programma's werken even niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9940

Gast
Beste mensen ik zit met een vraag.
Ken de oorzaak van mijn probleem niet dus weet ook de oplossing niet.
Doorlopend komt het voor dat ik een open op mijn scherm en als ik er dan mee probeer te werken komt er een licht grijze zweem (net mist) over het programma (scherm) te liggen en staat er een tekst boven in het programma na de naam van het programma (reageert niet)
Heb al van alles gedaan. PC opgeruimd, schoongemaakt, Mailwarebytes en Ccleaner laten draaien etc etc etc maar dat helpt niet.
Als ik na die melding even wacht werkt het programma weer even en dn plotseling weer niet en staat er die mist weer voor. Knap irritant het is bij alle programma's waar ik ook mee bezig ben.
Weet iemand wat dit is, wat de oorzaak is en hoe dit op te lossen is?

met vriendelijke groet
crimpak
 
Er bestaan manieren om te gebruiken als consument.
1) Als je werkgever dit in huis heeft, laat de ULA toe om dit thuis ook te gebruiken.
2) Gebruik Sophos UTM (9) en je krijgt voor 2 computers een licentie er gratis bij.

Dit laatste is de Unified Treath management appliance. Hiervoor kan een home license aangevraagd worden (gratis). Het enige wat je moet doen is de hardware zelf voorzien. Ik draai dit bijvoorbeeld op een mini-ITX bordje, volledig passief gekoeld in een wallmount behuizing. Hangt naast men telenet router.
Enige kennis van netwerking is wel vereist hiervoor...
 
Hallo WaWa en Lana,
Voor mij was het zeeeeeeeeeeeeeeeeer leerzaam want met al jullie tips waarop ik ben gaan zoeken en mee ben gaan werken. Dat heeft er toe geleid dat ik toch weer wat meer technisch inzicht heb gekregen in het werken met de pc. Met jullie hulp ben ik ook steeds andere zaken tegengekomen die ik verder uitdiepte. Zo krijg je toch meer inzicht in de werking van de pc en de werking van bepaalde programma's waarvoor mijn dank. Ik was een goede gebruiker maar word hierdoor toch een beetje een techneut op de pc. Inderdaad goed hieraan wat meer aandacht te schenken in de toptips van Pctuts. Zo heeft ook de aanbeveling van Lautus: Voer het hulpprogramma Systeembestandscontrole, mij meer inzicht gegeven in het opsporen van beschadigde programma's. Dit heeft er weer toe geleid dat ik die nu kan opsporen en kan verhelpen. Al met al zeeeeeeeeeeeeer leerzame tips geweest waarvoor mijn dank.
fijne dag verder
crimpak.
 
Hallo DDragon80, misschien even een tip van mij als goede gebruiker. Ik heb de indruk dat jij ontzettend veel technische kennis bezit m.b.t. al dit soort zaken op de pc. Maar het risico daarbij is dat je een goede gebruiker te snel confronteert met allerlei technische termen die dan weer uitleg behoeven. Een pc term die voor jou vanzelfsprekend is, is voor mij als goede gebruiker abracadabra. Je gaat als een trein maar de locomotiefjes moeten wel kunnen volgen. Misschien is het mogelijk voor je om vaktermen (pc termen) wat te voorzien van wat meer uitleg of kun je dan stapsgewijze aangeven wat de vraagsteller moet doen om jouw tip uit te kunnen voeren. Zelf alles uitzoeken is wel leerzamer want dan onthoud je dingen beter maar een duwtje in de rug met al die moeilijke termen is van harte welkom. Ik merk dat nu ook weer omdat ik veel van jou en de andere tipgevers heb geleerd maar de uitzoektijd kan misschien wat bekort worden met wat "simpelere" stapsgewijze uitleg ook al snap ik dat dit niet zo eenvoudig zal zijn zoals ik nu aangeef, maar dat weet ik niet. Dit alles ligt niet aan jou want je tips van julluie zijn perfect maar ligt vaak aan de beperkte kennis waar toch nog veel mensen het mee moeten doen. Maar toch nog bedankt voor je hulp want die was weer perfect en zeeeeeeeeeeeeeeeeeeer leerzaam.
groetjes en fijne dag verder
crimpak
 
Helemaal gelijk Ddragon80 dat is wat ik bedoelde, jij gaat als een locomotief maar wij als wagonnetje moeten wel kunnen blijven volgen. Daarom is dan af en toe omkijken vanuit jouw positie zo slecht nog niet ha ha ha.
 
Hallo Lautus ik heb je tip gevolgd om naar beschadigde programma' s in Windows te zoeken. Er kwam een hele lijst naar voren en onder aan de lijst stond dat alle programma's waren gerepareerd. Van de lijst zelf snap ik niet veel want dat is nieuw voor mij. Ik ga er vanuit dat alles gerepareerd is zoals het kladblok de lijst sluit. Ik voeg de lijst voor een deel bij (het onderste gedeelte want het waren wel 5 a 4tje's vol. Misschien dat jij nog wat aan die lijst ziet wat ik niet zie. Het enige wat me opvalt is dat vrijwel alles over de datum 29-22-2014 gaat maar dat zegt me niet veel. Ik geloof dat het ook over muzieksites of muziek kopieën gaat en dat zou kunnen want gisteren heb ik van veel muziek in mijn bestanden geprobeerd deze naar mijn Mediaplayer te kopiëren.
Ik hoor graag als je nog wat over deze lijst kunt zeggen.
Schirmfoto_2014-11-29_011727.jpg
groetjes
crimpak
 
er word inderdaad meegelezen ...
het gene Lautus u aanbood was niets anders dan een sfc /scannow
bijgevolg werden al de beschadigde systeembestanden hersteld door een kopie die zich bevind in de verborgen gecomprimeerde map % WinDir %\System32\dllcache
*indien deze ooit beschadigd raak is het gedaan met het automatisch herstellen via een sfc /scannow en dien je een Windows installatie dvd te gebruiken ..
het ontleden van zulke logs en het handmatig herstellen van de vermelde problemen is niet te doen ...voor een door snee pc gebruiker ( waaronder ik mezelf mee tel ).
 
Terug: Deel XI: p. 12 & 13 "de gezondheid van je Pc controleren" bespreekt » sfc /scannow « en ook » perfmon / report « die een serieus beeld geven - en oplossingen toereiken om dergelijke 'mistige' problemen te vermeiden.

Het computeren plezieriger maken is het voornaamste doel van de TopTipsvTuts.

WW
 
Hallo DDragon80, misschien even een tip van mij als goede gebruiker. Ik heb de indruk dat jij ontzettend veel technische kennis bezit m.b.t. al dit soort zaken op de pc. Maar het risico daarbij is dat je een goede gebruiker te snel confronteert met allerlei technische termen die dan weer uitleg behoeven. Een pc term die voor jou vanzelfsprekend is, is voor mij als goede gebruiker abracadabra. Je gaat als een trein maar de locomotiefjes moeten wel kunnen volgen. Misschien is het mogelijk voor je om vaktermen (pc termen) wat te voorzien van wat meer uitleg of kun je dan stapsgewijze aangeven wat de vraagsteller moet doen om jouw tip uit te kunnen voeren. Zelf alles uitzoeken is wel leerzamer want dan onthoud je dingen beter maar een duwtje in de rug met al die moeilijke termen is van harte welkom. Ik merk dat nu ook weer omdat ik veel van jou en de andere tipgevers heb geleerd maar de uitzoektijd kan misschien wat bekort worden met wat "simpelere" stapsgewijze uitleg ook al snap ik dat dit niet zo eenvoudig zal zijn zoals ik nu aangeef, maar dat weet ik niet. Dit alles ligt niet aan jou want je tips van julluie zijn perfect maar ligt vaak aan de beperkte kennis waar toch nog veel mensen het mee moeten doen. Maar toch nog bedankt voor je hulp want die was weer perfect en zeeeeeeeeeeeeeeeeeeer leerzaam.
groetjes en fijne dag verder
crimpak

Daar geef ik je 100% gelijk in. Ben gewoon van problemen zelf op te lossen wanneer ik de toestellen of situaties zelf onder handen heb. Dan ga je snel al eens hier en daar kijken etc. Maar dat is niet altijd zo evident om aan een gebruiker stap voor stap uit te leggen. Iets dat voor mij 5 min. werk is, is voor de meesten idd een hele opgave. Ik koppel onbewust dingen aan elkaar en ik verwacht onbedoeld dat mensen die link ook zien...
Men minpunt is om het geduld op te brengen om een duidelijke stap voor stap situatie aan te pakken. Daarom dat ik (soms) ook tussenkom om situaties bij te sturen of corrigeren. Wat dan ook niet altijd leuk overkomt. Maar wel met de beste bedoeling gepost is.
 
Hallo mensen, jullie reacties spreken voor zich, maar toch ben ik blij dat ik zo nu en dan, als ik er helemaal niet meer zelf uitkom, terug kan vallen op mensen zoals jullie die weer meer kennis en ervaring hebben dan deze vraagsteller. Lijkt me ook de doelstelling van Pctuts als zijnde vraagbaak waar leden terecht kunnen als ze er zelf niet meer uitkomen. Iedereen is ergens begonnen en we kunnen niet allemaal even ver zijn. Dan bieden jullie via Pctuts toch een enorme uitkomst waarvoor mijn dank.
fijne avond allemaal
groetjes
crimpak
 
En niet te vergeten, het is ook ontzettend leuk om mensen te helpen.
Via internet is soms wel eens lastig, omdat hulp bieden als je zelf de pc in handen hebt vele malen gemakkelijker is.
Mensen kunnen soms ook een vraag moeilijk stellen en dan is het gissen wat er bedoeld wordt.
 
Geduld is een schone zaak DDragon80 maar ik ervaar je wijze van reacties beslist niet als niet leuk. Integendeel zelfs, ben er erg blij mee maar dat komt omdat ik weet als ik mijn collega's train ik me heel goed bewust ben van het feit dat ik niet die locomotief moet zijn die zijn wagonnetjes verliest en besef maar al te goed dat ik mijn collega's help omdat ik10 stappen verder ben dan zij dat zijn. Haastige spoed om wat over te brengen is dan zelden goed. Maar nogmaals ik begrijp volkomen wat je bedoeld.
Helemaal met je eens Lana. Het is inderdaad ook ontzettend leuk om mensen te helpen.
Mensen kunnen soms ook een vraag moeilijk stellen maar domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden.
Het is ook algemeen bekend dat b.v. mails tot de meest grote communicatiestoringen leiden en we doen tegenwoordig niet anders meer. Geeft wel aan hoe moeilijk communicatie kan zijn via mail of sms. Het een op een gesprek is altijd nog de beste communicatiemethode maar helaas. Ook bekend dat sociale media lang niet altijd sociale media zijn maar zelfs gevaarlijke mediums kunnen zijn. Waar is de tijd gebleven dat mensen nog gewoon een gesprek met elkaar voerden. Automatisering en ITC zijn niet meer weg te denken maar het heeft lang niet altijd voordelen gebracht als het om het menselijke (sociale) contact gaat. Nu zie ik collega's gebruik maken van de mail terwijl ze tegenover elkaar aan 1 bureau zitten. Maar jullie doen allemaal je best ons te helpen en dat wordt erg gewaardeerd wat mij betreft en ik denk door vele anderen met mij.
groetjes en fijne avond nog
crimpak
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan