Raar Voor val met systeem partitie C !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
gisteren ( zaterdag 26/01/2013) heb ik iets heel raars meegemaakt !!

op eens gaf de windows 8 pro welke ik legaal aangekocht heb ...me op eens een fout melding en hij gaf aan dat er een herstel moest gedaan worden !
dit vond ik eigenlijk op zich al raar !!

maar daar ik de werking van de windows8 nog niet 100% ken.. heb ik dit dan ook maar toegestemd !
en hij begon met de automatische herstel , maar op een zekere moment flitste er de melding op dat er een herstart diende te gebeuren ...om de herstel te voldoen !
ok weer dacht ik , dan doe ik dit maar !

de pc herstarte en gaf weer aan dat er een herstel bewerking moest gedaan worden ( dacht dus dat dit zo hoorde en gaf toestemming !!!)
dit herhaalde zich een 4 keer !!!!
de 5de keer weigerde ik de herstel optie !!
en starte de pc verder op , maar wat bleek !
nu kreeg ik de melding dat er géén systeempartitie (C :Windows8 pro ) gevonden werd.....:rant:

ik heb toen de opstart cd er bij genomen van de acronis true image 2013 welke ik legaal aangekocht heb ..om zodoende een backup van 20/01/2013 terug te zetten .
de opstart cd starte op en ik kon de backup selecteren die zich op een externe schijf bevond .
en starte deze herstel functie ook op ....
lap weer een melding dat de systeem partitie (C) niet niet gevonden werd .

dan maar de grove middelen gebruikt en eens met een G-Parted live cd opgestart ...!
nu bleek het dat de C vergrendeld was , hoe kon dit gebeuren !!!!
ik weet het niet ...

dan maar de C partitie geformateerd , nee hoor dit ging niet !!!
althans niet met de windows8 installatie dvd en ik moest de xp cd er bij nemen , dit ging ook niet !

ik heb teneinde raad een low level format dienen te doen van de gehele schijf ( deze was opgedeeld in 3 partities )
nu denk je waarom heb je niet enkel de C bewerkt met de low level format ...
wel om eerlijk te zijn elke partitie werd hernoemt en ik wist niet welke dus de C was ...

uiteindelijk kon ik een verse instal doen maar ook hier onder vond ik weer een probleem ....
namelijk de legale aangekochte licence van de win8 pro x64 bit werd niet aanvaard ....
je zult denken ik maakte een type foutje met het ingeven van de key ....

tenslotte heb ik nu een upgrade kunnen doen door eerst een win7 te instaleren en te upgraden naar de win8 pro ?
raar dat dit wel lukte en een verse instal niet !!!

het spijtige van alles is dat ik nu ter grootte van 650GB data verloren ben ...

opmerking :
dit is géén hulp kreet , maar wilde hier mij verhaal kwijt ....
wees echter gewaarschuwd indien de automatische herstel zichzelf opdringt !!!

bedankt om dit verhaal te lezen .
 
ja heb deze ook aangekocht omdat paragon recory home er niet op ging ik had deze eens geprobeerd om deze te installeren kreeg een melding voor een oplossing daarna toen ik dit program opende kreeg ik ook zo een screen beeld en starte mijn pc opnieuw op. maar met acronis heb ik dit wel niet.ja vind het vreemd dat dit bij u wel het geval is:vraagteken:
al eens geupdate deze software
 
mischien eens opnieuw installeren?
True Image 2013 installeren
True Image 2013 installeren
Om True Image 2013 te installeren, doet u het volgende:

Voer het installatiebestand uit. Voordat u het installatieproces start, controleert True Image 2013 op de website of er een nieuwere versie beschikbaar is. Als er een update beschikbaar is, wordt automatisch gevraagd of u de nieuwste versie van het programma wilt installeren.
Klik in het installatiemenu op Installeren om de installatieprocedure te starten.
Lees en aanvaard de voorwaarden van de gebruiksrechtovereenkomst in het venster Licentieovereenkomst.
Lees de deelnamevoorwaarden en beslis of u wilt deelnemen aan het Acronis Customer Experience Program.
Voer in het venster Serienummer een serienummer voor de volledige versie of probeerversie in. Typ of kopieer en plak het serienummer in het tekstvak.Als u een serienummer voor de gratis probeerversie op de Acronis-website wilt opvragen, moet u op Serienummer van proefversie opvragen klikken. Het serienummer wordt naar het opgegeven e-mailadres verzonden. De probeerversie van True Image 2013 werkt gedurende 30 dagen.
Aanvullende parameters:

Aanvullende opties instellen - als dit selectievakje is ingeschakeld, komt de stap Installatieopties beschikbaar.
Het product automatisch activeren - schakel dit selectievakje in om het product tijdens de installatie via internet te activeren. U kunt het selectievakje ook uitschakelen. In dat geval activeert u het product na de installatie. Zie True Image 2013 activeren voor meer informatie.
Deze stap is alleen beschikbaar als het selectievakje Aanvullende opties instellen is ingeschakeld in het venster Serienummer.
Kies in het venster Setup-opties de gewenste installatieoptie:

Wijzig de installatiemap indien nodig.
Klik op Doorgaan om de installatie te starten. Als u de gekozen instellingen wilt wijzigen, gebruikt u de knoppen Vorige en Volgende.
Opmerking

Als u het product op cd-rom hebt gekocht, zult u op de installatie-cd een installatiebestand aantreffen waarmee u een invoegtoepassing van True Image 2013 voor het hulpprogramma BartPE kunt installeren. BartPE (Bart Preinstalled Environment) is een opstart-cd/dvd voor Windows die op de oorspronkelijke installatie-cd van Windows XP of Windows Server 2003 is gebaseerd. Toepassingen worden in de vorm van invoegtoepassingen geïnstalleerd in BartPE. Desgewenst kunt u ook de True Image 2013-invoegtoepassing in BartPE opnemen. Wanneer u de computer vanaf een cd of dvd met BartPE en de True Image 2013-invoegtoepassing opstart, kunt u in een vertrouwde Windows-omgeving werken en vrijwel alle programmafuncties van True Image 2013 gebruiken om uw systeem te herstellen na een noodgeval. Ga voor meer informatie over BartPE naar de BartPE-homepage op Bart's Preinstalled Environment (BartPE) bootable live windows CD/DVD.
U kunt dit installatiebestand overigens ook downloaden van de website van Acronis.
Herstellen na een fout in True Image 2013
Als u True Image 2013 niet meer kunt uitvoeren of als er fouten optreden bij het uitvoeren van het programma, zijn de programmabestanden mogelijk beschadigd. Om dit probleem te verhelpen, dient u het programma te herstellen. Hiertoe voert u nogmaals het installatieprogramma True Image 2013 uit. Tijdens het uitvoeren van dit programma wordt automatisch gedetecteerd dat True Image 2013 al is geïnstalleerd op uw computer, waarop wordt gevraagd of u de bestaande installatie wilt herstellen of het product van het systeem wilt verwijderen.

True Image 2013 verwijderen
Selecteer Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> Software -> True Image 2013 -> Verwijderen. Volg daarna de aanwijzingen op het scherm.

Als u Windows Vista gebruikt, kiest u Start -> Configuratiescherm -> Programma's en onderdelen -> True Image 2013 -> Verwijderen. Volg daarna de aanwijzingen op het scherm. Merk op dat u de computer mogelijk opnieuw moet opstarten om de taak te voltooien.

Als u Windows 7 gebruikt, selecteert u Start -> Configuratiescherm -> Een programma verwijderen -> True Image 2013 -> Verwijderen. Volg daarna de aanwijzingen op het scherm. Merk op dat u de computer mogelijk opnieuw moet opstarten om de taak te voltooien.

Als u Windows 8 gebruikt, klikt u op het pictogram Instellingen en daarna selecteert u Configuratiescherm -> Een programma verwijderen -> True Image 2013 -> Verwijderen.

Als u Acronis Secure Zone, Acronis Nonstop Backup of Acronis Extended Capacity Manager hebt gebruikt, selecteert u in het venster dat verschijnt welke actie voor de zone, Nonstop Backup-locaties of schijven met uitgebreide capaciteit moet worden uitgevoerd. Klik vervolgens op Volgende om door te gaan met de verwijderprocedure.
Een upgrade uitvoeren vanaf een oudere versie van Acronis True Image Home
Als er een eerdere versie van Acronis True Image Home op uw computer is geïnstalleerd, wordt deze gewoon bijgewerkt. U hoeft de oude versie dus niet te verwijderen voordat u de nieuwste versie installeert.

Houd er rekening mee dat de back-ups die u met de nieuwste versie van het programma maakt mogelijk niet compatibel zijn met deze die u met een eerdere programmaversie hebt gemaakt. Als u weer een oudere versie van True Image 2013 wilt gaan gebruiken, zult u waarschijnlijk de back-ups opnieuw moeten maken met de oudere versie. We raden u overigens ten zeerste aan een nieuw opstartmedium te maken na elke productupgrade.

Begin van pagina
Ondersteuning Windows 8 - True Image 2013 ondersteunt de volgende versie van het besturingssysteem van Microsoft, te weten, Windows 8. U kunt Windows 8 kopen en installeren zonder u zorgen te maken over het kunnen herstellen van uw systeem wanneer daar behoefte aan is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan