Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Dit is een iso bestand voor op cd of usb stick te plaatsen, het bestand uitpakken met bv winrar. Alle bestanden onderaan downloaden​
Herstelopties in Windows 10


Als uw pc niet meer zo snel en betrouwbaar draait als voorheen, kunt u een van deze herstelopties proberen. Met behulp van de volgende tabel kunt u bepalen welke optie u moet gebruiken.

Probleem Actie
Uw pc werkt niet goed en u hebt onlangs een app, stuurprogramma of update geïnstalleerd. Terugzetten vanaf een systeemherstelpunt
Uw pc werkt niet goed en u het is al enige tijd geleden sinds u iets nieuws hebt geïnstalleerd. De pc opnieuw instellen
U wilt uw vorige besturingssysteem opnieuw installeren. Terug naar de vorige versie van Windows
Uw pc start niet op en u hebt een herstelstation gemaakt. Een herstelstation gebruiken om Windows opnieuw te installeren
Uw pc start niet op en u hebt geen herstelstation gemaakt. Installatiemedia gebruiken om Windows opnieuw te installeren
 
Laatst bewerkt:
Hallo;

als 2e bedankt voor deze belangrijks topic

Toch zit ik met een vraag:

Ik heb de iso gebrand mbv brandprogr. van W10

Op pag. 2 of 3 staat, dat je dit moet branden als een beeld bestand, niet als data.
Deze keus heb je niet in W10. Wordt hier jpg oid mee bedoeld??? sorry, ik heb hier geen ervaring mee

Er ergens anders staat, dat de ISO, mits compleet, wél als zodanig opgestart kan worden.
Op pag 2 deze topic staat een screenshot met de (vereiste) 5 bestanden.
Ik had al eerder bij MS ISO install. bestand opgehaald, die ik middels W10 heb gebrand
echter hiermee kan ik de pc niet opstarten...
Dus dat probleem moet ik nog oplossen. De dvd kan ik niet als 1e opstart selecteren
In het hoofd venster staat de dvd speler als geïnstalleerd,maar niet in het bootmenu
Ik heb een Asus H97 mobo met EUFI bios, waar ik te weinig kennis van heb.
Dus dat wordt een ritje naar de dealer

Maar waar ik nog echt mee zit is de volgende vragen:

Kan je een iso install. bestand op een dvd nou wél of niet zonder meer gebruiken als install. medium ??

Of toch eerst uitpakken???
Op de dvd kan niet, dus dat moet eerst op de HDD gebeuren?
en dan 't hele verhaal op een DVD branden??
De install. moet vlgs mij vanuit de DVD of USB gebeuren

vlg de MS website kan je de iso op de dvd via IE de iso openen, en dan bij de setup bestand komen; maar dat lukt niet bij mij.


Ik had W7, geupgrade naar W10, het werkt, maar er zijn teveel vage klachten.
Dus vandaar een schone install. met een iso op een dvd

Lang verhaal, maar ik hoop echt, dat iemand mij kan helpen

Tulp
 
@tulp de door u gestelde vragen werden eerder al gesteld in dit topic ..ook werd er hier steeds een antwoord opgegeven ...
je brand met de W10 en dit terwijl er eerder al vermeld werd om imgburn te gebruiken of een ander brand programma dat dus wel een image (iso) kan branden ..
met image word hier dus geen jpg bedoeld !

de recovery iso 's welke je hier op pctuts werden telkens door mij aangemaakt en getest deze zijn dus alle werkende ...

kun je deze gebruiken om een verse installatie te doen ?
NEEN deze recovery iso's kan nooit gebruikt worden voor een verse installatie ...
daarbij brand je deze ook best gewoon op een cd aangezien deze maar 303Mb groot is .

je heb dus een Win7 geupgraded naar de Windows 10 en je ondervind wat problemen ... wist je dat je gewoon de pc kunt vernieuwen door op start > instellingen > bijwerken en beveiliging >systeemherstel te selecteren ..
*en vervolgens deze pc opnieuw instellen te kiezen ...
*je krijgt dan de vraag of je je persoonlijke instellingen en bestanden wenst te behouden of niet ... kies jij hier vervolgens om niets te behouden dan verkrijg je een geheel verse Windows 10
*kies je er voor om je persoonlijke instellingen en of ook de bestanden te behouden dan verkrijg je ook een verse Windows 10 maar zal er een map Windows.old aangemaakt worden op de C en deze dien je dan te verwijderen ...

**concreet kun je dus de Windows 10 vernieuwen zonder dat je dus dient op te starten van af een dvd of usb stick ...

ben je dan nooit meer van plan om terug te gaan naar de Windows 7 dan kun je zelfs de recovery partitie Windows 7 (die verborgen is ) ook verwijderen !
 
Dag Qtex

Ik waardeer het zeer dat u gelijk reageert, en bedankt voor de tips

Ik heb deze topic meermaals geheel gelezen; er is veel veranderd op gebied van OS installeren, en ik probeer het bij te houden.

Ik zat/zit in de knoop met het ISO gebeuren. Ik had op internet gezocht naar een hernieuwde installatie van W10, en mn als een upgrade geen succes was.
Verder las op een MS forum, dat in mijn geval een schone install. ISO op een dvd debeste oplossing was; en dat lukte niet.

Ik zocht naar een W10 download, die ik op een cd/dvd ( of usb) kon zetten, die vond ik niet.
Verder zoekende kwam ik dus hier terecht.

Ik begrijp, dat ik de recovery download niet voor mijn doel kan gebruiken

Uw 2e oplossing ( via windwos zelf) is een hele goede, maar kan ik dan op die wijze ook mijn C:\ (SSD) formateren ?
Die moet echt vrijgemaakt worden van alle rommel

Alvast bedankt

MVG

Tulp
 
geef eens in het zoekvenster "winver" in (zonder haakjes) en voer de opdracht uit ..
je ziet dan vervolgens je build nummer is deze 14393.105 dan is er zelfs de optie aanwezig " Opnieuw beginnen met een schone installatie van Windows " (de regel in het blauw klik je dus aan ... deze link laat je toe om een dvd of usb stick aan te maken ...
Ashampoo_Snap_2016.09.11_20h32m28s_004_.jpg
**aangezien je niet weet hoe je vanaf een dvd of usb stick kunt opstarten adviseer ik je om via start > instellingen > bijwerken en beveiliging >systeemherstel >> deze pc opnieuw instellen te selecteren zonder behoud van persoonlijke bestanden maar wel met behoud van persoonlijke instellingen ... zodoende dat de rommel verdwenen is ... maar dat je gebruikers naam enz bewaard blijven ... met enz.. bedoel ik dan taal/land instelling , privacy instellingen ...
 
Qtex

Ik heb winver in zoekvenster getypt met dit resultaat; helaas anders als bij u
Build 10586.545-v1511.PNG
Dus op die manier zal 't niet gaan.

Ik kan niet via een dvd opstarten, ivm dat de dvd speler niet in het boot menu voorkomt
Boot priority .jpg
de dvd speler staat overigens niet bij bij de geïnstalleerde hardware ( in 't zelfde bios hoofd-venster )
Dus er is verm. iets mis in 't bios
Ik heb te weinig ervaring om daarin te gaan roeren.
Dus dat wordt een ritje dealer om hem te vragen te kijken naar de oorzaak., en de zaak recht te trekken

Ik had mijn zinnen gezet op een dvd/iso, niet zozeer uit eigenwijzigheid ( beetje) maar veel meer om daar wat van te leren.
Ik ga dat natuurlijk niet overdrijven, zegt de dealer dat er met de bios niets aan de hand is, dan ga ik gewoon voor uw aangedragen optie (laatste bericht/onderste alinea); via windows zelf

MVG

Tulp
 
ik zie dat jij de build 10586.545 heb terwijl de laatste build dus versie 1607 is build 14393.105 m.a.w. jouw systeem krijgt wel de beveiligings update's binnen maar niet de Cumulatieve Update's en het zijn deze Cumulatieve Update's die er voor zorgen dat jij steeds de laatste build ter beschikking krijgt ...
*in het kort is jouw build versie verouderd en is build 14393.105 de laatste nieuwe !
wil jij over deze laatste nieuwe beschikken dan dien je dus de regel die ik eerder in het groen heb gemarkeerd te nemen om je dus een dvd aan te maken of een usb stick ....

*jij zegt dat je nergens kunt instellen om van de dvd of usb stick op te starten ...
wel je kijkt blijkbaar er langs door want kijk eens rechts onder ...je dient dus de F8 te gebruiken om in het bootmenu te komen .
 
Beste Qtex;

En zo leer ik weer bij....hartstikke bedankt voor de nuttige en zinnige info die ik nog van niemand heb mogen ontvangen

Als dit achter de rug is, ga ik zeker lid worden van jullie forum

Ik ga uw tips en info uitproberen, maar dat zal ivm de thuis situatie niet deze week zijn.

Ik zal zeker de resultaten hier bekend maken

edit:
Ik heb een Asus H97 Pro mobo

MVG

Tulp
 
hier vind je de handleiding van de Asus H97 Pro bezie eens blz 41 daar word dus vermeld dat je de F8 Boot optie enkel kunt gebruiken indien deze dus ook aanwezig is ...m.a.w. indien dit systeem een voorgeinstalleerd systeem was en je kan de F8 boot optie niet gebruiken dan werd deze dus niet geinstalleerd door diegene die dit systeem in orde gemaakt heeft voor u
 
Qtex

Hartelijk dank voor de handleiding, heb 'm inmiddels opgehaald

Inderdaad, F 8, en geeft het zelfde resultaat, als je met de cursor op de knop boot menu klikt.
Het geeft dezelfde opties als de screenshot die ik hier hebt geplaatst, dus ook geen optie voor de dvd speler.

Zou het zin hebben om naar de dealer te gaan om checken waarom de dvd speler er niet bij staat?
Niet om hiermee W10 te installeren, dat ga ik volgende week doen en dan via W10 > instellingen etc.

MVG

Tulp
 
Qtex

Bedankt voor de screenshot!

Kijken of dat ook bij mij is; vreemd dat ik deze nog niet eerder gezien heb.

Bij mijn vorige asus ( geen UEFI) kon ik dit wel vinden

Aan de her-install. van W10 nog niet toegekomen, reden al gemeld

Sinds een paar dagen de upgrade van W10 gekregen; en als ik het logboek zie (windows > toepassingen )
dan ziet het er niet verkeerd uit, veel minder foutmeldingen.

Dit kijk ik nog ff aan.

mvg

Tulp
 
type eens winver in het uitvoer venster ...klik dan verder op winver om deze te starten ....welke build versie word er vermeld ...indien je systeem up to date is dan zou dit build 14393.222 moeten zijn ...en dan is het ook normaal dat de meesten fouten weg zijn omdat je dus een nieuwere build verkregen heb ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan