register editor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met de huidige generatie pc's is het eigenlijk niet meer nodig om registers op te schonen.
Blijf altijd uitkijken met dit soort programma's ondanks CCleaner tot de betere programma's behoord.

Gebruik na een registerscan altijd de knop om een backup te maken zodat je eventueel na problemen deze kunt terugzetten.
 
Als je met de CCleaner de eerste 3 keren of zo een backup hebt gemaakt (voor de zekerheid) en alles gaat goed (wat meestal het geval is) kun je daarna zonder zorgen het register schoonmaken zonder backup, is mijn ervaring.

De register editor die in Windows zit (regedit) is handig om ongewenste software-resten te verwijderen. Je tikt Control+F (=zoeken) en als je dan iets vindt wat 100% zeker te maken heeft met de software die je zoekt, verwijder je het. Als je het niet zeker weet, doe je niets en druk je op F3. Dan gaat het doorzoeken van het register weer verder.

Uiteraard altijd voorzichtig te werk gaan!
 
Als je met de CCleaner de eerste 3 keren of zo een backup hebt gemaakt (voor de zekerheid) en alles gaat goed (wat meestal het geval is) kun je daarna zonder zorgen het register schoonmaken zonder backup, is mijn ervaring.

De register editor die in Windows zit (regedit) is handig om ongewenste software-resten te verwijderen. Je tikt Control+F (=zoeken) en als je dan iets vindt wat 100% zeker te maken heeft met de software die je zoekt, verwijder je het. Als je het niet zeker weet, doe je niets en druk je op F3. Dan gaat het doorzoeken van het register weer verder.

Uiteraard altijd voorzichtig te werk gaan!

Dank je wel, maar ik riskeer het toch maar niet. Ben echt te onervaren hiervoor. (lachen)
 
Ik dacht misschien dat er iets in het register achterblijft waardoor ik ITunes niet meer ge-installeerd krijg ( dit is een topic die ik in het forum elders gesteld heb en om hulp gevraagd heb hierbij)
Maar ik gebruik de programma's liever niet, omdat ik te bang ben dat er iets mis gaat.
Bedankt voor de reacties.
Sonia1965
 
De register editor die in Windows zit (regedit) is handig om ongewenste software-resten te verwijderen. Je tikt Control+F (=zoeken) en als je dan iets vindt wat 100% zeker te maken heeft met de software die je zoekt, verwijder je het. Als je het niet zeker weet, doe je niets en druk je op F3. Dan gaat het doorzoeken van het register weer verder.

Als je een goede programma verwijderaar neemt zoals Revo Uninstaller, dan haalt die alle restjes op een betere manier uit het register.
 
Maakt ook geen ... uit waarmee je het verwijderd, de aanwijzingen volgen van de aanbevolen handelingen van het progje zelf.
En te veel registersleutels maken niets uit, niet belangrijk, tis een database.
Registersleutels verwijderen heeft weinig nut, de info staat in de gebruikersmap, die verwijderen werkt wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan