Registertweak voor de Windows Defender

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
De wegen die Microsoft bewandelt, zijn soms niet te begrijpen.

In Windows 10 Enterprise is Windows Defender uitgebreider dan in de beide Consumentenversies van Windows 10 - Home & Professional.
*In Windows 10 Enterprise scant de Windows Defender automatisch naar PUP's


dus naar Potentieel Ongewenste Programma's en naar PUA's - Potentieel Ongewenste Applicaties

Om in Windows 10 Home en Windows 10 Professional Windows Defender ook naar PUP's te laten zoeken, is er een kleine ingreep nodig in het Windows register.

Pas wanneer Windows Defender na de aanpassing PUP of PUP's vindt, zal dit vermeld worden in de systray..

ook kun je dit zelf nakijken in Windows Defender via de tab Geschiedenis.

De registertweak maken:

open een nieuw kladblokdocument en kopieer en plak vervolgens de hieronder in het code-vak weergegeven registeropdracht in het geopende Kladblokvenster:
(gebruik geen andere tekstverwerker dan Kladblok, anders mislukt hetgeen u wil doen!)





Code:
Windows Registry Editor Version 5.00



[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows Defender\MpEngine]

"MpEnablePus"=dword:00000001

"PUAProtection"=dword:00000001

Klik daarna in de menubalk van Kladblok op Bestanden kies voor Opslaan als:
  • bij "Bestandsnaam" zet je WinDefPup.reg
  • kies als opslaan lokatie bij voorkeur voor het bureaublad,
  • bij "Opslaan als" kies je voor Alle bestanden (*,*).

Dubbelklik opWinDefPup.regen ga 2x akkoord met de Windows meldingen.
Deze registervermelding kan je ook downloaden.
Na download de gecomprimeerde map uitpakken en dan conform wat hierboven staat beschreven het register aanvullen.


Is de melding dat de gegevens zijn toegevoegd aan het Windows register, doe dan eerst het volgende:

Deactiveer in Windows Defender de real-time beveiliging en activeer deze weer.
  • Update Windows Defender.
  • Na deze handelingen dient de computer opnieuw opgestart te worden.

deze handleiding mocht ik overnemen van het NCF en kreeg daar de toestemming voor .
 

Bijlagen

  • WinDefPup.zip
    313 bytes · Weergaven: 304
Laatst bewerkt:
hoi Qtex,

als ik dus de zip uitpak dan er 2 maal op klikken, dan krijg ik de melding dat de gegevens zijn toegevoegd aan het Windows register, doe dan eerst het volgende:
update windows defender: is dit door rechts te klikken op het icoon van windows defender en dan kiezen voor controleren op beveiligingsupdates
en de real time bescherming aan en uit zetten dat is toch via dit scherm hier niet?


5bec79cca541c-real_time.jpg


en dan terug opstarten, ben ik juist met mijn redenering?

en nog iets wat is een systray?
en NFC

ga nu wat liggen je weet wel waarom,
ik lees je straks
 
het NCF is een ander computer forum waar ik ook actief ben...werd erin het verleden ook al gevraagdom als medewerker op te treden maar daar paste ik voor..
systray is dus je taakbalk..

het klopt dat je de real time beveiliging effe dient uit te zetten ..door de schakelaar effe uit te zetten .*vergeet deze niet weer aan te zetten !
 
en update van windows defender is dus rechts klik op het icoontje en dan klikken op controleren beveiligingsupdates, en het uitschakelen van de real time bescherming is dat gewoon uit en terug aanzetten of moet dat na de update van windows defender
was ik volledig juist min vorige uitleg je weet waarom ik dit vraag niet?
 
deactiveer de real time staat eerst vermeld voor het updaten , er word verondersteld dat je de stappen volgt ..
 
juist Qtex, en dan update, dat is toch rechtsklik icoontje hé, heb dit eigenlijk nog nooit gedaan, mag je dit spontaan doen, of doet windows dit op gepaste tijden zelf?


5bedd7bb57dbb-controleren_op_beveiligingsupdates.jpg
 
je mag het zoeken naar beveiligingsupdate's gerust zelf starten ..ik doe dit regelmatig .. soms wel 3x daags
en ja Windows doet dit ook spontaan .. deze beveiligings update's kan men immers ook nooit uitstellen ..
 
merci Qtex, weer de oude, ik veronderstel dat dit niet gaat lukken voor een windows 8.1 pro
 
dit zou geen verschil mogen uitmaken .. de defender blijft hetzelfde ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan