scarlet

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Qtex je heb Dommel aangetekend opgezegd eerder toen je de overstap deed naar Scarlet
m.a.w. je mag deze niet meer gebruiken anders rekenen ze extra kosten aan.
mag dit nog wel gebruiken moet deze maand nog betalen he
ja zal dan maar wachten zeker!is wel niet mijn sterkste kant geduld lol
 
Adjai: The copper line is ok. The line is synchro but the synch quality is NOK --- This indicates a potential fault in the internal installation (internal cabling, CPE, splitter, ...) 21:11:48
Adjai: LineProfile = adsl2p_12000_64021:12:25
Adjai: Dit is de snelheidsprofiel waar u op zit volgens de lijnmeting 21:12:42
Adjai: 12 Mbps download en 0.64Mbps upload 21:13:09
Adjai: Dus gelieve de splitter en de kabel tussen het contactdoos en de modem te vervangen.

<tbody>
</tbody>
dit is de test van BGC of Scarlet
 
Dus gelieve de splitter en de kabel tussen het contactdoos en de modem te vervangen.

hiermee bedoelen ze dus dat er probleempje is aan je installatie ...
waarschijnlijk bedoelen ze met de splitter het kastje waar langs het internet binnen komt...
je dient tevens ook de kabel vanaf dat kast naar de modem toe te vervangen ...
deze heb ik nekeer ook dienen te vervangen , dit is een aux kabel (zoals een tv kabel met een kern en een mantel ) waarschijnlijk is de kern afgebroken aan de bevestiging ...
indien de kabel lang genoeg is dan schroef je deze los van het kastje aan de muur en aan de modem ...
neem een knijptang om de nippel los te draaien ..
zorg dat je +/- 1.5 cm kern bloot legt , zorg er tevens voor dat de mantel de kern niet raakt ...
draai de nippel terug op de kabel .
plaats deze dan terug ...
 
Qtex nu sla je bal wel even mis hoor!tis wel belgacom en geen telenet en geen aux kabel
heb just eens andere kabeltje genomen en het zelfde!splitter heb nie nu
 
denk dat ze zelf nie weten eene dag is modem dan kabel splitter
moest een test doen via scarlet website en het werkte nie die pipo zegt bij wel en heeft test gedaan
maar ik niet zodus moet maar geloven wa ze zeggen
is nog erger als dommel denk ik
 
Yep, coax is enkel Telenet (hebben er ongeveer bijna monopolie op). ADSL/VDSL werkt nog met primitieve telefoonkabeltjes...
 
Qtex nu sla je bal wel even mis hoor!tis wel belgacom en geen telenet en geen aux kabel
heb just eens andere kabeltje genomen en het zelfde!splitter heb nie nu


tja was effe vergeten dat je overgestapt was ...:p
 
als het internet dan binnen komt via een telefoon aansluiting aan de muur kan het dus best zijn dat daar een draadje los is ..effe nakijken zou ik zeggen !
 
Draadje los is idd geen optie... hooguit een slecht contact, maar dat is niet gemakkelijk te vinden.
Je zou eens moeten kijken waar die kabel binnenkomt en hoe die doorverbonden is. Als je op een app woont waar veel aansluitingen zijn, is het al snel duidelijk. Aftakkingen allerlei. Ergens één stoorelement in het gebouw is voldoende. Je zou al bijna een apparte lijn moeten hebben dan.
 
@dragon denk iid dat het in de bouw zit is 60jaar oud lol!vrijdag zou normaal wilfried(wivy) komen kijken
als het nie te splitter is en kabel kan het aan de modem liggen soms
 
modem vs kablage... in een gebouw van 60jaar oud. Denk dat de som snel gemaakt is. Kan altijd mis zijn, maar de kablage gaat waarschijnlijk niet optimaal zijn.
 
ADSL/VDSL werkt nog met primitieve telefoonkabeltjes...
:vraagteken::vraagteken::vraagteken:

Olo's gebruiken soms UTP kabel ts de invoer van BGC en de klant ipv een 'primitief' VVT-kabel, wat weinig verlies gevend is!

De meting is afkomstig van scarlet, niet van ons, wij verrichten één meting bij de indienst stelling van de lijn met behulp van een BGC-testlijn, geen OLO-lijn/signaal.

Ga ééns polshoogte nemen bij N. op Linker Oever.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan