Status
Niet open voor verdere reacties.
We hebben de gewone simkaart willen knippen naar een microsim. 't Ding past in mijn Lumia 640 maar werkt niet meer . Ook in mijn gewone gsm werkt de geknipte sim niet meer en ook niet via een adapter(microsim gewone sim) te gebruiken .
Omdat zijn iphone microsim 4 vakjes heeft in zijn microsim en ik maar 3 vakjes in mijn Mobistar gewone prepaid sim denk ik dat daar de fout zit.
Het vierde vakje in zijn chip extra zou extra memory zijn volgens hem.
Omdat mijn Mobistar niet meer werkte heb ik een prepaid Pay&go gekocht, deze kun je omvormen tot micro en tot nano .
Nu ik smartphone moet leren zou ik telkens die Pay & go microsim moeten switchen tussen een smartphone en gewone gsm.
Ik wil geen abo . En dan lees je bij die en die firma kan je 2 dezelfde nummers gebruiken, er moet wel 1 toestel afstaan . Wat kan Pay & go zoal ? --aub geen 3° nr er nog eens bij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
jij had gewoon naar een Mobistar center dienen te gaan en om een mini simkaart dienen te vragen met tevens behoud van je eigen nummer ... zo een mini simkaart welke niet gebonden is aan een eigen nummer kost je niets ...
tevens zetten zij de gegevens van je oude sim ook over naar de nieuwe sim kaart en zou je dus beiden nog kunnen gebruiken ... dit kan dus ook zonder een abo.
 
Waar wil je nu eigenlijk juist naar toe?
Dat is me eigenlijk niet echt duidelijk?
Je hebt een Windows phone en daarin steekt dan volgens ik lees nu een pay en go kaart en je hebt nog een gewone gsm ook. Waarom wil je eigenijk nog die gewone gsm naast die Windows phone gaan gebruiken als ik vragen mag? Met ide windows phone kan je evengoed gewoon bellen en smssen hoor. Dat is naar mijn bescheiden mening zelfs simpeler als met een regulaire gsm.
 
jij had gewoon naar een Mobistar center dienen te gaan en om een mini simkaart dienen te vragen met tevens behoud van je eigen nummer ... zo een mini simkaart welke niet gebonden is aan een eigen nummer kost je niets ...
tevens zetten zij de gegevens van je oude sim ook over naar de nieuwe sim kaart en zou je dus beiden nog kunnen gebruiken ... dit kan dus ook zonder een abo.

Je hebt er altijd die handige harry willen spelen Q. Dat komt dan verkeerd uit en dan durven ze niet naar de winkel stappen. Mobistar is nu niet de kwaadste operator die ik ken. proximus is veel strikter vind ik als Mobistar. Base is ook goed, maar hun bereik is dan weer minder goed. Ik ben ook Mobistar nu dus Orange gebruiker en daar ben ik eigenlijk wel tevreden over. Behalve over het buitenland gebruik. Heel duur en heel veel adertjes onder het gras.
 
ben zelf verleden maand met de dochter naar zo een Mobistar Center geweest omdat ook haar sim kaart niet geschikt was voor hare smartphone ... men gaf haar gratis een mini simkaart en men vroeg haar of ze het nummer wenste te behouden ... men vroeg haar tevens ook of ze wilde dat men al de gegevens van haar oude simkaart (welke ze nog kan gebruiken ) over te zetten naar de mini sim kaart en dit terwijl zij dus geen abo had en maandelijks zelf een krediet oplaadde .. dit alles heeft haar niets gekost ... het over zetten van de gegevens naar de nieuwe sim gaat razend snel in zo een center .
 
ben zelf verleden maand met de dochter naar zo een Mobistar Center geweest omdat ook haar sim kaart niet geschikt was voor hare smartphone ... men gaf haar gratis een mini simkaart en men vroeg haar of ze het nummer wenste te behouden ... men vroeg haar tevens ook of ze wilde dat men al de gegevens van haar oude simkaart (welke ze nog kan gebruiken ) over te zetten naar de mini sim kaart en dit terwijl zij dus geen abo had en maandelijks zelf een krediet oplaadde .. dit alles heeft haar niets gekost ... het over zetten van de gegevens naar de nieuwe sim gaat razend snel in zo een center .

Ik heb in Januari ook een nieuwe SIM nodig gehad, heb ook meteen een nieuwe gekregen volledig gratis. Ik heb wel een abbo. Ze doen daar inderdaad helemaal niet moeilijk.
 
Bij mij is het wel gelukt met veel geduld maar best is naar de provider te gaan.
 
Ten eerste vraag ik mij af of mijn oude geknipt Orange sim kaartje nog werkt. Ik heb al geprobeerd om het op de 6 kontakten te leggen en zo op te starten .Melding is dan starten zonder sim om hulp te bellen . Dus sim is stuk of ligt verkeerd.
Ten tweede ,dan zou ik volgens jullie uitleg de kans hebben om een 2° sim kaart te kunnen krijgen met een idem nr als de nu werkende Pay&Go. Ik gebruik de smart dan enkel voor de lessen en gebruik dan de gsm dagelijks .Zo'n grote smartphone in je zakken zie ik niet meteen handig(goede camera,stoef-manneke,enz)
 
het is toch duidelijk dat als je de melding krijgt om te starten zonder de sim om hulp te kunnen bellen dat er iets mis is met je sim kaart ... ja dus je sim is beschadigd en kan bijgevolg niet gebruikt worden .... mogelijk dat men in de Mobistar Center nog de gegevens van deze aangeknipte sim kaart kan inlezen om deze dus over te zetten naar tevens een gewone sim kaart en naar een mini sim kaart ...
**opgelet dit zal in uw geval dus niet gratis kunnen zijn aangezien men waarschijnlijk extra werk heeft om deze aangeknipte sim kaart te kunnen inlezen .
 
Ten eerste vraag ik mij af of mijn oude geknipt Orange sim kaartje nog werkt. Ik heb al geprobeerd om het op de 6 kontakten te leggen en zo op te starten .Melding is dan starten zonder sim om hulp te bellen . Dus sim is stuk of ligt verkeerd.
Ten tweede ,dan zou ik volgens jullie uitleg de kans hebben om een 2° sim kaart te kunnen krijgen met een idem nr als de nu werkende Pay&Go. Ik gebruik de smart dan enkel voor de lessen en gebruik dan de gsm dagelijks .Zo'n grote smartphone in je zakken zie ik niet meteen handig(goede camera,stoef-manneke,enz)

Tja, ik loop ook elke dag met een 5,5" grote smartphone in mijn zakken rond, en wat dan? Ik zie het niet hoor. Ik vind zo een groot scherm in ieder geval wel handig. Beter als het 4,5" schermpje dat ik hiervoor had. Misschien dat de gulden middenweg beter was geweest, maar ik had niet te kiezen. Ik ben in ieder geval wel blij met mijn groot duidelijk scherm. Ook een beest van een camera, en als je dan met je regulair gsmmeke op baan bent en je ziet een leuk iets waarvan je denkt, had ik nu maar mijn Smartphone om er een foto van te nemen?
 
het is toch duidelijk dat als je de melding krijgt om te starten zonder de sim om hulp te kunnen bellen dat er iets mis is met je sim kaart ... ja dus je sim is beschadigd en kan bijgevolg niet gebruikt worden .... mogelijk dat men in de Mobistar Center nog de gegevens van deze aangeknipte sim kaart kan inlezen om deze dus over te zetten naar tevens een gewone sim kaart en naar een mini sim kaart ...
**opgelet dit zal in uw geval dus niet gratis kunnen zijn aangezien men waarschijnlijk extra werk heeft om deze aangeknipte sim kaart te kunnen inlezen .

Dat denk ik ook wel Q. In een Orange ben ik tot op heden steeds goed geholpen geweest. Behalve dan met de roaming, is ongeloofelijk opletten zunne.
 
microSIM_to_nano_SIM_iPhone_5_guide.png
 
Mijn geluk is dat de contacten in de gsm zaten ipv de simkaart.
Morgen ga ik dan horen bij Selexion hier of ze een 2° sim met hetzelfde nr kunnen leveren.
Elke elektrowinkel heeft een hoekje met smartphones en gsm's dus hun antwoord kan commerce zijn. Mss toch maar bellen Pay&Go winkel.
Maar dit topic had nuttige antwoorden . Ik weet niet wie te bedanken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan