Netwerk Snelheid heel traag Telenet

MarcoPolo99

Steunend lid
Vip Lid
Vraag voor vriendin, oudere dame van 80.
Provider is Telenet.
Sedert paar dagen snelheid heel laag en op TV regelmatig stilstaand beeld en melding rechtsboven : buffering.
Speedtest : down 32 Mbps en up 7 Mbps.
Verbinding TV is draadloos.
Ook tablet is tergend traag...Nieuwsblad en Dag Allemaal openen pas nà 20 à 30 seconden.
Kan ik iets doen bij de dame thuis?
Ikzelf heb provider Proximus, dus weet niet hoe ik eventueel Telenet kan heropstarten.

eens proberen met alle stekkers uit te trekken, voor een 2 tal minuten; en dan terug aan te sluiten zodat alles terug opstart.
bij scarlet moest ik dit regelmatig doen.
baat het niet schaad dit niet.

Een bedenking, Telenet verlaagt de snelheid als als je de download van 500 GB per maand overschrijd, de dame in kwestie zal dat zelf wel niet doen maar misschien staat er een instelling verkeerd en functioneert haar modem als hotspot of de verbinding is niet beveiligd waardoor een buurman rustig mee surft en gretig download.
Zelf heb ik ook geen Telenet, maar voor Telenet klanten is er ergens een instelling Raadpleeg je internetverbruik. Zou ik zeker ook eens checken.

Een bedenking, Telenet verlaagt de snelheid als als je de download van 500 GB per maand overschrijd, de dame in kwestie zal dat zelf wel niet doen maar misschien staat er een instelling verkeerd en functioneert haar modem als hotspot of de verbinding is niet beveiligd waardoor een buurman rustig mee surft en gretig download.
Zelf heb ik ook geen Telenet, maar voor Telenet klanten is er ergens een instelling Raadpleeg je internetverbruik. Zou ik zeker ook eens checken.
Waar hebt u dit vandaan gehaald???

Wij hebben telenet hier thuis en van dat trager werkend internet als je boven de 500 GB gaat hebben we nog niet gemerkt hier thuis. Maandelijks zitten we aan meer als 800 GB met het ganse gezin samen waarvan er heel veel online gamen in zit door de kids natuurlijk.

De buffering van het TV-beeld lijkt inderdaad op iets anders te wijzen, maar wat valt op afstand moeilijk te achterhalen.
wel gisteren kreeg ook ik een melding op de tv betreffende een buffering ... twas tevens de eerste keer dat ik dit zag en waarschijnlijk betreft/betrof het om een update te gaan ... Telenet doet meestal s'nachts de update's en enkel in uitzonderlijke gevallen in de vroege avond uren .
*dus niets om je ongerust te maken ..

Voor One(up):
Vast internet
  • Je wordt opgemerkt als intensieve gebruiker zodra je meer dan 3 TB vast internet hebt verbruikt tijdens piekuren.
  • Voor vast internet wordt de snelheid voor ONE dan beperkt tijdens de piekuren tot 10 Mbps1 downstream en 1 Mbps1 upstream. voor ONEup wordt de snelheid beperkt tijdens de piekuren tot 20 Mbps1 downstream en 2 Mbps1 upstream.
  • Je vaste internetsnelheid wordt alleen vertraagd tijdens de piekuren als je een intensieve gebruiker voor vast internet bent. Je vast internetverbruik heeft geen invloed op je mobiele snelheden en omgekeerd.
Voor Wigo/Yugo:
Vast internet
  • Je wordt opgemerkt als intensieve gebruiker voor vast internet zodra je meer dan 750 GB van je vast internet verbruikt tijdens de piekuren.
  • Je vaste internetsnelheid verlaagt tijdens de piekuren dan naar 10 Mbps* downstream en 1 Mbps* upstream.

Terug
Bovenaan