Status
Niet open voor verdere reacties.
N

navarro

Gast
ben een leek in nieuws groepen enzo
maar door wa te googlen en hier op het forum te zien
dacht ik ga het ook eens testen
heb spotnet gedownload
zag dat je een nieuws server moet hebben
had gezien dat Dommel zo iets heeft
maar het lukt me niet om in te loggen
heb [FONT=Trebuchet MS, Verdana][SIZE=-1]adsl netconnect start
adres vul ik in
[/SIZE][/FONT]news.dommel.be
en het wachtwoord
maar krijg foutmelding 502 en nog wat
wat doet deze oude man verkeerd?
iemand beetje hulp
groetjes navarro
 
zal dan ook maar rommel zen zeker
en wat moet ik juist doen met GRabit heb hem gedownload

Download en installeer Quickpar: Quickpar ook voor corrupt en beschadigd rar archief

Download en installeer Winzip, winrar of 7-zip

Ga nu naar de map waarin de gedownloade rar-bestanden staan.
Klik of dubbelklik op de kleinste file: .rar.par2
Quickpar gaat nu controleren of er fouten in de gedownloade files staan.
Indien er fouten zijn, kunnen deze met quickpar hersteld worden (als u genoeg herstelbestanden hebt)
Als dat klaar is klikt u op de bovenster rar-file rechts en kies in het snelmenu bij winzip of winrar of 7-zip de optie: hier uitpakken

omdat ik niet weet wat u gedownload hebt (muziek, film, programma, enz) kan ik verder niets meer zeggen.
 
@ navarro...

jouw inlog gegevens vermeld bij bericht nr 14 werken ...
ik heb deze gegevens hier in gegeven ....en alles werkte ...

de gegevens die moeten ingegeven worden zijn ....



deze post zal terug verwijderdt worden ; daar anders ook onbekenden er van profiteren...
de oplossing zal per pb toegestuurd worden
 
@ jw indien jouw vraag aan mij gesteldt is .....dan is het antw: neen dommel werd niet ingegeven!
navarro moet als provider " anders" ingeven
en de inlog gegevens vermeld in bericht 14 gebruiken dan werkt spotnet ook voor hem
 
@ jw indien jouw vraag aan mij gesteldt is .....dan is het antw: neen dommel werd niet ingegeven!
navarro moet als provider " anders" ingeven
en de inlog gegevens vermeld in bericht 14 gebruiken dan werkt spotnet ook voor hem

Berichten ophalen lukt hier ook wel met deze inloggegevens, maar zodra je wilt downloaden via Grabbit met dezelfde inlog, gebeurd er niets.
Dus waarschijnlijk kun je dus alleen de spots ophalen
 
sorry ben echt een leek in die dingen!misschien een domme vraag maar wat is het verschil tussen Spotnet en Grabit heb je die alle twee nodig!voel me me niet echt dom,want ben zelf co leraar voor pc voor ATEL in antwerpen
maar dit snap niet echt goed!
 
Maar wat heb je nu allemaal ?
Dan wil ik eens proberen of het allemaal lukt met Just4Today.

Om te beginnen moet je dus Spotnet en Grabit geinstalleerd hebben.
Daarna moet je zorgen dat bij het openen van een nzb bestand, Grabbit opend. Het gemakkelijkste gaat dat door een nzb bestand te downloaden en daar dan met de rechtermuisklik op te gaan staan en dan openen met en naar de map van Grabit te gaan en het programma selecteren.

Snap je het nog ?

Om een nzb bestand te downloaden om aan grabit te koppelen kan je het volgende doen.
Ga eens naar Binsearch -- Usenet search engine en vul bijvoorbeeld in het zoekveld in: Adobe en klik op Search

Er worden nu heel veel postings over adobe gevonden. Selecteer 1 vakje en klik daarboven op Create NZB
Nu kan je dit NZB ergens opslaan op de PC

Ga nu naar dit NZB bestand en klik hier op met de rechtermuisklik en onderin op eigenschappen.
Je ziet dan staan openen met en je kunt dit wijzigen. Verander dit naar het programma Grabit.
 
grabit.jpgheb gedaan wat je vroeg maar er gebeurde niet veel!
is Grabit juist ingevuld?
ja nog iets heb een probeer acount op Giganews
 
@navarro, 'Rommel van Dommel', nietwaar man grapje! ik woon in 2600 antwerpen wil gerust es langs komen om je wegwijs te maken in 'spotnet en spotgrit'. downloaden kan enkel met paydservers zoals: powernews, ....
stuur mij eem pm'ke.
grtz wivy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan