Hardware SSD optimaliseren

Status
Niet open voor verdere reacties.
In de gesloten draad over SSD optimalisatie met SSD Fresh staat dat elke fabrikant zijn eigen „gereedschapje“ hiervoor heeft.

Na redelijk lang zoeken kwam ik uiteindelijk via Speccy te weten dat mijn SSD een „476 GB INTEL SSDPEKNW512G8H (Unknown SSD)“ is.

Welke „tool“ zou daar dan bij horen?
 
 
Hallo Tuts,

Op de pagina waarnaar u linkt vind ik ook weer een link. Deze leidt naar de pagina Download Drivers & Software.

Dan vind ik een link naar Memory and Storage.

En uiteindelijk kom ik hier.

Maar dan weet ik het niet meer. De gezochte Toolbox zie ik niet staan.
 
Aan een SSD hoef je gewoon niets te doen, wat zou er geoptimaliseerd moeten worden dan als trim gewoon aanstaat?

Hooguit de firmware controleren en daar heeft iedere SSD fabrikant een tool voor.

Voor de rest, afblijven, al die tools ervoor zijn onnodig.
 
  • Leuk
Waarderingen: cve
de Intel SSD toolbox wordt niet meer ondersteund, de nieuwe versie:


nota van Intel:

End-of-Life (EOL) Announcement for the Intel® SSD Toolbox and Intel® SSD Data Center Tool Applications​




Documentation

Content Type Product Information & Documentation

Article ID 000057675

Last Reviewed 03/14/2022

The following applications have reached end-of-life (EOL) and will no longer be updated:
  • Intel® SSD Toolbox
  • Intel® SSD Data Center Tool (Intel® SSD DCT)
The software will continue to be available for download until the End of 2020.

S6
 
Aan een SSD hoef je gewoon niets te doen, wat zou er geoptimaliseerd moeten worden dan als trim gewoon aanstaat?

Hooguit de firmware controleren en daar heeft iedere SSD fabrikant een tool voor.

Voor de rest, afblijven, al die tools ervoor zijn onnodig.
Dat is nu eens heel erg waar. Trim aan en verder hoef je daar niets aan te doen.
 
Hallo lange pier,

Een citaat van minder dan een dag geleden:

Wat een prut software. Tools van de SSD fabrikanten werken prima“.

Of bedoelt u hier de „firmware tools“?

Hallo wivy:

Bij de installatie van de tool waar u naar verwijst kom ik het onderstaande scherm tegen. Wat nu?

Intel.PNG
 
Die " Optane" hardware is wat achterhaald, wordt nog wel gebruikt in server parken.

Firmware tool zou deze kunnen zijn.
 
Okidoki. Ik heb de Windows optimalisatie nu op Dagelijks gezet (was Wekelijks).

Dit moet dan maar genoeg zijn.
Tijdens het zogezegd optimaliseren van u Windows, gaat dan net u computer trager werken. Je hebt blijkbaar een SSD in u computer, Trim staat aan. Dit is meer als voldoende. Meer hoef je echt niet te doen om een goed werkende pc te hebben. Als hij nu nog traag aanvoelt, dan kan je misschien nadenken over een upgrade van u systeem. Je zou moeten zien hoe klanten van mij tevreden zijn na juist hun HDD te vervangen naar SSD, wel hun oude HDD eerst opschonen en dan een clone nemen van hun HDD op de SSD, dan heb ik alles gelijk het voordien was, behalve een stuk sneller.
 
Hallo cve,

Het optimaliseren dat Windows doet (zie s.v.p. de afbeelding) duurt nog geen 10 seconden, dus dat zal geen vertraging opleveren. Feitelijk is het trimmen wat hier gebeurt. (7%, 28% trimmen, enzovoort). Nochtans dat wordt gezegd tijdens de optimalisatie.

Optimaliseren.PNG
 
Hallo cve,

Het optimaliseren dat Windows doet (zie s.v.p. de afbeelding) duurt nog geen 10 seconden, dus dat zal geen vertraging opleveren. Feitelijk is het trimmen wat hier gebeurt. (7%, 28% trimmen, enzovoort). Nochtans dat wordt gezegd tijdens de optimalisatie.

Bekijk bijlage 252154
Ok, geen probleem. Dat is inderdaad niet lang 10 seconden. Ik heb dit zelf nog nooit bekeken. Doet hij het automatisch staat het aan, anders staat dit bij mij uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan