Hardware SSD optimaliseren

Status
Niet open voor verdere reacties.
In de gesloten draad over SSD optimalisatie met SSD Fresh staat dat elke fabrikant zijn eigen „gereedschapje“ hiervoor heeft.

Na redelijk lang zoeken kwam ik uiteindelijk via Speccy te weten dat mijn SSD een „476 GB INTEL SSDPEKNW512G8H (Unknown SSD)“ is.

Welke „tool“ zou daar dan bij horen?
 
SSD mag je NOOIT defragmenteren. Ik ga dan eens kijken of dat optimaliseren bij mij aan staat, indien ja kijken of ik dit kan uitschakelen. Want dit vind ik niet gezond voor mijn SSD
 
Je hebt gelijk, ben hier op mijn laptop ook eens gaan kijken, het stond op 1 x per week en heb dat aangepast naar 1 x per maand. Wekelijks vind ik dit niet nodig. Uitschakelen wat ik eerst ging doen leek mij ook niet verstandig. Om te antwoorden op u zeggen dat het tegenwoordig allemaal app genoemd word.

Bij software spreken we van een programma of een collectie van programma’s dat gebruikt wordt door een computer.
Bij een app gaat het over een programma of een groep programma’s dat gebruikt wordt door de eindgebruiker. Apps werken niet op zichzelf maar hebben besturingssoftware nodig om te functioneren.
 
Zou u een voorbeeld kunnen noemen van een "programma"? Is er niet altijd een eindgebruiker in het spel?
Nee niet meteen, daarom denk ik dat het eigenlijk allemaal al altijd apps zijn geweest, zonder een OS werken ze niet. Dat is niet iets wat ik heb verzonnen, vond dit in google als antwoord op de vraag wat is het verschil tussen een programma en een app.
 
Dat dacht ik al dat het uit uw zoekmachine kwam. Voor mij was dit nieuw.

Ik heb altijd een afkeer gehad van het woord "app". Het wordt ons gewoon opgedrongen. Zoals zoveel dingen.

Maar ja, er is niets tegen te doen.
 
Dat dacht ik al dat het uit uw zoekmachine kwam. Voor mij was dit nieuw.

Ik heb altijd een afkeer gehad van het woord "app". Het wordt ons gewoon opgedrongen. Zoals zoveel dingen.

Maar ja, er is niets tegen te doen.
Misschien weet je het, maar misschien ook niet. Ik ga nu naar school om computeroperator te studeren. Daar is de vraag naar onze leraar ook gevallen. Hij zei ons dat dit eigenlijk hetzelfde is, een app = programma. Het is gewoon een moderner woord dan programma. Je kan het dus eigenlijk volgens mijn leraar althans voor alle programmma's, het woord app gebruiken en omgekeerd.
 
Ik heb zo het gevoel dat ik bij mobiele apparaten eerder het woord app in de mond neem en bij een computer (windows, linux, IOS...) dat ik daar dan eerder het woord programma in de mond neem. Ik associeer dit dus eerder met het soort apparaat. Maar ik maak mij totaal niet druk om hoe iemand het benoemd. Heb betere dingen te doen dan dit mij aan te trekken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan