SSD vervangen door groter type

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Beste Qtex
Heb zoals je aanbevolen had met reflect free de bestaande schijf gekloond naar een groter type en dat ging zonder problemen maar heb natuurlijk een stommiteit gedaan en 150 GB ontoegewezen ruimte gelaten zodat de bruikbare partitie nu kleiner is dan de vorige!
Heb met schijfbeheer geprobeerd om de c partitie te vergroten maar dat lukt me niet. Kun je me nog eens helpen?
Grt
Jdr
 
de clone moet je niet overdoen, je kan de partitie vergroten met een andere tool.
persoonlijk ken ik Aomei artition assistant niet (wat waarschijnlijk ook wel perfect die partitie kan aanpassen) . ikzelf gebruik minitool partition wizard voor dergelijke zaken.
 
zoals CTCS aangeeft kun je de Aomei artition assistant daarvoor gebruiken echter via schijfbeheer zou dit ook moeten lukken …door eerst de niet toegewezen ruimte aan te maken als een partitie en daarna rechtsklik op de C partitie met de optie uitbreiden ..
ook de opmerking van Mik is terecht want jij heb inderdaad wel de mogelijkheid om de te klonen partities via macrium reflect free aan te passen indien je dus partitie per partitie naar de doelschijf gesleept had .. hier werd je eerder al op gewezen .
 
Jdr;n231520 zei:
Ik kan van de niet toegewezen ruimte een partitie maken maar dan wordt gevraagd om een schijfletter te geven of geen. Wat doe ik?

ik heb hier juist de test gedaan het was niet nodig om de niettoegewezenruimte eerst aan te maken als een partitie …(was dus verkeerd )
rechts klik op de C en kies uitbreiden ...vervolgens geeft de wizard zelf aan om de gehele niettoegewezenruimte aan de C toe te wijzen ..en hier dien je dan akkoord mee te gaan .
 
Jdr;n231521 zei:
met schijfbeheer kan ik de C alleen verkleinen. zal eens met aomei proberen.

plaats eens een afbeelding van je schijfbeheer want ik vermoed nu dat de niettoegewezenruimte niet aansluit aan de C ...indien er inderdaad nog een kleine partitie aanwezig is tussen de C en de niettoegewezenruimte dan krijg je inderdaad de optie niet om de C uit te breiden .
 
een schermopname
 

Bijlagen

  • Schermopname (3).png
    Schermopname (3).png
    177 KB · Weergaven: 69
via Techno360 kun je de Aomei partition assistant pro verkrijgen de license key word daar ook vermeld ...het is niet de nieuwste versie maar deze doet ook hetgene wat er verlangt word , namelijk de niettoegewezenruimte aan de C toevoegen zonder data verlies terwijl er nog andere partities aanwezig zijn tussen deze 2 die je wilt samen voegen ...een systeemherstart is nodig om dat te verwezenlijken maar dit word je dan ook aangegeven …
 
Hallo Qtex,
wanneer je met deze partition assistant iets wil activeren dan wordt je toch naar de betalende versie verwezen. Ook dat gaat niet. Heb de niet toegewezen ruimte als partitie ingesteld is nu letter J.
Mijn systeempartitie is nog steeds niet vergroot. Toch niet simpel.
Grt
Jdr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan