Windows 10 SSD wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo bollebozen
Mijn laptop heeft een SSD van 128 Gb maar aangezien ik met fotografie bezig ben en tamelijk met zware programma' werk, photoshop, photodex diaporama' enz.. en terwijl oop MS office 2016 op de c schijf staat kan je wel begrijpen dat 128 Gb onvoldoende is om redelijk te werken. Ook zit er een HDD van 1TB in de laptop en daar heb ik al verschillende programma's op gekregen . Nu is de snelheid van werken duidelijk te traag en soms schokt de pc enkele seconden wat zeer vervelend is.
Mijn probleem is nu dat ik een Samsung 870 EVO 1Tb heb aangeschaft die mijn HDD van 1Tb moet vervangen.
Van de moment dat ik die in de laptop plaats, met of zonder migratie op, krijg ik zelfs mijn bios niet meer aan de praat.
Viea een sata adapter kan ik de 870 EVO op een USB port aansluiten en dan krijg ik hem wel te zien in de verkenner en kan ik er gegevens opzetten maar van het moment dat ik hen in de laptop zet is alles doodstil. Wat doe ik verkeerd??? ben volledig radeloos.
 

Bijlagen

  • Schermopname (1).png
    Schermopname (1).png
    126.9 KB · Weergaven: 99
HDD staat op AHCI.
Somsn gaf photoshop de fout dat er te weinig plaats was en moest ik mijn HDD ter hulp oproepen en daar een groter wisselbestand maken. Ik ga proberen de ssd 128Gb er uit te halen maar dan zal ik de hele laptop moet uitkleden.
Allen toch al bedankt om mee te proberen dit euvel op te lossen. Met mijn 70 jaar heb ik al vrij veel grijze cellen dus alle hulp is welkom.
 
hier kan je een handleiding downloaden:

vanaf pagina 84 wordt beschreven hoe je hdd/ssd kan vervangen
instellingen bios p.69 en volgende
Dank voor de reactie. Het probleem is niet het plaatsen maar als ik die 870 evo daar op deze manier in zet, dat dan alles vastzit en dus de laptop alleen het asus embleem laat zien en dan stopt. Als ik via een satakabel deze ssd aansluit op een usb poort dan kan ik daar gewoon mee werken.
 
@aardbei
na het lezen van je info in #14, enkele weken nog mee geconfronteerd geweest: een niet zichtbare ssd => die was niet geformateerd!!! het ding geformateerd en toen werd die zichtbaar ....

@WardVH kijk dit eens na, een goeie tip!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan