Ssd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Op deze PC (zie screenshot) zou een SSD zijn geinstalleerd om de machine sneller te laten opstarten. Ik heb met Easeus Partition master het op de screenshot zichtbare overzicht gemaakt . Mijn vraag: waar vind ik die SSD terug? Is die gemeld onder het hoofd Reservado para el sistema? Waarschijnlijke hebben jullie al geraden dat dat betekent Gereserveerd voor het Systeem ;) Als dat zo is, lijkt mij het voor het systeem een behoorlijk grote partitie. Kan ik er ook nog andere zaken / programma´s op kwijt? Respectievelijk andere dingen mee doen?

Screenshot.jpg
 
kijk eens te goei !
de "gereserveerde partitie voor het systeem" is amper 549MB (das iets meer dan een ½GB) en daar mag je zelfs niet aan denken om daar zelf iets op weg te schrijven ..
**er word ook een ( Backup PC(I:) vermeld welke dus niet meegenomen is in je afbeelding en deze is dan 1000GB das waarschijnlijk een HDD
de C maakt deel uit van schijf 0 en dit zou je SSD kunnen zijn (alhoewel ik persoonlijk het dan een te grote SSD vind die aanwezig is !).
*dit is geen afbeelding gemaakt via de Easeus Partition master maar een afbeelding aangemaakt via schijfbeheer .

waarom werd de I : niet meegenomen in de afbeelding ….
 
Laatst bewerkt:
De totale grootte van een SSD 500 is (afgerond) GB 477.
De C is hier maar (afgerond) GB 447.
Een verschil van GB 30!!!

Klik eens rechts op de C - eigenschappen - het getal in bytes nemen en dan delen door 1024 totdat u nog 3 cijfers voor de komma hebt.
Als je nu wilt weten welke schijf een SSD is, gebruik dan eens "defragmenteren".
Daar staat duidelijk bij welke schijf een SSD is.
PS: SSD schijven NOOIT defragmenteren.
 
J.W. hier is het een 250GB SSD en bruikbaar is er 233GB de overige 17GB dient als een buffer ..dit is dus bij een SSD van 500GB dan een 30 GB of meer ….
Over Provisioning (OP) optimaliseert de prestaties en de levensduur van uw SSD door extra vrije ruimte op de SSD te houden minimaal word hier 10% voor gebruikt van de gehele SSD .


Ashampoo_Snap_zaterdag 15 december 2018_12h44m37s_001_.png
 
Een SSD van GB 250 bevat 255 010 533 376 bytes.
Deel dit getal 3 maal door 1024 (om tot GB te komen) en dan krijg je GB 237,497
Dit is de totale capaciteit van uw SSD


Een HDD van GB 1000 heeft in werkelijkheid ook maar een capaciteit van (afgerond) 931 GB

De enige manier om de echte inhoud van een HDD of een SSD te bepalen is het aantal bytes 3 maal te delen door 1024 om zo tot het echte aantal GB te komen.
1000 GB klinkt (in de reclame) toch mooier dan 931 GB of 250 GB dan 237 GB
 
Ik dacht altijd dat het aantal GB altijd minder was omdat ze voor 1GB geen 1024MB namen maar 1000MB. Dus hoe groter je schijf hoe meer verlies je eigenlijk deed dacht ik altijd. Let wel DACHT ik he. Zeker ben ik daar totaal niet van. Ik ging daar gewoon vanuit.
 
Moderator Notice: de berichten 3, 4, 5 en 6 hebben in feitte niets met de vraag van de TS te maken gelieve hier dan ook niet meer verder op in te gaan ..en uitsluitend een antwoord te geven aangaande de vraag van de TS .
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan