Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb al een tijdje een synology DS-210j en heb in die tijd al 2 providers gehad (tele2 en nu kpn)
binnen mijn netwerk werkt alles heel erg goed maar zodra ik probeer verbinding van buiten het netwerk te maken gaat het mis.

ik zie overal dat je in je router/modem moet port forwarden en ik zeg eerlijk dat ik daar niet echt goed mee kan omgaan.
zodra ik iets met port forwarding doe dan ligt ineens het hele netwerk plat :D. (router/modem worden niet ondersteund door portforwarding sites en moet dus alles handmatig instellen)


mijn vraag is dus het volgende:

is er iemand die me kan uitleggen hoe ik mijn synology extern kan benaderen en welke poorten enzo ik moet forwarden en "hoe"?

hier onder enkele gegevens:

Synology DS-210j informatie:
- werkt met poort 5000/7000/80
- ddns is actief (killermanx0.no-ip.org)
- extern ip = 77.162.233.144
- intern ip = 192.168.0.112
- heeft statisch ip.
- firewall laat alles door.

Netwerk informatie:
- Modem - Experiabox Arcadyan ARV7519
- modem wireless en upnp staan uit.
- KPN geeft geen pppoe informatie vrij.
- Router - Sitecom WL-351 V2
- synology staat direct aangesloten op router.
- beide beschikken over laatste firmware.

http://www.synology.nl/support/faq_show.php?lang=nld&q_id= <--- poorten van synology

zowel kpn en synology hebben me geen goede uitleg gegeven hierover.

alvast bedankt.

​Btech
 
het gaat mij erom dat ik aan de webinterface van de synology kom. dat ik aan bijvoorbeeld de download station en eventueel gehoste ftp's kom vanaf een externe locatie

Ik mag hopen dat je via internet niet in de webinterface kunt komen. Kan ik hier ook niet. Alle instellingen die ik in mijn QNAP's wil maken zal ik hier lokaal via een PC moeten doen. Ik moet er niet aan denken dat dit via internet te benaderen zou zijn.
 
ik zal morgen even kijken of er nog iets moet gebeuren binnen de synology.
het is nogal laat op het moment en ik heb vroeg school morgen.
bedankt alvast voor alle hulp. ik zal deze informatie gebruiken om mij en een kennis van mij de goede weg op te sturen :)
ik laat morgen wel weten als ik goede of slechte resultaten heb.

Dat selecteren is voor het verwijderen van de gemaakt port mapping.
werkt samen met "selectie verwijderen"
 
Ik zal het straks eens bekijken als ik wat meer tijd heb. Wat niet zo goed is, is dat die modem ook router is. Dan ga je met dubbele NAT zitten. Eén keer DNAT is nog wel OK, 2 keer is om problemen vragen... Maar ik zal het zeker eens bekijken straks (of ten laatste morgen)
 
Ik zal het straks eens bekijken als ik wat meer tijd heb. Wat niet zo goed is, is dat die modem ook router is. Dan ga je met dubbele NAT zitten. Eén keer DNAT is nog wel OK, 2 keer is om problemen vragen... Maar ik zal het zeker eens bekijken straks (of ten laatste morgen)

Lijkt een beetje op hetzelfde probleem waar we het een poosje terug over hadden. Met die kennis bij mij in de buurt en z'n Mediaplayer die op de eerste router zit aangesloten en de rest op de tweede router. Hier staan ook beide routers in een verschillende range.
 
Wil je die port forwarding werkende krijgen ga je keuzes moeten maken. Eén device dat NAT doet met Port forwarding.
Nu heb je 2 devices die NAT doen, je modem/router en je sitecom router. Dan moet er 2 keer DNAT (Destination Network Address Translation oftwel Port Forwarding) gebruiken, wat ik zeker niet aanraad.

De enigste deftige oplossing wat ik voorstel is om je NAS achter je modem/router te plaatsen ipv achter je Sitecom router. Dan gaat die Port forwarding werken.

Heb je voldoende DHCP leases van je ISP, dan zou ik de NAT op je Sitecom uitschakelen en gebruiken als Access Point voor je wireless toestellen. Dan zie ik geen voordeel meer van die Sitecom als NAT device.
Als je de NAT uischakeld op je Sitecom kan je de NAS nog altijd aansluiten hierop. Let wel dat je 1 subnet krijgt, dat van je Experia modem/router. Dus IP's daarop aanpassen dan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan