Telenet Wireless modem instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Voor wie een Wireless modem bezit van telenet en zijn draadloos wachtwoord niet meer weet kan dit handig zijn.

Op Mijn Telenet kan je uw wachtwoord weer vinden.
Ga naar Mijn Telenet en login daar in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

login.png

Nu ben je ingelogd en zal je dit venster zien. Klik nu op Mijn Internet.

internet.jpg

Vanaf je dit gedaan hebt zal je aan de linkerkant al je instellingen kunnen zien. Onderaan zie je Wireless modem staan, daar vind je alle instellingen voor je draadloos internet.

instelling.png

Klik nu op Instellingen en je zal dit te zien krijgen.

1.png

2.png
 
probleem met telenet router en fibernet

probleem met telenet router en fibernet

ik heb geen probleem met mijn wachrwoord maar met de reikwijdte van mijn
verbinding !!!!!!!!!!!!
 
overschakelen naar BGC? ... grapje ... ik denk mee! ben wel een BGC-tech, maar dat maakt niets uit 's hoor!
 
Laatst bewerkt:
ik heb geen probleem met mijn wachrwoord maar met de reikwijdte van mijn
verbinding !!!!!!!!!!!!

ik veronderstel dan dat je het over de wifi hebt ( accesspoint apart of bij de iets recentere modems vanaf eurodocsis 2.0 ingebouwd in toestel).

sowieso dien je met een beetje snelheidsverlies rekening te houden met wifi, maar dat wist je al wel vermoed ik. als je bereik echter te kort is in meters afstand heb ik één gouden tip: zet je wifi eens op een ander kanaal. de kans is immers groot dat er in je buurt teveel zenders op datzelfde kanaal uitzenden. elk toestel dat telenet levert heeft voldoende signaalsterkte om een 25-30 meter of 2 verdiepingen binnenhuis te halen. het kanaal van je wifi is standaard 6, zet het eens op 11. dit kan via je 'mijntelenet' pagina. laat even weten of het zo voor je opgelost is, ok?

attachment.php
 
Telenet kanaal veranderen

Telenet kanaal veranderen

ik had ook een probleem met de snelheid van mijn internet bij telenet. Ze hebben mij dan een mailtje gestuurd waarin staat dat ik van kanaal moet veranderen.
dankzij deze instructies dacht ik de instellingen te vinden, maar spijtig genoeg krijg ik geen optie 'wireless modem'. (zoals hieronder te zien is)

Mijn Telenet.jpg

Weet iemand waarom ik die instellingen niet te zien krijg?
 
dit is waarschijnlijk afhankelijk van je eerder aangevraagde abbonoment ....
ook ik heb de wireless modem niet weer gegeven als ik me inlog op mijn telenet..
maar dit is dan volkomen normaal gezien we hier nooit een wireless modem hebben geinstalleerd ...
van de vaste modem gaat er een kabeltje naar de draadloze router en deze maakt dan weer draadloos verbinding met de laptop ; en de verbinding is optimaal :
Bekijk bijlage 7359deze kan zelfs vergeleken worden met de bedraade verbinding van de desktop
 
Laatst bewerkt:
dus als ik het goed begrijp zou dit sowieso een goede verbinding moeten opleveren...
Maar hoe zou ik dan van kanaal willen veranderen? Of maakt dit dan niet meer uit omdat de verbinding toch al beter is?
Het signaal is immers vaak veel te zwak of valt weg...
 
@ ghostwritertje : je post in iemand anders zijn topic dit zorgt voor verwarring ...
heb je nu een wireless modem ?? bekijk dan hier de handleiding
ervan uit gaande van de tekening in bericht 5 denk ik dat je eerder een vaste modem heb (graag even een bevestiging ! )en deze maakt dan zoals hier bij mij het geval is verbinding met een draadloze router ..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan