Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Telkens als ik oCam gebruik (is een screen-capturing programma voor video’s of gelijk wat beweegt op het scherm) krijg ik het zelfde voor:.

► Als ik het start komt mijn Virusscanner tussen om » CFILE8.UF.TISTORY.COM « te blokkeren. Hoewel het goed geblokkeerd wordt, is het een vervelende kwestie omdat het opspringen van deze Pop-up me niet alleen doet schrikken, maar ook een hapering veroorzaakt in het werk.

Google brengt mij naar een Japanse mooie meiden site of iets dergelijks. Het is niet stout genoeg om me te boeien.

Ik heb al geprobeerd het oCam mapje te scannen met Mbam, Superspywere en de virusscanner zelf die het telkens stopt. Het fenomeen blijft zich eindeloos herhalen.

Hoe kan ik dit er definitief uithalen? Weet iemand dat?

Merci.

Walter
 
oCam wordt gestart en dan zegt mijn virusdinges : stop. Tistory.com probeert toegang te verschaffen. Als ik naar Tistory.com ga op Google wordt ik getrakteerd op een Japanse site die er overigens onschuldig uitziet.
 
dan heb jij wellicht de verkeerde setup.exe opgehaald want zelfs nadat ik de eerdere geinstalleerde verwijderd heb haalde ik juist de exe.file op en zelfs deze is clean ...
*mijn advies verwijder die van u en installeer deze oCam (screen recorder ) opnieuw .
 
Mmm Qtex nu effe test met jouw link en kijk eens weer melding!!!! ocam1.JPG
mvg
 
Nou, Sophos , Norton , ESET , Kaspersky en McAfee geven geen melding hier. En uiteraard Microsoft Defender geeft geen melding, heb ik trouwens nog nooit een melding van gekregen.

Lijkt op een False Positive
 
Q & L,
Zoals ik zei zal ik Emsisoft opdragen deze te laten voor wat het is. Trouwens dat kon ik al. Emsisoft heeft in dergelijk geval vier opties en o.m. dat vind ik er goed aan. Ik wou eerst zien of het er niet gewoon uit te halen was.
Ik zal ook eens zien of de site die Q me voorsteld, wel degelijk een andere is dan wat ik gebruikt heb.
 
@Qtex heb je ook nu al eens Malwarebytes laten scannen? ik wel omdat er één update was....nu werd er wel iets gevonden....wil zeker niet muggen ziften over die Ocam!maar vanmiddag had ik die melding niet!malw.JPG
mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan