Mail Thunderbird verzendt berichten pas na invullen van account-wachtwoord bij provider. (in casu Telenet)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Bij gebruik van Thunderbird wordt bij 'Verzenden' van berichten een popup getoond vragend naar het wachtwoord bij de provider.
PAS ALS MEN HET WW HEEFT INGEVULD zal het bericht vertrekken.
Hoe kan men deze popup vraag verhinderen ? Zodra het icoon verzenden wordt aangeklikt, komt deze vervelende pop-up, wat ik wil vermijden. Ligt dat aan een instelling van Thunderbird zelf ? Desgevallend waar precies aub.
Bedankt
 
Ken Thunderbird niet zo goed maar zal wel om dezelfde reden zijn als bij elke andere client nl. dat je account in de settings niet staat ingevuld met dit paswoord.
Er zijn 2 mogelijkheden voor die SMTP (uitgaande mailserver) :
  1. apart paswoord dat je daar moet invullen
  2. of = vinkje, zelfde als inkomende mail
Door het feit dat je blijkbaar maar van één paswoord weet hebt zal de tweede optie voor jou OK zijn, denk ik ...
 
Ik heb even snel 3 printscreens gemaakt met mijn gegevens weggepoetst en rood omcirkeld wat je moet doen.

Thunderbird1.jpg


Thunderbird2.jpg


Thunderbird3.jpg
 
Ik heb even snel in Thunderbird gekeken maar dat is niet mogelijk terwijl hier wel iets vermeld wordt over een wachtwoord.. Op zich ook wel logisch met een uitgaande server.
Ik denk dat er met de authenticatie iets niet goed gaat omdat de in en uitgaande server hier misschien verschillend zijn bij de TS.
Ik denk even experimenteren met de poorten, beveiligd of niet beveiligd. Of even kijken bij de provider wat de emailinstellingen moeten zijn voor de uitgaande server.
 
Bedankt voor jullie inzet. Tja, ik had dit al enkele malen doorgenomen. Vanwege omstandigheden kan ik geen tijd besteden om zaken zelf op te zoeken (wat soms veel 'verloren' tijd meebrengt). Eigenlijk gaat dit totaal tegen mijn principes in.

Ik ga nu toch nogmaals bekijken volgens uw suggesties want dit werkt danig op de zenuwen. Thunderbird wil ik gaan gebruiken in vervanging van MS Outlook 2010 Prof. (fased out) Ik ben dat onsamenhangend gedoe met pst bestanden grondig beu en voor talen is M$ slechts bedreven in be-talen (van abonnementen) waarvoor OEM licenties weinig support is..

Best maak ik vooraf wat screenshots van de huidige instellingen om hier te plaatsen in geval het niet in orde geraakt. Sorry als het wat uitblijft.
 
@Merel Als u tot nu toe gebruiker was van Office 2010 stapt u misschien toch beter gewoon over op de gratis versie van het Office pakket met o.a. Outlook, maar ook Word, Excel, Powerpoint, OneDrive, ... tenminste als u bereid bent van mailaccount van Outlook.com te gebruiken.

In die versie werken met een externe account kan ook (bv. Telenet mail account) maar werkt niet zo lekker. De syncro loopt wat mank, nl. in één richting.

PS : welke mail client u ook kiest, het correct instellen van de mailbox parameters is een klus die u niet kan ontlopen. ?
 
Ik ben geen Telenet klant en kan het dus niet helemaal testen zoals het bij hen is maar ...
Ik verwijs naar het laatste screenshotje dat je van collega Skippy hierboven ziet, dat gaf hij enkel als voorbeeld hé ... voor Telenet is dat zeker niet juist ! Maar de gewenste settings hebben zij je normaal gezien wel meegedeeld.

De link die ik voordien stuurde toont dat voor de SMTP-server als verbindingsbeveiliging voor STARTTLS moet gekozen worden ...

1585015030101.png


Normaal zal de poort dan ook meteen naar 587 springen, maar controleer dat extra !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan