Mail Thunderbird verzendt berichten pas na invullen van account-wachtwoord bij provider. (in casu Telenet)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Bij gebruik van Thunderbird wordt bij 'Verzenden' van berichten een popup getoond vragend naar het wachtwoord bij de provider.
PAS ALS MEN HET WW HEEFT INGEVULD zal het bericht vertrekken.
Hoe kan men deze popup vraag verhinderen ? Zodra het icoon verzenden wordt aangeklikt, komt deze vervelende pop-up, wat ik wil vermijden. Ligt dat aan een instelling van Thunderbird zelf ? Desgevallend waar precies aub.
Bedankt
 
Klopt, mijn afbeeldingen had ik als voorbeeld er bij gedaan om te laten zien waar alles te vinden is.
En als je het type verbindingsbeveiliging veranderd, veranderd de gebruikte poort ook automatisch mee.
 
Wij weten niet welke uitgaande server u wenst te gebruiken.
Ieder heeft z'n eigen configuratie instellingen.
Philip heeft deze gegevens al voor Telenet gegeven.
Hier bijvoorbeeld voor Gmail

gmail.jpg
 
Op #15 ...
Die stond op 587 als ik me juist herinner , maar ik controleer het straks nog extra. Voorlopig ga ik voluit nog voor Thunderbird om verder te testen in gebruik.
Outlook overwegen kan ook nog ; ik ben geen Paul Magnet. Outlook2010 loopt hier nog een tijdje. Van een gratis Outlook wist ik niet eens het bestaan.
 
Op #17 ...
Dank je Skippy. Gmail als werkmiddel zal het nooit worden.
Ik heb al een bestaande account maar ik vind Gmail gebruiksonvriendelijk.
Skippy laat je enkel zien hoe het kan zijn ... als voorbeeld, niet om je te proberen te winnen voor GMail.
Het is van belang dat je de instructies van TELENET volgt en die staan in een eerdere post van mij.
 
Heb nu (nogmaals) de instructies van Telenet op de letter gevolgd https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/

Niets aan te doen. Ik geraak niets verstuurd zonder wachtwoord. Ik moet telkenmale voor aleer het bericht wil vertrekken het wachtwoord opgeven.
Men kan wel instellen op "StartTLS" +"Geen" tegelijk, maar dat werkt dus niet vanwege de error message (screenshot al getoond)


Het is wat spijtig dat er geen collega's leden zijn die Thunderbird gebruiken en dat specifiek probleem hebben opgelost.
Ik ben absoluut zeker dat dit ergens moet zijn aangekaart op Internet want er zijn altijd lotgenoten met identieke problemen.
Alleen blijven meerdere problemen door veel jaren heen een onopgeloste "known issue" .
Ik zal eens ten rade gaan bij de Netweters (bizar forum van vrijwilligers maar toch gehost onder de kap van Telenet (à la Microsoft waar MVP's het maar moeten oplossen.
Thunderbird zelf contacteren ?
 
Probeer dan eens de verbindingsbeveiliging op STARTTLS en daaronder bij Authenticatie kiezen voor Geen authenticatie

Ik gebruik Thunderbird al jaren zonder problemen voor al mijn spam emailadressen die ik de laatste jaren aangemaakt heb. Het zijn er bijna 40. Alle spammail loopt zonder problemen binnen al moet ik hier wel vermelden dat ik daar zelden iets mee verzend. Maar ook dat gaat bij een paar geteste emailaccounts goed zonder vraag naar wachtwoord o.i.d..
Voor mijn normale mail gebruik ik Outlook.
 
ik heb zojuist (17.50) thunderbird geinstalleerd op een virtuele Windows 10 ..
gebruikte ik iMap dan kon ik niets verzenden of ontvangen ook vroeg deze telkens om het wachtwoord in te geven alhoewel het vinkje aanstond bij de wachtwoordbeheerder om deze te onthouden ! poort 143 werd gebruikt met als authenticatie "normaal wachtwoord "
gebruikte ik pop3 dan kreeg ik probleemloos mails binnen en kon ik er ook verzenden .. hier werd dan poort 110 gebruikt ..
*daar ik gene voorstander ben van thunderbird werd deze wederom verwijderd .
***mogelijk dat er een bug in deze versie van Thunderbird zit aangaande imap !
er kon dus géén verbinding gemaakt worden met de server als imap ingesteld was.....
Ashampoo_Snap_dinsdag 24 maart 2020_17h24m47s_005_.jpg
 
Volgens mij kun je geen oudere versie hebben, deze update zichzelf als het goed is door het updatekanaal.
Ik zou niet weten waar ik dat zou kunnen uitzetten.

Thunderbird.jpg
 
het klopt inderdaad heb zojuist versie 52.8 geinstalleerd en deze werd vervolgens direct bijgewerkt naar de 68.6 maar verzenden via imap lukt dan nog steeds niet ..hier althans niet !
 
Q, jij heeft hier wel juist het antwoord he makker. Telenet en IMAP gaat toch niet? Telenet heb ik al altijd als POP3 moeten instellen. Dus als dit als IMAP ingesteld is, moet je dit als POP3 veranderen en dat gaat dit wel lukken he.
 
klopt cve met pop3 is er geen probleem ..
Dat komt omdat Telenet mail enkel maar met POP3 kan werken. Toen ik dit las, wist ik het meteen, dat daar de fout moest zitten. Had dit nog nergens gelezen dat TS met IMAP de instellingen ingevuld had. Maar kan evengoed dit over het hoofd gezien hebben ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan