Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9940

Gast
Halle beste mensen ik werk met een Asus laptop. Op een gegeven moment werkt mijn rechter knop op mijn toetsenbord niet meer. Mijn vraag: hoe krijg ik die opnieuw ingeschakeld?
Presentatie2.jpg

alvast bedankt voor jullie hulp
met vriendelijke groet
crimpak
 
Doet hij het met niets meer, dan zou het natuurlijk een mechanisch probleem kunnen zijn.

Probeer er eens een USB muis op aan te sluiten. Doet deze het dan wel ?
 
Hoi Lana,
bedankt voor de tip.
Die rechter knop doet het wel als ik b.v. in een stuk tekst sta (dat ik nu zit te typen) of in een document sta dat ik b.v. wil kopiëren. Ik krijg dan met de rechter knop allerlei opties zoals het ook hoort. Sta in echter in een overzichtslijst van mappen en bestanden dan doet hij niets. Sta ik op mijn bureaublad en klik ik met de rechter knop b.v. op de prullenbak dan krijg ik geen opties aangeboden want dan doet di knop ook niet.
groetjes
crimpak
 
Ga er dan maar vanuit dat het een mechanisch probleem is zoals Lana al aanduide. Is niet de eerste keer dat ik die dingen kapot zie gaan. Men kan meestal wel het hele touchpad aan of uitschakelen, maar niet een deel ervan zoals enkel de rechtse knop ed.
 
Hoi Lana en DDragon80,
Ben nog verder gegaan met zoeken naar de weigering van de rechter muisknop van touchpad aanwijsapparaat de rechter knop werkte niet meer. Allerlei scans uitgevoerd waaronder MBAM. Daar bleek het te zitten. 2 besmettingen er uitgehaald die de rechtermuisknop blokkeerden. Deze verwijderd. Nu werkt alles weer perfect. De besmetting bleek te zitten in 2 exe bestanden van gedownloade software TweakMe. Ook TweakMe van de laptop verwijderd. Ik dacht dat dit software was waar je geen besmetting bij mocht verwachten maar helaas.
Ondanks mijn beveiligingssystemen, mijn voorzichtigheid met alles en nog wat, toch wat ongewenst binnengeslopen. Maar alles is nu weer ok.
Bedankt voor jullie adviezen en tips.
Vriendelijke groet
crimpak
 
Bedankt voor het melden.

Zo blijkt maar weer dat de installatie van goede beveiligingssoftware een pré is voor iedere pc. Het is zelfs het investeren waard als je geen free versies wilt gebruiken.

Ik zet hier een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan