traag afsluiten IE

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Silverwing

Gast
Ik heb een pc met XPen IE7 die bij het afluiten van internet er soms tot 30sec over doet om internet effectief af te sluiten.Gedurende al die tijd krijg ik dan een witte pagina.
Ik heb tune up 2009 al alle mogelijke zaken laten optimaliseren maar het probleem blijft.
Iemand een idee wat hiertegen te beginnen valt?
 
Even IE7 er af gooien en opnieuw installeren, checken of je de juiste versie geinstalleerd hebt ( xp of vista ), en scannen op malware, meestal de oorzaak van dit soort problemen.


Misschien eens deinstalleren via ccleaner of iets dergelijk en de pc meteen ermee opschonen.
En zoals Johan reeds zei, eens scannen op malware of een hijack.
Dat zal volgens mij wel wel de 2 mogelijkheden zijn
 
Dan moet het probleem van ergens anders komen. Er is iets wat je internet ophoudt. Even checken hoe je pop-up blokkering ingesteld is en een volledige systeemscan uitvoeren met antivirus. Desnoods eventueel antivirus opnieuw installeren. De welke gebruik je eigenlijk als ik mag vragen??
 
Om alle die toch menen te weten dat de oorzaak mailware betreft zal ik een hjt log plaatsen,zo is die mogelijkheid meteen voorgoed uitgesloten.
Verder gebruik ik Nod 32 versie 3.63
 
Om alle die toch menen te weten dat de oorzaak mailware betreft zal ik een hjt log plaatsen,zo is die mogelijkheid meteen voorgoed uitgesloten.
Verder gebruik ik Nod 32 versie 3.63

Zoals verwacht is de hjt log ok,heb de raad opgevolgd en de ZA spyblokker verwijderd.
Als er iets is dat IE tegenhoud zal het nu dus aan wat anders zijn dan malware.
 
Het probleem is er nog steeds,maar het valt wel op dat het te maken heeft met de duur dat internet open gestaan heeft.Als dit maar even is sluit hij normaal,maar hoe langer het surfen duurt hoe langer het duurt eer IE afsluit.
 
Er staat waarschijnlijk ergens bij internet explorer (of een ander clean up programma) aangevinkt om de surfgeschiedenis automatis te wissen bij afsluiten van internet explorer.
Als dat de oorzaak is zou ik het zo laten.
Op mijn pc is dat ook het geval geweest.
Zelf kuis ik nu af en toe eens op met enkele tools.
Enkel in mijn browser laat ik de optie aangevinkt.
 
Met deze laatste tip is het probleem ook opgelost,tijdens een surftocht van een uur worden enkele honderden pagina's bekeken wat natuurlijk tot een pak tijdelijke bestanden leid.vandaar dat het dus elke keer zo lang duurde vooraleer IE afsloot.
Het staat nu al enkele dagen uitgevinkt en IE sluit vrijwel direct af.
Deze mag dus dicht
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan