Windows 7 traag werkende tablet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn HP Pavilion dm1 Notebook PC werkt te traag.
Ram 3,00 GB (2,6 GB beschikbaar) - 32 bitsbesturingssysteem
Windows 7 Home Premium

Hoe kan ik mijn computer sneller laten werken?
Let wel, ik ben een leek in de computerwereld.

Koen
 
Volgens wat ik kan terugvinden is dat lapje toch al van 2011 (misschien heb jij hem later gekocht) én dus behoorlijk oud. Processor is ook niet bepaald op niveau van wat nu wordt verondersteld : AMD Fusion - maar zonder veel specs.

Je zou kunnen proberen meer geheugen erin te stoppen, max. tot 8 GB ipv 4 nu (géén 3, maar 4) maar voor dit apparaat zou ik dat persoonlijk niet meer doen.

Wat zeker zou helpen denk ik is een nieuwe installatie van Windows 7 (of zelfs 10) maar ik kan me voorstellen dat je dat niet ziet zitten.
Best uitkijken naar nieuw helpertje denk ik ...
 
Om een computer sneller te laten werken kan je slechts 2 dingen doen. Dit is meer RAM en over schakelen naar SSD. Dan komt de vraag, is hij dat het waard te doen?
Gezien de processor niet zo snel is, heeft het weinig zin denk ik. Je zal wel wat snelheidswinst maken, maar een snelheidswonder zal het nooit worden. Daar het toestel ook al enkele jaartjes oud is, zou je misschien kunnen overwegen om een jonger of nieuw toestel te kopen. Kies je voor dit laatste, kies niet terug voor een low entry modelletje. Dit breekt je vroeg of laat zuur op. Ik zou voor een intel core i3 of i5 gaan of bij AMD een nieuwe ryzen 5, die zijn budgetair gezien beter, maar bieden qua snelheid even goed als een intel core i5.
Als je je toestel behoudt, zeker de update doen naar win 10, Win 7 wordt niet meer ondersteunt sinds enkele maanden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan