Turbo wifi antenne????? Wie heeft ondervinding hiermee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Voor op camping ben ik op zoek naar mensen die ondervinding hebben met Wifi antennes.
Op internet zie ik 2 grote spelers. De "Turbo wifi antenne" en de "Yagi plug en play wifi antenne".
Op de camping staan hier en daar bomen. Deze verstoren een stuk de hotspot op het dak aan de receptie.
Ook is de hotspot (van Telenet) niet heel sterk. Op de camping staat iemand die een richtantenne op een mast heeft staan en daarmee internet opvangt van verdere locaties.
Volgens die persoon is het ook mogelijk met een Turbo wifi antenne de hotspot te ontvangen. Op internet dus gekeken en de Yagi wifi antenne en De turbo wifi gevonden. Maar zijn er misschien nog andere mogelijkheden?
Met laptop of gsm is er geen wifi signaal op de camping. Enkel rond de receptie is er bereik van de hotspot. Dacht dat geen signaal ook betekende dat als er niets is, er ook niets kan versterkt worden. Ik blijk dus verkeerd gedacht te hebben.
Dus iemand met ervaring of die iemand kent die ook dat probleem had en er een oplossing voor heeft, heel graag reactie.
Uiteraard, ook de prijs speelt mee. Ik ben niet van plan honderden € te besteden.
Ik hoor dat de Turbo wifi antenne voor maximaal 89€ te koop is.
Maar werken die producten ook zoals het moet? En kunnen ze tegen de weersomstandigheden. De Turbo wifi zou dat wel kunnen volgens bronnen op internet.
Heel graag discussie en voorstellen hierover.
 
Een richtantenne heeft sowieso altijd beste resultaat. Maar verlangt een vaste locatie en redelijk nauwkeurige richtingafstelling. Het is dan ook een richtantenne.
Zo'n turbo antenne ken ik niet echt, maar lijkt idd een goede oplossing voor campings etc. Voordeel is dat je richting minder rol zal spelen. Dus gemakkelijker in gebruik.
 
Het lijkt me altijd beter om het wifi signaal dichter bij de computer te krijgen. Dit lijkt mij een leuke opdracht voor de campingbaas om wifi aan te bieden voor z'n gasten.
Op grote afstand werken met richtantennes kan voor de één redelijk werken en voor de ander niet. Dit is heel erg plaatsgevoelig. Als er voor jou 8 bomen en twee lantarenpalen in de weg zitten en voor de buurman niet, zou jij een slecht resultaat kunnen hebben en de buurman een beter resultaat.
Verwacht echter geen 100% goed signaal als er grote afstanden overbrugt moeten worden.
 
Ik denk dat Mik eerder geholpen zou zijn met een antenne aan zijn kant van het signaal. Als dat zo is, dan gaat het om ontvangstversterking. Een beetje zoeken op Google levert zeker wat op.

Walter
 
Het lijkt me altijd beter om het wifi signaal dichter bij de computer te krijgen. Dit lijkt mij een leuke opdracht voor de campingbaas om wifi aan te bieden voor z'n gasten.
Op grote afstand werken met richtantennes kan voor de één redelijk werken en voor de ander niet. Dit is heel erg plaatsgevoelig. Als er voor jou 8 bomen en twee lantarenpalen in de weg zitten en voor de buurman niet, zou jij een slecht resultaat kunnen hebben en de buurman een beter resultaat.
Verwacht echter geen 100% goed signaal als er grote afstanden overbrugt moeten worden.

Aan de situatie op de camping kan ik niets veranderen. Mijn vraag komt er omdat er een te grote afstand en hindernissen tussen zitten om normaal het signaal op te kunnen pikken. Maar er zijn er een paar die resultaat hebben. Echter niet perfect.
 
Ik denk dat Mik eerder geholpen zou zijn met een antenne aan zijn kant van het signaal. Als dat zo is, dan gaat het om ontvangstversterking. Een beetje zoeken op Google levert zeker wat op.

Walter

Inderdaad, daarom vraag ik ook om info om het signaal te kunnen oppikken en op te krikken. Hetgeen ik in de beginpost schreef geeft toch aan dat ik Google onder de arm heb genomen. Maar heeft er ook iemand ervaring met die zaken.
Soms is het veel beloven en weinig geven. En als het dan niets is, zeggen dat er teveel hindernissen zijn. En dat alles terwijl de buurman wel op een tamelijke behoorlijke manier iets kan doen.
 
Bij ons in het bedrijf hebben we een slechte ervaring met zo'n richtantenne. Een paar jaar terug wel eens zo'n ding geprobeerd, maar misschien zijn er inmiddels betere exemplaren te koop.
Na een aantal repeaters geplaatst te hebben is wifi door het gehele pand redelijk tot goed.
 
Enginius hebben idd apparaten die meer vermogen leveren dan doorsnee commercieel Wifi apparaten.
Het opgegeven apparaat heeft echter ook maar een normale kleine antenne. Die kan het signaal dus niet opvangen. Antenne is hier belangrijker in deze sitatie voor het bereik te vergroten.
 
Bij ons in het bedrijf hebben we een slechte ervaring met zo'n richtantenne. Een paar jaar terug wel eens zo'n ding geprobeerd, maar misschien zijn er inmiddels betere exemplaren te koop.
Na een aantal repeaters geplaatst te hebben is wifi door het gehele pand redelijk tot goed.

Repeaters plaatsen is niet te doen. Dan moeten er op diverse locaties telkens een andere geplaatst worden op camping. Het is dus aangewezen een goede antenne te hebben die het signaal toch kan oppikken. Achteraf kan er dan versterkt worden om eventueel te zenden en zo het bereik nogmaals te vergroten voor anderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan