Turbo wifi antenne????? Wie heeft ondervinding hiermee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Voor op camping ben ik op zoek naar mensen die ondervinding hebben met Wifi antennes.
Op internet zie ik 2 grote spelers. De "Turbo wifi antenne" en de "Yagi plug en play wifi antenne".
Op de camping staan hier en daar bomen. Deze verstoren een stuk de hotspot op het dak aan de receptie.
Ook is de hotspot (van Telenet) niet heel sterk. Op de camping staat iemand die een richtantenne op een mast heeft staan en daarmee internet opvangt van verdere locaties.
Volgens die persoon is het ook mogelijk met een Turbo wifi antenne de hotspot te ontvangen. Op internet dus gekeken en de Yagi wifi antenne en De turbo wifi gevonden. Maar zijn er misschien nog andere mogelijkheden?
Met laptop of gsm is er geen wifi signaal op de camping. Enkel rond de receptie is er bereik van de hotspot. Dacht dat geen signaal ook betekende dat als er niets is, er ook niets kan versterkt worden. Ik blijk dus verkeerd gedacht te hebben.
Dus iemand met ervaring of die iemand kent die ook dat probleem had en er een oplossing voor heeft, heel graag reactie.
Uiteraard, ook de prijs speelt mee. Ik ben niet van plan honderden € te besteden.
Ik hoor dat de Turbo wifi antenne voor maximaal 89€ te koop is.
Maar werken die producten ook zoals het moet? En kunnen ze tegen de weersomstandigheden. De Turbo wifi zou dat wel kunnen volgens bronnen op internet.
Heel graag discussie en voorstellen hierover.
 
Ben op zoek naar een systeem met een Yagi wifi antenne. Wie daar iets over weet, graag meer.

Waarom een Yagi antenne, ik denk dat je met een parabool betere ontvangst zal hebben.
Je moet het niet in de netwerkadapters zoeken, maar bij een betere antenne.
Uiteraard zal je een netwerkkaart met een goede antenne aansluiting moeten bezitten om daar een betere antenne aan te koppelen.

Ook zal de campingbaas iets aan de antenne kunnen verbeteren zodat jij wat meer kans maakt op een beter signaal.
 
Waarom een Yagi antenne, ik denk dat je met een parabool betere ontvangst zal hebben.
Je moet het niet in de netwerkadapters zoeken, maar bij een betere antenne.
Uiteraard zal je een netwerkkaart met een goede antenne aansluiting moeten bezitten om daar een betere antenne aan te koppelen.

Ook zal de campingbaas iets aan de antenne kunnen verbeteren zodat jij wat meer kans maakt op een beter signaal.

Waarom ik de Yagi antenne voorstel is eenvoudig. Een caravan op 30 meter (dichter bij hotspot) van mij heeft een parabool.
Deze ontvangt de hotspot niet. Een caravan op 60 meter verder van mij heeft een yagi antenne en die ontvangt de hotspot wel. Ik heb bij de Yagi antenne gestaan en tv (VTM) op de smartphone opgezet en probleemloos nog kunnen kijken.
Dus Yagi antenne staat nog 90m verder en achter bomen, dan de parabool en ontvangt wel.
De parabool kan enkel de homespot van die Yagi ontvangen.
 
Waarom ik de Yagi antenne voorstel is eenvoudig. Een caravan op 30 meter (dichter bij hotspot) van mij heeft een parabool.
Deze ontvangt de hotspot niet. Een caravan op 60 meter verder van mij heeft een yagi antenne en die ontvangt de hotspot wel. Ik heb bij de Yagi antenne gestaan en tv (VTM) op de smartphone opgezet en probleemloos nog kunnen kijken.
Dus Yagi antenne staat nog 90m verder en achter bomen, dan de parabool en ontvangt wel.
De parabool kan enkel de homespot van die Yagi ontvangen.

Hier ben ik eens naar op zoek gegaan via Google.

Mij werd altijd verteld dat de beste onvangst een Parabool antenne was. Nu moet ik bekennen dat ik hoogwaardige antennes in de draadloze microfoontechniek gebruik en op iets andere frequenties werk dan wifi. Alles wat ik met wifi doe zijn met de standaard aanwezige.
Ik heb deze link gevonden en hier staat dit stukje tekst.

De yagi wifi antenne, ziet er leuk uit, maar betreft performance presteert die veel minder dan de paneel en parabool antennes. De yagi antenne behoort tot de type richt antennes, maar de uitstraling is minder goed, en produceert veel meer parasitaire uitstraling opzij maar ook naar achter toe. Ze zijn zeer goedkoop te maken, maar dat is toch in het nadeel van de performance in vergelijking met panelen en parabolen. Sneeuw, ijs of regen, beinvloed de eigeschappen van de yagi antenne vlug, waardoor de performance flink gaat afnemen. De yagi's zijn toch geen aanrader als je een paneel of parabool antenne kunt plaatsen.
 

Betreft hier wel DVB-T antenne. Uiteraard stukken groter dan de wifi antennes.

Hier ben ik eens naar op zoek gegaan via Google.

Mij werd altijd verteld dat de beste onvangst een Parabool antenne was. Nu moet ik bekennen dat ik hoogwaardige antennes in de draadloze microfoontechniek gebruik en op iets andere frequenties werk dan wifi. Alles wat ik met wifi doe zijn met de standaard aanwezige.
Ik heb deze link gevonden en hier staat dit stukje tekst.

De yagi wifi antenne, ziet er leuk uit, maar betreft performance presteert die veel minder dan de paneel en parabool antennes. De yagi antenne behoort tot de type richt antennes, maar de uitstraling is minder goed, en produceert veel meer parasitaire uitstraling opzij maar ook naar achter toe. Ze zijn zeer goedkoop te maken, maar dat is toch in het nadeel van de performance in vergelijking met panelen en parabolen. Sneeuw, ijs of regen, beinvloed de eigeschappen van de yagi antenne vlug, waardoor de performance flink gaat afnemen. De yagi's zijn toch geen aanrader als je een paneel of parabool antenne kunt plaatsen.

Met hetgeen ik schrijf, ben ik afgegaan op hetgeen er op de camping daadwerkelijk aan de orde is.
Als de persoon van de parabool me zegt (en heb ik ook gezien) te weinig signaal krijgt, dan geloof ik hem. Als ik zelf zie welk signaal van de Yagi komt, dan weet ik dit ook. Dus hetgeen ik op de camping zie zijn volgens mij ook feiten.
Ik heb ook altijd gezworen bij richtantennes als beste maar hier zie ik andere zaken die me doen twijfelen.
 
de bedoeling dat ik je dit liet lezen was eerder om zelf een nieuw model antenne uit te brengen eerder een kruising tussen deze beiden ...ben je niet zo vindingrijk ! ;)
 
Hieruit moet een een paar conclusies trekken.

Of de WirelessInfo.be site verkondigt onzin en ik ben al jaren verkeerd ingeligt.
Of er iets niet in orde met de Parabool op de camping.

Uiteraard bestaat er kwaliteits verschil tussen verschillende producten, zo ook tussen de verschillende parabolen. Zie dit zo, een goede Yagi zal beter scoren dan een slechte parabool.
Wat ook niet onbelangrijk is, is de gebruikte antennekabel en aansluitingen.
 
de bedoeling dat ik je dit liet lezen was eerder om zelf een nieuw model antenne uit te brengen eerder een kruising tussen deze beiden ...ben je niet zo vindingrijk ! ;)

Op internet zijn inderdaad tal van zelfbouwantennes te vinden. Maar de antenne is één zaak. Het signaal moet dan ook over ontvanger en zender beschikken. Daar wringt meestal het schoentje. Welke versterking moet je gebruiken? Iedereen zegt dat is zeker goed maar garantie dat dit ook zo is?????
Hier heb ik een persoon gecontacteerd die beweert het probleem met garantie op te lossen. Alles inbegrepen zou dit een 140€ kosten. Werk en plaatsing inbegrepen. Hij geeft zelfs aan dat als er meerdere zijn die dit wensen, hij de prijs nog naar beneden wil halen. Ik spreek hierover met de medekampeerders. Als die garantie geeft....... dan moet het zeker lukken.
De persoon stond ook op de computerbeurs gisteren.
 
Hieruit moet een een paar conclusies trekken.

Of de WirelessInfo.be site verkondigt onzin en ik ben al jaren verkeerd ingeligt.
Of er iets niet in orde met de Parabool op de camping.

Uiteraard bestaat er kwaliteits verschil tussen verschillende producten, zo ook tussen de verschillende parabolen. Zie dit zo, een goede Yagi zal beter scoren dan een slechte parabool.
Wat ook niet onbelangrijk is, is de gebruikte antennekabel en aansluitingen.

Natuurlijk heb je hierin gelijk. Maar je begrijpt ook wel mijn twijfels over wat en hoe. En er zijn er heel weinig die hierover iets echt kunnen brengen.
 
Concreet kan ik je hier niets over vertellen, ik heb geen ervaring met wifi over lange afstanden. Behalve een keer met een richtantenne gespeeld, maar dat gaf geen goed resultaat. Daarna maar een paar repeaters geplaatst en het probleem was opgelost.

Ik ga af op wat ik hoor van andere mensen en wat ik lees op internet en wat ik hiervan onthouden heb en als ik naar de specificaties kijk van de verschillende antennes dan liggen deze van een Parabool over het algemeen hoger dan een Yagi.

Kijk, in de audiotechniek worden incidenteel bij grote buitenpodia ook parabools gebruikt en dat is niet voor niets.

Bekijk bijlage 206066
 
Ik ben ook benieuwd, hou ons op de hoogte.

Ik zal nog 1 voorbeeld geven, waarom zou een sterrenwacht een parabool gebruiken om het kleinste signaaltje op te pikken.
Uiteraard zijn dat andere signalen dan het wifi signaal. Maar golven zijn golven ook al zijn het andere frequenties.

640px-Westerbork_antenna_portrait.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan