Turbo wifi antenne????? Wie heeft ondervinding hiermee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Voor op camping ben ik op zoek naar mensen die ondervinding hebben met Wifi antennes.
Op internet zie ik 2 grote spelers. De "Turbo wifi antenne" en de "Yagi plug en play wifi antenne".
Op de camping staan hier en daar bomen. Deze verstoren een stuk de hotspot op het dak aan de receptie.
Ook is de hotspot (van Telenet) niet heel sterk. Op de camping staat iemand die een richtantenne op een mast heeft staan en daarmee internet opvangt van verdere locaties.
Volgens die persoon is het ook mogelijk met een Turbo wifi antenne de hotspot te ontvangen. Op internet dus gekeken en de Yagi wifi antenne en De turbo wifi gevonden. Maar zijn er misschien nog andere mogelijkheden?
Met laptop of gsm is er geen wifi signaal op de camping. Enkel rond de receptie is er bereik van de hotspot. Dacht dat geen signaal ook betekende dat als er niets is, er ook niets kan versterkt worden. Ik blijk dus verkeerd gedacht te hebben.
Dus iemand met ervaring of die iemand kent die ook dat probleem had en er een oplossing voor heeft, heel graag reactie.
Uiteraard, ook de prijs speelt mee. Ik ben niet van plan honderden € te besteden.
Ik hoor dat de Turbo wifi antenne voor maximaal 89€ te koop is.
Maar werken die producten ook zoals het moet? En kunnen ze tegen de weersomstandigheden. De Turbo wifi zou dat wel kunnen volgens bronnen op internet.
Heel graag discussie en voorstellen hierover.
 
Het heelal is oneindig en zonder parabool zou men alles detecteren. Een parabool geeft de richting aan waar er moet gezocht worden. Hoe juister de richting, hoe meer dat er dat ene signaal doorkomt.
 
Je slaat de spijkers op z'n kop. Zo is het op de camping ook.
De gehele camping is overspoeld door signalen en golven van frequenties. De parabool precies gericht op die accesspoint spriet van de campingbaas en hij zal een klein signaaltje kunnen oppikken waarmee je zal kunnen surfen.
 
Vandaag is de persoon langs geweest om een wifi antenne te plaatsen om de hotspot van Telenet te kunnen ontvangen op mijn plaats. Afstand is 200m. Persoon is 2u in de weer geweest en is er ook niet ingeslaagd om een werkende verbinding tot stand te brengen. Maar hij was wel van zijn woord. Garantie, geen ontvangst, niets schuldig.
Heb hem toch de oorspronkelijke vervoervergoeding betaald. Heeft immers 200km op weg geweest om tot bij mij te komen.
Ik vond het heel jammer dat het niet lukte. Wel had het tot deze namiddag stevig geregend en er stonden nogal wat bomen met natte bladeren op het parcour. Maar hij bleef heel vriendelijk en correct toen hij me vertelde er niet in te slagen een verbinding te maken. Sprak zelfs van dat dit de eerste maal was dat hij niet slaagde een verbinding te maken. Was trouwen ook teleurgesteld. Hij drukte zijn spijt hiervoor uit.
Dus wie weet of kan meer? Voor een schappelijke prijs.
 
Jammer dat het niet gelukt is. 200 meter met hindernissen is best wel veel voor een richtantenne. Misschien dat een parabool nog iets kan ontvangen met zo,n afstand, maar ook dit zal zwak zijn. Tenzij de antennes elkaar zien, want dit kan de ontvangst aanzienlijk verbeteren.

Ik denk toch dat je met alle gasten naar de campingbaas moet en zorgen dat er meerdere access pointen op de camping komen om de ontvangst te verbeteren.

Desnoods helpt iedereen mee met het graven van de netwerk kabel en het aansluiten.
 
Je kunt bouwen wat je wilt aan antennes, als het aangeboden signaal te zwak is wordt het nooit iets. Zeker niet als er hindernissen tussen zitten.
Het aangeboden signaal zal sterker moeten worden. Dit kan door een betere antenne bij de router van de campingbaas zoals ik in bericht #26 heb laten zien, of meerdere access points verdeeld over de camping.
 
We hebben heus al experimenten gedaan. Zelfs een richtantenne van 1m breed en ongeveer 60cm hoog geeft amper resultaat.
Hij vind de hotspot niet. Wat hij wél ziet is een homespot. Maar zelfs dat signaal is te weinig om er iets deugdelijks mee te doen.
Als een persoon die er zijn bijberoep van heeft gemaakt en diverse meters heeft om het signaal te vinden er niet in slaagt??? Wat maken we dan zelf?
Ja, ook ik heb een antenne zelf gemaakt. Weliswaar voor DVB-T, maar ze werkte goed. MAAR.. niet beter dan mijn origineel aangekochte antenne die ik al had. Daarom begin ik er niet meer aan om zelf te bouwen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan