Turbo wifi antenne????? Wie heeft ondervinding hiermee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Voor op camping ben ik op zoek naar mensen die ondervinding hebben met Wifi antennes.
Op internet zie ik 2 grote spelers. De "Turbo wifi antenne" en de "Yagi plug en play wifi antenne".
Op de camping staan hier en daar bomen. Deze verstoren een stuk de hotspot op het dak aan de receptie.
Ook is de hotspot (van Telenet) niet heel sterk. Op de camping staat iemand die een richtantenne op een mast heeft staan en daarmee internet opvangt van verdere locaties.
Volgens die persoon is het ook mogelijk met een Turbo wifi antenne de hotspot te ontvangen. Op internet dus gekeken en de Yagi wifi antenne en De turbo wifi gevonden. Maar zijn er misschien nog andere mogelijkheden?
Met laptop of gsm is er geen wifi signaal op de camping. Enkel rond de receptie is er bereik van de hotspot. Dacht dat geen signaal ook betekende dat als er niets is, er ook niets kan versterkt worden. Ik blijk dus verkeerd gedacht te hebben.
Dus iemand met ervaring of die iemand kent die ook dat probleem had en er een oplossing voor heeft, heel graag reactie.
Uiteraard, ook de prijs speelt mee. Ik ben niet van plan honderden € te besteden.
Ik hoor dat de Turbo wifi antenne voor maximaal 89€ te koop is.
Maar werken die producten ook zoals het moet? En kunnen ze tegen de weersomstandigheden. De Turbo wifi zou dat wel kunnen volgens bronnen op internet.
Heel graag discussie en voorstellen hierover.
 
volgens mijn gedacht denk ik dat je enkel de CT-1024 buiten atenne nodig heb ...CT-1024 PowerWifi USB Outdoor antenne - CamperTV of is het ook de bedoeling een smartfoon te gebruiken of een ipad

Inderdaad, voor een meerprijs heb je alles. Ook kan er dan gedeeld worden. Op de camping hebben we niet zo veel nodig.
Voornaamste is mails en deze site te kunnen volgen.
Ben deze namiddag bij een caravanwinkel in de buurt geweest. Donderdag mag ik een testinstallatie eens meenemen voor het weekend. Zien wat dit geeft. De testinstallatie ken ik nog niet. Het gaat ook om een antenne en router.
 
fijn van deze persoon om u eerst een test installatie mee te geven om deze te proberen ....
wat deze test installatie inhoud is gewoon het volledig pakket ..

[video=youtube;pnvS-ZxIKVI]https://www.youtube.com/watch?v=pnvS-ZxIKVI#t=13[/video]
 
fijn van deze persoon om u eerst een test installatie mee te geven om deze te proberen ....
wat deze test installatie inhoud is gewoon het volledig pakket ..

[video=youtube;pnvS-ZxIKVI]https://www.youtube.com/watch?v=pnvS-ZxIKVI#t=13[/video]

Dit is het volledig pakket van de ct 1030 uit mijn link. Maar het is niet dat pakket die ik mag testen.
 
het zal wel een gelijkaardige test paket zijn hoe kan je anders er een indruk van ophalen als men u nu totaal iets anders ga laten testen !!
dit kan toch niet !
das hetzelfde als dat je een Mercedes koopt en je mag een test rid maken met een C2 (Citroën )
 
het zal wel een gelijkaardige test paket zijn hoe kan je anders er een indruk van ophalen als men u nu totaal iets anders ga laten testen !!
dit kan toch niet !

Het principe is hetzelfde.... Maar de ct-1030 is gevoeliger en heeft een antenne die gemaakt is om buiten door te brengen. Aansluitingen zijn ingegoten. De antenne van de ct-1030 is ook gemaakt om ingezet te worden op zeilboten.
Het testpakket ziet er veel minder kwaliteit uit. Althans hetgeen ik zag toen hij mij op pc de opstelling toonde.
 
In de aldi nu te koop wifiversterker 24,99€

24-09-2014 16-36-51.jpg
 
Dit zijn de beste oplossingen met een versterking van 15 en 18 dbi Long Range WiFi
Heel veel meer zal je niet zo snel halen.
Ook zal er een andere antenne op de router van de campingbaas gemaakt moeten worden.

Jammer dat ze de fabrikanten niet vermelden zodat er naar een prijs gekeken kan worden.

us03.jpg
 
Dit zijn de beste oplossingen met een versterking van 15 en 18 dbi Long Range WiFi
Heel veel meer zal je niet zo snel halen.
Ook zal er een andere antenne op de router van de campingbaas gemaakt moeten worden.

Jammer dat ze de fabrikanten niet vermelden zodat er naar een prijs gekeken kan worden.

us03.jpg

Inderdaad, maar de eigen ontvanger die een signaal met 18dbi oppept, heeft heel veel potentie in huis.
Met het gewoon wifi signaal (ook homespot) hier thuis haal ik -55dbi. Schakel ik de range extender in (Aldi), dan haal ik vlotjes -5dbi. Dus een verschil van -50dbi. Daar trok ik ook de wenkbrouwen van omhoog. Dacht niet dat dit zoveel verschil opleverde.
Maar we zien wel wat er uit de bus komt.
Interessant bij de link, ook die zelfbouw wifi antenne. Had daar al iets over gevonden op het net.
 
Heb dit weekend een "High-Power wireless-n usb adapter van Zead getest.
Bedroevend resultaat. Ik zie enkele homespots en de hotspot op de camping. Signaal is te zwak om te verbinden.
Had dit ook al thuis getest en moet aangesloten worden op laptop/pc om te ontvangen. Rechtreeks aan router of repeater leggen zonder tussenkomst van pc werkt niet. Dus met een tablet of telefoon met Android, geen verbinding.
Vandaag naar Gent geweest naar de pc beurs. Ze prijzen veel aan, maar niemand heeft zelf echt bewijzen van degelijke werking.
Het waren trouwens allemaal antennes of systemen die best binnen geplaatst worden. Zijn niet bestand tegen weerinvloeden.
Richtantennes waren er niet bij.
Dus nog altijd niet veel wijzer geworden.
Ben op zoek naar een systeem met een Yagi wifi antenne. Wie daar iets over weet, graag meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan