Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Ik ontvang soms formulieren in pdf die ik moet invullen en dan terug sturen. Ik weet echt niet hoe dit kan, of mogelijk is.
Groetjes.
 
Nog dit misschien:
PDF = Portable Document Format. Met Portable wordt bedoeld dat het op eender welk apparaat kan gelezen worden; Windows, Apple, Android, Linux, Unix... Overal krijgt men hetzelfde te zien. "In beton gegraveerd" zeggen de Fransen (gravé dans le béton). Ooit heb ik dat daar gehoord en vindt dat een goede verklaring. Bovendien is het niet gemakkelijk te veranderen door onbevoegden.
 
Nog dit misschien:
PDF = Portable Document Format. Met Portable wordt bedoeld dat het op eender welk apparaat kan gelezen worden; Windows, Apple, Android, Linux, Unix... Overal krijgt men hetzelfde te zien. "In beton gegraveerd" zeggen de Fransen (gravé dans le béton). Ooit heb ik dat daar gehoord en vindt dat een goede verklaring. Bovendien is het niet gemakkelijk te veranderen door onbevoegden.

Nochtans met "Xodo" (een programma in store van Windows 10) kan men met een PDF alles wijzigen. Daarom was mijn vraag welk verschil er dan was tussen Word en PDF. Bedankt voor jou antwoord.
 
.pdf is in gans de wereld hetzelfde: lettertype, afmetingen ,enz. En niet nog eens iets anders zoals letterbox en 16/9 en alle varianten en kleuren.
Daarom zal een printerwinkel enkel je werk in .pdf aanvaarden. Of je boardingpas met de barcode opslaan als in een internetcafé met netwerkprinter.
Deze info komt van mijn leraar IT. Ben zelf te dom.

In een PDF-document beslis je toch zelf in welk lettertype, grootte, vet, cursief enz., je dit document maakt.
Een TT-lettertype in Word, LibreOffice, OpenOffice, is ook over de hele wereld hetzelfde.
 
De 1 heeft een 16/9 monitor ,de ander een letterbox monitor zoals de Amerikanen . Ikzelf kan enkel mijn foto's aanpassen aan een A4 pagina met Powerpoint .
Via een ander prog met canvas ,afbeeldingsgrootte , selecteren,kopiëren,plakken in nwe laag,pixcels ,cm . Ik krijg dat nooit fatsoenlijk ,bladvullend.
Maar je mag je lettertype en grootte zelf kiezen in een .pdf, natuurlijk . Maar plaats je een foto in een kader dan zal dat steeds overal in de wereld dezelfde grootte blijven(idem kleuren weet ik niet).
 
Word kan erg verschillen volgens het programma die je gebruikt: MS-Office of LibreOffice zijn niet 100% compatibel bij het maken van een *.docx document. Een PDF document daarentegen is met elk programma gelijk.
Een Word document kan iedereen direct editen, een PDF is niet zomaar door eender wie te wijzigen.
 
Dus stel het volgende; Ik heb een Word document met een bepaald lettertype (arial), grootte (A3), etc. Ik stuur dit door naar een collega in Amerika. Plots gaat die dan een ander lettertype zien in dat Word document, en wordt men A3 een 'Letter' size? Niet dus....!

De verklaring van WaWa daarentegen is wel juist.

Het antwoord dat ik je gaf is misschien niet het antwoord dat je verwacht. Ik hoopte enkel dat je een logisch besluit zag. Ook weer niet dus. Er zijn tal van document types. Allemaal met hun voor en nadelen. Allemaal met hun eigenschappen. Het ene is beter voor toepassing A en het andere is beter voor toepassing B. Zo simpel is het. Is dat belachelijk?

En over de rest ga ik me inhouden. Neem genoegen met foutieve informatie dan. Ik ben blij voor jou als je daar meer tevreden mee bent.
 
Word kan erg verschillen volgens het programma die je gebruikt: MS-Office of LibreOffice zijn niet 100% compatibel bij het maken van een *.docx document. Een PDF document daarentegen is met elk programma gelijk.
Een Word document kan iedereen direct editen, een PDF is niet zomaar door eender wie te wijzigen.

Tof van jou WaWa dat je verder op dit onderwerp wil ingaan. Ik zou eens de proef op de som stellen. Kan je mij eens een pdf document sturen, dan zal ik zien of ik er wijzigingen kan aanbrengen.
Groetjes.
 
Voilà een PDF van 4 blz:

Bekijk bijlage win-the-war-against-ransomware.pdf

Op eender welk machine met eender welk Operating System, zal het er altijd hetzelfde uitzien.

Een gewone computergebruiker zal er niets kunnen aan wijzigen.

Een geavanceerde computergebruiker zal met speciale programma's een PDF kunnen omzetten in een Word-document, maar héél dikwijls gaat er wat verloren of is de lay-out niet juist meer.

WW
 
Ik heb uw PDF-document een beetje bewerkt.

Enkel de eerste bladzijde.

Tekst veranderd (andere woorden, ander kleur, nieuwe zinnen) en de foto heb ik verkleint.
Werkje van een tweetal minuten.
De bladzijde is bijgevoegd als bijlage.
 

Bijlagen

  • win-the-war-against-ransomware.pdf
    401.7 KB · Weergaven: 128
Je hebt er wel een speciaal programma voor gebruikt. Dat kan een modale computergebruiker niet.

Toch is en blijft het zo dat een PDF op elk toestel gelijk getoond wordt en daar gaat het over.

Je bewijst hier niet mee dat PDF en Word eigenlijk het zelfde zijn...
 
Word kan erg verschillen volgens het programma die je gebruikt: MS-Office of LibreOffice zijn niet 100% compatibel bij het maken van een *.docx document. Een PDF document daarentegen is met elk programma gelijk.
Een Word document kan iedereen direct editen, een PDF is niet zomaar door eender wie te wijzigen.

Een onbeveiligd PDF kan door iedereen even gemakkelijk bewerkt worden als een onbeveiligd Word document.
 
Je hebt er wel een speciaal programma voor gebruikt. Dat kan een modale computergebruiker niet.

Toch is en blijft het zo dat een PDF op elk toestel gelijk getoond wordt en daar gaat het over.

Je bewijst hier niet mee dat PDF en Word eigenlijk het zelfde zijn...

Je hoeft enkel in Windows 10 naar Store gaan en daar "Xodo" downloaden. Daarmee kan een leek ermee overweg.
 
Kun je daarmee ook de tekst verwijderen en nieuwe tekst toevoegen in de PDF van #23?

Ik geloof van wel, maar heb het nog niet geprobeerd. Misschien dat je die pdf van #23 eerst download en opslaat, dan Xodo openen en dan dit document invoegen. Zelf weet ik nog niet goed hoe Xodo werkt hoor, maar is wel het proberen waard.
 
je kan met Xodo een afbeelding toevoegen ..accentueren ..plakken ..knippen van de bestaande tekst maar zelf geen tekst toevoegen zonder dat dit opvalt !
*althans is dit me nergens duidelijk..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan