Windows 10 Kan niet meer typen in pc systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds een aantal dagen kan ik niet meer typen in het systeem van de laptop. Dus geen documenten zoeken, of instellingen zoeken, of WIFI wachtwoord invoeren. Op internet en Word e.d. kan ik wel gewoon typen.

Via apparaatbeheer het toetsenbord verwijderen heb ik al geprobeerd, werkt niet. Ook zijn alle drivers/stuurprogramma's geupdate.

Iemand enig idee waar het fout gaat en wat ik eraan kan doen?
 
@Merel Draait dat proces niet altijd, sowieso in de achtergrond als je Windows draait ?
En hij kan wel typen in Word en in de browser blijkbaar ! Bizar verschijnsel dat een keyboard input zou detecteren waar je in typt :cool:
 
misschien staat ctfmon.exe op disabled?

Control panel -> Admin tools -> services -> Touch Keyboard and Handwriting panel service

Set this to enabled and start the service.

of bekijk dit:

 
Windows + R toets
Daarna de tekst invoeren services.msc
druk daarna op ok

1643283065159.png

  • U kunt nu de optie vinden met de naam "Raak Toetsenbord- en handschriftpaneelservice aan. ' Klik er vervolgens op om het te openen vastgoed. Houd er rekening mee dat deze service gerelateerd is aan de CTF-lader in uw Windows-systeem.

  • 1643283081805.png
  • Nu kunt u de optie "Startup Type"Onder"Raak Eigenschappen van toetsenbord- en handschriftpaneelservice aan. ' Zorg ervoor dat het 'handmatig' of ingeschakeld is.
 
Recent updates gedaan?

Ik had dit vorig jaar, kon niets meer oproepen in de start of zoekbalk, problemen in verkenner...

Heb dan zelf gevonden dat het aan een update lag, recente updates verwijderd, updates tijdje afgelegd, en na enkele maanden met bang hart weer aangelegd.

Probleem was toen opgelost, kon weer updaten zonder problemen..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan