hallo, ik zie dat er nogal veel problemen zijn met de update naar 2004!
ook ik heb dat probleem met mijn desktop Medion. al 3 maal de melding ontvangen dat de update klaar staat, geprobeerd en telkens mislukt, en 1 maal dat er nog geen update beschikbaar is voor mijn pc.
gisteren weer een melding om de update uit te voeren. na nogal veel opzoekingswerk wat er zoal kan fout lopen(heel veel!)de update gedaan!
alles wat ik kon loskoppelen heb ik los gekoppeld van hardware(ook de extra interne harddisks en card-reader), virusscanner uitgeschakeld en dan de update gedaan. heeft ongeveer 2,5 uur geduurd, maar het lukte, nog nooit zo ver geraakt.
maar na ongeveer 5 minuten kreeg ik een blauw scherm met een stopcode: KMODE EXCEPTION NOT HANDELD.
pc start automatisch weer op en ik kan verder doen, maar om de 10 minuten weer hetzelfde probleem.
het enige dat ik dan nog kon bedenken was dat de grafische kaart of het moederbord niet compatibel is. laatste driver grafische kaart geïnstalleerd, niets!
dus wat verder gezocht en blijkt dat windows versie 2004, Nvidia GForce-kaarten tot een bepaalde versie niet ondersteund. maar ze zoeken naar een oplossing(blijkt).
nu doe ik verder met windows versie 1909 die voorlopig nog prima werkt.
gelukkig kan ik veel uitproberen daar ik altijd eerst een systeemkopie maak van de c-partitie en dat doe ik met windows-backup zelf.
al veel andere programma's geprobeerd en de windows-backup is het gemakkelijkst, wel werken met een opstartbare usb-stick, gemaakt met windows media creationtool.
zo kan je gemakkelijk terug naar de vorige versie en verlies je niets van instellingen.(data staat wel op een andere schijf)
'k heb ook een laptop Medion en daar geen enkel probleem mee.
hopelijk kan ik hiermee wat helpen en zeggen; niet wanhopen, het komt goed(hopelijk)

.