Status
Niet open voor verdere reacties.

broere69

Steunend lid
Vip Lid
Beste vrienden,

Ik heb een legale win 7 home premium op mijn laptop ik heb in de tijd eens win 10 update gedaan toen het nog kan.
Ben dan terug naar de 7 geweest en zou nu terug naar de 10 willen gaan aangezien de meeste ziektes er uit zijn.

Ik heb een officiële dvd win 10 gedownload van Microsoft kan ik die gewoon installeren met mijn win 7 key?
 
Hallo broere69
Als je al eens een upgrade hebt gedaan van windows 7 naar windows 10 dan kan je nu zelfs een propere installatie doen met je officiële dvd windows 10 aangezien bij de upgrade de licentie sleutel op je moederbord wordt opgeslagen .
 
Ik heb hetzelfde gedaan eerst Windows 10 erop toen veel problemen en overgegaan weer naar Window 7. Wil nu naar windows 10 en heb windows 10 upgrade assistent laten draaien en alles lijkt goed te gaan tot hij op het laatst aangeeft dt hij looking is naar updates en na 3 uur gebeurt er nog helemaal niks. Ook al hulpprogramma gedownload en gebeurt er nagenoeg hetzelfde.
Wie weet voor mij een oplossing om toch Windows 10 erop te krijgen?
 
@jgb je kan tijdens de installatie ook aangeven dat hij dus niet hoeft te zoeken naar updates en toch de installatie afmaken .. nadien als je de Windows 10 er op heb staan gaat deze dan naar updates zoeken ..
 
@jgb je kan tijdens de installatie ook aangeven dat hij dus niet hoeft te zoeken naar updates en toch de installatie afmaken .. nadien als je de Windows 10 er op heb staan gaat deze dan naar updates zoeken ..

Ik krijg de gelegenheid niet om het zoeken naar updates uit te schakelen want daar begint hij uit zichzelf mee!
 
je heb gelijk indien je dus een verse installatie opstart vanaf een dvd of usb stick ...dan krijg je deze keuze dus niet om de updates later te doen .
maar indien jij een upgrade doet van Windows 7 naar Windows 10 dan krijg je deze keuze dus wel ...
zie afbeelding betreffende een upgrade ...
3971220acc-Ashampoo_Snap_2015.07.25_15h58m36s_022_.png

**hier zijn 2 opties aanwezig ..
de onderste optie stelt de updates dus uit .
 
Tijdens het installeren ervan in een heel vroeg statium kon je ervoor kiezen om dat niet te doen. Eens je die stap voorbij bent doet hij dat dus gewoon wel.

Alles geprobeerd maar in vroeg stadium kan men bij mij niet kiezen. In het begin kiezen of je update op je eigen computer of andere computer wil downloaden. Daarna volgt na een poos Create windows 10 media. Als laatste krijg ik dan een donkerblauw scherm met Set up is cleaning before it closes and this may take few minutes ben inmiddels uur verder en scherm staat er nog steeds op en er gebeurt niks?
 
je heb gelijk en ik ben aan het experimenteren geweest wel indien je de upgrade start via het media creation tool dan krijg je de keuze betreffende het uitstellen van de updates inderdaad niet ..

indien je via het media creation tool je een dvd of een usb stick aanmaakt...en je maakt daarna een nieuwe map aan op je bureaublad om vervolgens de bestanden op deze dvd of usb stick te kopieeren naar deze nieuwe map en je start vandaar uit de setup.exe op om de upgrade te doen ...Dan krijg je dus wel de keuze om de updates uit te stellen ...

*de map met de Windows bestanden kun je nadien weer verwijderen ..

66cd822505-Ashampoo_Snap_2017.03.01_07h24m10s_001_.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan