Windows 10 Update Versie 1803

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Zopas een update binnengehaald op mijn systeem. Versie 1803???? nog altijd?????
Hoe komt het dat ik nog altijd niet de 1809 vanzelf binnenkrijg? Als ik de 1809 zelf binnenhaal, krijg ik problemen in mijn menu's. Dacht dat er nog een en ander moest aan gesleuteld worden voor bepaalde systemen.
 

Bijlagen

  • photo18919.jpg
    photo18919.jpg
    103.7 KB · Weergaven: 225
Laatst bewerkt door een moderator:
sluit via taakbeheer de Windows verkenner volledig af ..deze staat helemaal vanonderen vermeld ...nadat je deze afgesloten heb mag je je systeem herstarten (niet verplicht ) indien je de verkenner daarna opstart zou geen hinder meer mogen onder vinden … draai je nu tevens ook de laatste build 17763.379
 
Ik draai inderdaad de laatste build. Mijn enige probleem tot hiertoe is dat ik vb. geen nieuwe map kan aanmaken. Als ik dus rechtsklik in een map zie ik onderaan "Nieuw" staan. Zodra ik met de muis daarop ga staan, staat dit scherm vast. Ik kan dan enkel via taakbeheer de verkenner sluiten. Klik ik ook maar waar, dan komt er een wit doorzichtig scherm over en na een tijdje gaat het vanzelf weer weg en kan ik verder. Als ik echter de verkenner via taakbeheer afsluit kan ik direct zonder wit scherm verder. Probeer ook eens een nieuwe map aan te maken. Je ziet wel de gelijkenis met de schermafdrukken hierbij. Dit werkt dan nog wel.
Heel vreemd. Zal ik dan terug moeten naar de 1803?
 

Bijlagen

  • photo18923.jpg
    photo18923.jpg
    50 KB · Weergaven: 148
  • photo18924.jpg
    photo18924.jpg
    98.2 KB · Weergaven: 165
  • photo18925.jpg
    photo18925.jpg
    85 KB · Weergaven: 159
installeer dan eens FileMenu Tools 7.6
deze kun je in het Nederlands gebruiken en is gratis ..
deze geeft je een meer uitgebreide submenu ..
Ashampoo_Snap_zaterdag 16 maart 2019_15h07m46s_002_.png
*de oorzaak dat je gewoon submenu niet werkt is me een raadsel ...eerder al meegedeeld in je eerdere topic ..
 
Ja, dat is een mogelijkheid en het werkt. Probleemloos map aangemaakt. Blijf dus voorlopig op versie 1809 en wacht af. Ik kan er mee leven dat dit ene menu niet op de normale manier werkt. Bedankt voor de hulp.
Wie weet komt er ooit een oplossing.
 
controleer eens het volgende bij u … zie afbeelding ..

Ashampoo_Snap_zaterdag 16 maart 2019_17h43m19s_003_.png



je ga dus naar HKEY_CLASSES_ROOT \ Directory \ Background \ shellex \ ContextMenuHandlers \ New
de waarde dient {D969A300-E7FF-11d0-A93B-00A0C90F2719} te zijn ..
je kunt deze indien die er niet aanwezig is zelf aanmaken of een dubbel klik op het bijgesloten reg.bestandje ...
**een systeem herstart is aangewezen nadat deze toegevoegd werd ..


 

Bijlagen

  • Restore-New-Folder-Option-in-Context-Menu.zip
    1.4 KB · Weergaven: 153
Laatst bewerkt:
Sleutel bestaat niet. Ook niet na het heropstarten. Nergens zelfs "HKEY_CLASSES_ROOT \ Directory " te vinden.
Dus ook niet de onderliggende. Heb de toevoeging aan het register gedaan met Uw progje. Maar niets....
 
mogelijk dat er iets mis was met het reg.bestandje .. ik heb deze nu juist vervangen .. probeer het eens opnieuw zou ik zeggen ...
*de afbeelding komt wel degelijk van mijn eigen systeem..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan