updates configuratie blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

bhoeker08

Gast
Wanneer ik mijn computer opstart (windows7) gaat hij de updates configureren en blijf dan hangen op 15%
ik heb er niet heel veel verstand van en weet dan ook niet wat te doen
 
Wanneer ik mijn computer opstart (windows7) gaat hij de updates configureren en blijf dan hangen op 15%

laat deze met rust het configureren mag zeker niet verbroken worden ..
dat hij blijft hangen op 15% schijnt maar zo ...kijk maar eens naar je ledje deze flikkert regelmatig zodus is de verwerking bezig ....
eenmaal de 30% is behaald zal de pc herstarten laat alles gebeuren en de pc gaat verder met het configureren tot de 100% is behaald dan pas en ik herhaal dan pas mag jij eender wat doen met de pc
d.w.z. je mag hen gebruiken of je schakelt hem uit .
 
laat deze met rust het configureren mag zeker niet verbroken worden ..
dat hij blijft hangen op 15% schijnt maar zo ...kijk maar eens naar je ledje deze flikkert regelmatig zodus is de verwerking bezig ....
eenmaal de 30% is behaald zal de pc herstarten laat alles gebeuren en de pc gaat verder met het configureren tot de 100% is behaald dan pas en ik herhaal dan pas mag jij eender wat doen met de pc
d.w.z. je mag hen gebruiken of je schakelt hem uit .

Heb mijn pc al een hele dag aan laten staan zonder wat te doen en bleef gewoon op 15% staan
 
doe het volgende ...

Stop en herstart de updates ..


Start nu een cmd-prompt "Als administrator uitvoeren"
Type hier het volgende in:
net stop wuauserv klik enter
type dan de volgende opdracht rmdir /s /q %windir%\softwaredistribution en klik op enter
geef als laatste net start wuauserv in en klik op enter .

nu dat gedaan is klik je start en open je de update pagina , geef de opdracht om te gaan zoeken naar updates ..
indien deze gevonden worden zullen deze ook geinstalleerd worden .

Hiermee wordt de service automatische update gestopt, alle gedownloade data wordt verwijderd en de service wordt opnieuw gestart.
Het zou namelijk zomaar kunnen zijn dat er in de map Softwaredistribution een fout zit.
Let wel:
de map wordt weer opnieuw aangemaakt door het proces "Windows Update" en zal ook weer opnieuw gevuld worden.
Eventueel geweigerde updates zullen opnieuw aangeboden worden!
 
doe het volgende ...

Stop en herstart de updates ..


Start nu een cmd-prompt "Als administrator uitvoeren"
Type hier het volgende in:
net stop wuauserv klik enter
type dan de volgende opdracht rmdir /s /q %windir%\softwaredistribution en klik op enter
geef als laatste net start wuauserv in en klik op enter .

nu dat gedaan is klik je start en open je de update pagina , geef de opdracht om te gaan zoeken naar updates ..
indien deze gevonden worden zullen deze ook geinstalleerd worden .

Hiermee wordt de service automatische update gestopt, alle gedownloade data wordt verwijderd en de service wordt opnieuw gestart.
Het zou namelijk zomaar kunnen zijn dat er in de map Softwaredistribution een fout zit.
Let wel:
de map wordt weer opnieuw aangemaakt door het proces "Windows Update" en zal ook weer opnieuw gevuld worden.
Eventueel geweigerde updates zullen opnieuw aangeboden worden!

Sorry ben niet zo heel bijdehand met mijn pc maar wat houdt cmd prompt in, sorry hoor maar bedankt
 
klik start ..type in het uitvoervenster cmd ( de cmd is je opdrachtprompt venster )
rechtsklik op cmd.exe en uitvoeren als admin selecteren ...
daarna geef je telkens de opdracht in en klik je op enter ..
 
nadat je dit dus uitgevoerd heb , dien je zelf de opdracht te geven om naar updates te zoeken ...
installeer nooit alles gelijktijdig ...haal ze liever op in groepjes van maximaal 10
 
ging het configureren dan verder !
ik bedoel dus dat deze terug tevoorschijn kwam na je herstart ....om verder te gaan vanaf de 15%
*je zegt dat deze wederom vastloopt ...en ook nu weer krijg je geen foutmelding ...
wat zijn de specificaties van deze pc..
 
Nee gaat dan niet verder maar als ik hem uitzet gaat ie wel weer opnieuw updates instaleren en wanneer ik hem weer aanzet weer configureren maar loopt dan weer vast op 15%
 
Dat zijn specificaties zie screen
Specificaties.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan