Windows 10 Updates Windows 10 blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvan

Steunend lid
Vip Lid
Weet iemand raad wat ik kan doen met het volgende.

Bij het opstarten van mijn laptop (Windows 10) wilde hij updaten en dat heb ik laten gebeuren maar het updaten loopt vast op 98%. Zie bijlage.


Groeten
Ivan
 

Bijlagen

  • 20231013_180127.jpg
    20231013_180127.jpg
    24.3 KB · Weergaven: 44
En ik kan er nog aan toevoegen (uit ervaring van een paar oude bakken hier !) dat bij de meest recente upgrade overal die 98 % in beeld kwam. Laten doen en nachtje over slapen !
 
Ik kan slechts bevestigen dat het zogezegd vastlopen op 98% mij ook de indruk gaf dat er iets misliep met de upgrade of de hardware.
Ik ben tot driemaal herbegonnen. Bij de derde poging heb ik methode #2 en #4 toegepast.
LANG wachten maar zonder bij de PC te blijven.

DIT kan ook helpen
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: yvan
Sorry dat ik wat later reageer, maar alles is weer uitgevallen.
Als ik opnieuw probeer op te starten dan kom ik in het scherm (zie afbeelding).
Hij probeer enkel malen te herstellen om telkens weer uit te komen op hetzelfde scherm.
Op een bepaald moment zie ik een scherm verschijnen (afbeelding 2), dus laat ik herstellen naar een eerder punt.
Dat lukt niet en dan begint alles weer zoals bij de eerste figuur.
Ik wil wel nog eens meegeven dat alles begonnen is bij het vastlopen van de laatste update op 98% en daarna kwam er ook nog bij dat de batterij ook is uitgevallen, dus zal de update ook wel onderbroken zijn geweest.

Ik denk dat ik alles opnieuw zal moeten installeren tenzij jullie een andere mogelijkheid hebben.

Groeten

Ivan
 

Bijlagen

  • 20231014_145553.jpg
    20231014_145553.jpg
    38.1 KB · Weergaven: 37
  • 20231014_151744.jpg
    20231014_151744.jpg
    34.4 KB · Weergaven: 38

Windows Update cache wissen​

net stop bits

net stop wuauserv

Maak dan de updatecache volledig leeg met het commando

rm c:\windows\softwaredistribution\*

Bevestig de prompt met de toets A, activeer vervolgens de diensten opnieuw met de commando’s

net start bits

net start wuauserv

voer dit uit met CMD of PowerShell met administratorrechten
lees dit eerst na:

je kan ook een ' inplace herstel ' uitvoeren. typ dit in het zoekvenster ( rechts bovenaan ) van deze site.

S6 ermee
 
  • Leuk
Waarderingen: yvan
cmd kan ik alleen bereiken als de pc toch eens normaal opstart, het commando " rm c:\windows\softwaredistribution\*" werd niet herkend waardoor ik ook niet meer verder kon.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De kans is toch vrij groot dat niet het vermeende vastlopen van de update het probleem zo erg heeft gemaakt, maar wel het uitvallen van de batterij terwijl hij hoogstwaarschijnlijk op die 98 %, zonder dat je het vermoedde, wel nog bezig was.
Dat heeft de Windows installatie zodanig gecorrumpeerd dat je enkel nog zal kunnen herinstalleren vrees ik ...
Wat @wivy hierboven gaf is héél correct - als het probleem in de updates zit, maar nu zit je volgens mij met een groter probleem.
 
cmd kan ik alleen bereiken als de pc toch eens normaal opstart, het commando " rm c:\windows\softwaredistribution\*" werd niet herkend waardoor ik ook niet meer verder kon.
cmd kan ook bereikt worden in herstel modus, opstarten vanaf een stick en ipv installeren, links onderaan herstel aan klikken .....
 
  • Leuk
Waarderingen: yvan
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan