Windows 10 Updates Windows 10 blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvan

Steunend lid
Vip Lid
Weet iemand raad wat ik kan doen met het volgende.

Bij het opstarten van mijn laptop (Windows 10) wilde hij updaten en dat heb ik laten gebeuren maar het updaten loopt vast op 98%. Zie bijlage.


Groeten
Ivan
 

Bijlagen

  • 20231013_180127.jpg
    20231013_180127.jpg
    24.3 KB · Weergaven: 44
zo iets moet je altijd uitvoeren op stroom, niet op batterij !
maakt een usb enstart de pc op van de usb en installeert windows zo. dan is uw pc niet zo veel geladen nu zouden er wel programma's opstarten de installatie vertraagen
 
  • Leuk
Waarderingen: yvan
ik denk dat het om deze update ging -->2023-10 Cumulatieve update voor op Windows 10 Version 22H2 for x64 gebaseerde systemen (KB5031356)
Ik heb het even nagezien op mijn Laptop, hij staat er gewoon op.
Met deze Update worden beveiligingsproblemen voor uw Windowsbesturingssysteem opgelost.
Maar zoals Patrick. S al zegt niet op de batterij, maar alles op de stroom laten doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: yvan
Even een update, Microsoft heeft deze weer ingetrokken na klachten, het gaat om KB5031356
ze blijft hangen en men weet nog niet waardoor.
Het is vreemd bij mij staat ze al een tijd erop zonder problemen, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee

Windows 10 update KB5031356 veroorzaakt ernstige problemen - Microsoft roept deze terug​

KB5031356, een belangrijke update voor Windows 10, veroorzaakt problemen voor veel gebruikers.
Microsoft roept de update nu terug. Dit is wat je moet weten.
Door Hans-Christian Dirscherl
Redacteur, PC-WELT 16-10-2023 09:45 uur
De update KB5031356 die op de laatste patchdag is uitgebracht voor Windows 10 veroorzaakt ernstige problemen,
in veel gevallen mislukt de installatie van de update op computers met Windows 10 versie 22H2 of Windows
10 versie 21H2. Microsoft heeft al bevestigd dat het overeenkomstige tips van gebruikers onderzoekt.
Microsoft schrijft over de problemen:
Microsoft heeft meldingen ontvangen over een probleem waarbij Windows-updates die op 10 oktober 2023 zijn
uitgebracht (KB5031356) niet kunnen worden geïnstalleerd. Apparaten kunnen in eerste instantie voortgang tonen,
maar vervolgens de installatie niet voltooien.

De meest voorkomende fout is dan ook de melding "Error 8007000D (ERROR_INVALID_DATA)", waardoor de installatie
van de update mislukt. Je kunt deze foutmeldingen vinden in de Windows Update-weergave onder Systeeminstellingen
door Updategeschiedenis te selecteren.

Microsoft trekt update terug​

Als eerste reactie heeft Microsoft nu de update KB5031356 teruggetrokken met een KIR (Known Issue Rollback).
Dit is een duidelijke indicatie dat de problemen omvangrijk zijn en niet slechts geïsoleerde gevallen.
Het kan echter tot 48 uur duren voordat de reeds geïnstalleerde update KB5031356 daadwerkelijk weer automatisch
wordt verwijderd.

Update handmatig verwijderen​

Je kunt de de-installatie echter ook meteen handmatig forceren, zoals Microsoft uitlegt:
  • Voer de opdrachtprompt uit als beheerder. Open hiervoor het menu Start en voer "cmd" in.
    Selecteer aan de rechterkant van de zoekresultaten de optie "Als administrator uitvoeren".

  • Voer in het venster dat wordt geopend de volgende opdracht in om de opdracht voor het herstellen
    uit te voeren: Dism /online /cleanup-image /RestoreHealth.

  • Wacht tot het proces met succes is voltooid en sluit het venster. Je kunt nu opnieuw controleren op
    updates via de weergave "Windows Updates" in de instellingen.

  • Je kunt de instellingenweergave van Windows Updates altijd vinden door het menu Start te openen
    en "Windows Updates" in te voeren. Selecteer vervolgens "Controleren op updates" in de zoekresultaten.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: yvan
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan