Windows 10 Windows blijft al geïnstalleerde updates aanbieden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Als ik mijn laptop die ik veel gebruik ’s avonds afsluit gaat hij vaker updaten. Ik heb soms meerdere keren per week een update, wat ik erg veel vind. Wij hebben nog 2 pc's ook met Windows 10 die niet vaak update, daarom vind ik het raar dat het bij de laptop wel is. Nu keek ik bij de geschiedenis van updates en zag dat een al 2 maal geïnstalleerde update nl KB4598242 nu weer aangeboden wordt. Zie bijlages. Ik weet niet of dit vaker gebeurd is , het viel me nu op. Hoe kan ik dit oplossen? Laptop is met Windows 10 Home versie 20H2, 64x.

Bijlagen

• Geschiedenis van updates.jpg
    Geschiedenis van updates.jpg
    71 KB · Weergaven: 159
  • Windows update.jpg
    Windows update.jpg
    64.1 KB · Weergaven: 162
Ik zie dat de update 2x is geïnstalleerd, een maal bij 2004 en een maal bij 202H. (ander build nummer)
Hij zou dus nu niet opnieuw aangeboden moeten worden.
Kan eventueel dat geval zijn van een probleem dat op trad bij chkdsk waarvoor de update opnieuw werd uitgerold.
Kan in Uw screendump niet het build nummer zien natuurlijk.
Maar dat weet ik niet zeker.
@Skippy Dacht niet dat een update onderdeel van een eerdere versie verwijderd kan worden.

Nee, ik kon er maar een van de twee KB4598242 verwijderen. Een paar dagen geleden kreeg ik diezelfde update weer aangeboden en dus staat hij er weer 2 x op.
Deze staan bij "Geschiedenis van updates weergeven". Om te verwijderen moet ik naar " Geïnstalleerde updates-updates verwijderen, daar staan de 2 bewuste KB4598242 updates helemaal niet meer bij. Daar staat nu wel 2 x de update "Beveiligingsupdate voor Microsoft Windows ( KB4601319) bij, 1 op 10-02 en 1 op 14-02 geïnstalleerd. Ik begrijp er niks meer van.

Dat is dus duidelijk : achter de schermen heeft Windows die KB maar één keer geregistreerd, maar in de interface lijkt het op 2x ... dat is per slot van rekening maar een weergave van een 'geschiedenis', niet de eigenlijke registry... Maar dat verklaart waarom je die andere niet kan verwijderen : voor Windows OS is die er eigenlijk niet ...
Dus elke keer als je de update (die je dubbel vindt staan) verwijdert zal hij opnieuw worden aangeboden.

Conclusie : je tijd ergens anders insteken - laat het gewoon zoals het is ... Bij de volgende feature update (2103 of 2104 ?) verdwijnt dat dan toch.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan