Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Als ik de pc soms afmeldt dan krijg ik de boodschap pc niet uitzetten pc wordt geconfigureerd,
dan gaat dit tot ongeveer 30% en dan val de pc uit.
Bij volgende opstart staat er bij nieuwe meldingen de updates zijn voltooid.
Zijn die dan effectief volledig daar het maar tot 30% gaat?


greets

ed
 
heb nog nooit een melding gekregen om mijn systeem te herstarten
effe terug komen op deze opmerking ...
vandaag bij het aanzetten van de pc werd er gemeld dat er zich een update heeft geinstalleerd ....
er werd ook netjes vermeld om het systeem te herstarten ...
indien men hier geen gevolg aan geeft dan zal het systeem automatisch herstarten op het ingestelde uur (standaard is dit om 3.30u) dit kan men ook wijzigen ...
hoe dan ook geeft men hier best wel gevolg aan en klikt men dus op de button " nu opnieuw opstarten "

Ashampoo_Snap_2015.11.25_05h02m40s_001_.jpg
 
klik op start> instellingen > bijwerken en beveiliging > geavanceerde opties
en hier dient deze dan op "automatisch ( aanbevolen )" ingeschakeld te zijn ...
want deze melding komt vanzelf je kan zelf niets instellen ...
je kan enkel kiezen tussen "automatisch ( aanbevolen )" en "melding om opnieuw opstarten plannen "
**deze staat hier op de aanbevolen instelling en telkens er hier een update geinstalleerd is die dan een herstart nodig heeft om geconfigureerd te worden verschijnt dus deze melding om te herstarten ....
**indien jij de Windows 10 Home gebruikt dan krijg je deze keuze dus niet om mogelijk de herstart uit te stellen !.

Ashampoo_Snap_2015.11.25_13h10m21s_004_.jpg
 
is gelukt, maar ik heb de home versie, ik kan dan ook de optie naar een ander tijdstip niet veranderen
ik zal dan maar herstarten als windows daarom vraagt zeker,
heb je nog enkele tips om de privacy te omzeilen
 
wat betreft de privacy , gebruik je skype of Facebook en geef je daar niet eerder persoonlijke info door zonder dat je hier bij stil staat !
Microsoft zal geen persoonlijke info doorspelen of verzamelen ...
wat wel gebeurd is dat men je pc gebruik tracht te achter halen ...
m.a.w. je surf gedrag en hier op dan inspeelt door meer gerichte advertenties toe te sturen ...
voorbeeldje : je bezoekt 18+ site's wel dan zal men je meer 18+ advertenties ( reclame) aanbieden .
het is dus niet zo dat indien je pc-banking doet men je toets aanslagen betreffende je inlog gegevens gaat vast leggen en door stuurt naar hen .
 
wat ik nu voor heb na de nieuwe update, dat ik me laten vangen heb door het aanmaken van een microsoft account,
als ik de laptop nu opstart dan krijg ik een mooie foto dan moet ik op de spatietoets drukken en dan staat er wat er vroeger stond gebruiker, dat stond bij mij zonder naam, nu staat daar een foto op die ik als emoticon gebruik bij mijn yahoo account, dan staat daaronder mijn email adres van hotmail en ben ik verplicht om mijn wachtwoord van mijn hotmail account in te vullen vooraleer ik verder kan werken met de laptop.
weet er iemand hoe ik die foto, email adres en wachtwoord weer kan laten verdwijnen zodat de pc gewoon opstart zonder dat ik iets moet invullen?

thanks
 
klik op start > instellingen > accounts > en ontkoppel je Microsoft account ...je zal dan nog 1 x het wachtwoord dienen in te geven van Hotmail account en er verschijnt dan een ander scherm ....!
in dit scherm dien je dus nu géén wachtwoord in te geven , je gaat gewoon verder naar het Lokaal account ...
1x je het Lokaal account gebruikt hoef je dus geen wachtwoord meer in te geven .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan