Status
Niet open voor verdere reacties.

gibsonmil

Steunend lid
Vip Lid
Na ettelijke pogingen weet ik het niet meer ! Op mijn (vrouw haar) HP 620 laptop lukt het maar niet om win10 volledig te installeren. Ondanks alle tips en raadgevingen die ik reeds op internet vond duurt het uren en uren en dannog blijft ie meestal steken bij "zoeken naar updates" of op 99 %. Mèt of zonder de media creation tool, resultaat is steeds geforceerd afsluiten. Gelukkig herstelt hij zich na een tijd bij het opnieuw opstarten. Vreemd is ook dat wanneer ik rechtsonder op het windows-venstertje (aankondiging upgrade) klik, ik op de 3-stappen 'voorstelling' lees dat ik een bericht zal ontvangen voor de upgrade van W10 NA (!!!!) 29 juli !! wat al helemaal te gek is. Ik wil het nu nog 1x proberen met een usb/iso bestand maar ik vraag me nu af wanneer er gevraagd wordt naar de productkey of het volstaat om de key van de (geactiveerde) Windows7 op te geven die OEM geïnstalleerd was bij aankoop of ????
Elke tip is welkom en jullie worden al bedankt op voorhand.
 
indien je opstart vanaf de usb stick dan word er inderdaad gevraagd om een licentie in te geven ....
indien je dus de usb stick heb voorzien van de Windows 10 verkregen via het Microsoft creation tool dan kun je ook vermits de Win7 100% legaal is de Win7 licentie gebruiken om een verse installatie Windows 10 te starten ..
** dit heb ik eerder al 5x toegepast met een Win7 - 8 - 8.1 licentie in VMWare en de Windows 10 werd telkens ook geactiveerd ...1x liep de activering vertraging op omdat de activeringsserver niet bereikbaar was !
*deze Windows werd vervolgens de dag er na automatisch geactiveerd ...(onderwijl heb ik nu nog maar 1 virtuele Windows 10 in het gebruik want zeg nu zelf wat kan ik met 5 Windows(en) in VMWare doen !
**het was maar om te zien of dit mogelijk was !

**noteer dat wanneer je de licentie Win7 ingeeft er zal gecontrolleert wordern of deze key kan gebruikt worden ...aangezien jij vermeld dat deze een OEM key is heb ik daar mijn twijfels over ..( zelf heb ik hier enkel retail key's )
 
Heel erg bedankt voor dit duidelijk antwoord. Enkel nog een bijkomend vraagje: ben ik verplicht om met dit tooltje een 'schone' installatie te doen of kan dit ook als 'upgrade' (met behoud van zowat alles) dienen ? Wat de key betreft verwar ik OEM allicht met 'retail' en heb je overschot van gelijk dat hier bij mij het dus zeker een 'retail'-versie zijn vanuit HP. Ik vertel je niks nieuws dat key onderaan de laptop op een MS-klevertje staat nietwaar.
Misschien is mijn vraag al voorgaand behandeld, ik snuffel nog ff door het W10 antwoord.
 
wil jij dus voor de upgrade gaan met behoud van bestanden en programma's dan dien je niet op te starten vanaf de usb stick maar dien je de usb stick via de verkenner te openen en op instal.exe verder te klikken !
zodoende dat je de upgrade start vanaf de usb stick ....je kan enerzijds ook een nieuwe map op het bureaublad plaatsen en de inhoud van de usb stick kopieer je dan naar deze map ...geef desznoods de map de naam " Windows 10 upgrade "
je opent deze map en je start de upgrade op via de setup.exe ( kan ook de instal.exe genoemd worden )
bij een upgrade dient er nooit een licentie ingegeven te worden .
 
Windows10 installatie

Windows10 installatie

Een goeie morgen, ondanks jouw duidelijk advies is het voor de zoveelste keer niet gelukt ! Eerst kreeg ik de melding dat ik de 64bit CD moest inladen (ipv de usb) terwijl die toch gemaakt was op een 64-pc ? Op de W7 laptop dan maar terug de USB/ISO bij MS gedownload om na xxx tijd de melding te krijgen dat er iets fout was gelopen en de raad om code 0X80070005 - 0XA0019 op te zoeken. Op die MS-site zou ik eerst het bestandje SubInACL moeten downloaden en de tekst daaronder te kopiëren en via Kladblok er de naam "Reset.cmd" aan te geven. Rechtsklikken gaf (onder Dos) een soort herstel van verschillende registerwaarden. Dit duurde wel een poosje en daarna moest ik terug het Win10-installbestand opstarten. Na zowat 24 u (!!) stond alles opnieuw op 99 %, doch bij het afsluiten had ie toch nog 95 updates gedaan en werden die geconfigureerd. Dit gaf me terug moed om nog eens een poging te wagen maar ook aan die gaf ik 's avonds de brui. Je zou voor minder. Ik geloof dat mijn vrouw nu maar verder moet met de 7 tenware ik terugkeerde naar fabrieksinstellingen voor een allerlaatste poging ? Prettige zondag.
 
Gisteren 7 aug. '16 (ja, ja) - en na het lezen van een artikel over w10 waarin ze schrijven dat je alsnog de update kon doen - toch nog eens een poging gedaan om via het usb stickje de laptop van mijn vrouw te updaten. Gewoon zonder problemen en uiterst vlug !!! Begrijpe wie begrijpen kan, maar dus eindelijk gelukt. Nog eens een dikke mercie voor al de hulpende mailers !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan