Windows 10 van video naar dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ga ervan uit dat u het over oude videobanden hebt.
Het ligt er aan wat voor tape's het zijn.
Zijn het VHS banden, dan is een capturekaart met software in de pc vereist om deze video's op te nemen met de pc vanaf de VHS player.
Zijn het tapes van de videocamera en bezit deze camera een firewire aansluiting dan is een firewirekaart met software in / op de pc een vereiste.
En uiteraard behoorlijk wat vrije schijfruimte in de pc en heel veel tijd voor het opnemen en / of monteren.

Om dit zelf te doen kan soms een drama zijn met geluid en beeld dat niet synchroon loopt en de kwaliteit van het beeld vaak slecht.

Uiteraard zijn er bedrijfjes die tegen kosten uw oude videotapes omzetten. Meestal krijg je dan alles op één of meerdere DVD's of USB stick toegestuurd.
Ik prefereer dit dan ook. Vaak worden de oude beelden nog wat opgepoetst door de door hun gebruikte software.
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de info, maar het is nog niet helemaal duidelijk.
het zijn vhs-banden die ik op dvd wil zetten.
kan dat "een drama met het geluid" zijn?
Dat hangt allemaal af van Uw systeem. Als Uw systeem van een recente datum is met een goed videokaart en goede audiokaart, heb je veel kans dat het geen drama wordt.
In veel gevallen kan je ook je videobanden aansluiten op een stand allone DVD-writer. Dan heb je Uw videobestanden al op een dvd en kan je die makkelijker met pc bewerken en schrijven zoals je het wilt.
Maar zoals Skippy schrijft zal je de beste kwaliteit vermoedelijk hebben met de banden extern te laten digitaliseren. Dan kan je die bestanden terug bewerken indien nodig.
 
Ja, vaak gaat dit niet goed. Dit heeft ook met de hardware te maken van de pc. Alles vergt nogal wat rekenwerk.
Je ziet dan vaak dat zeker met gesproken woord de geluid niet goed loopt met de lippen.

Met goede bewerkingssoftware is het audio spoor dan later wel weer goed te krijgen, meestal is dit dan een bewerkelijk tijdrovend klusje.

Is het dit dus waard om te investeren in hardware en programma's en het resultaat is niet wat je ervan verwacht had.
1 tape om laten zetten door een bedrijf ben je goedkoper uit.
 
eerst heb je een soort van converter nodig die je moet kopen dan Videocapture kaart of converter is vereist!


Honestech VHS to DVD 8.0 is een goede optie voor het converteren van VHS naar DVD. Het combineert gebruiksvriendelijke software en krachtige converter-hardware, waardoor u de middelen heeft om uw video-herinneringen en favoriete shows te behouden. Het converteert niet alleen VHS-banden maar heeft ook de mogelijkheid om foto's te maken van analoge en digitale camcorders en van VHS- en Betamax-banden, en om de meeste auteursrechtelijke bescherming te omzeilen.
Moderator Notice: de link naar het genoemde Honestech VHS to DVD 8.0 werd verwijderd aangezien dit een betalende progje is en gezien dit tegen het regelement in gaat...tevens kreeg het betreffend lid vandaag al meerdere waarschuwingen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
eerst heb je een soort van converter nodig die je moet kopen dan Videocapture kaart of converter is vereist!


Honestech VHS to DVD 8.0 is een goede optie voor het converteren van VHS naar DVD. Het combineert gebruiksvriendelijke software en krachtige converter-hardware, waardoor u de middelen heeft om uw video-herinneringen en favoriete shows te behouden. Het converteert niet alleen VHS-banden maar heeft ook de mogelijkheid om foto's te maken van analoge en digitale camcorders en van VHS- en Betamax-banden, en om de meeste auteursrechtelijke bescherming te omzeilen.

$169.99 voor Honestech VHS to DVD 8.0 https://www.amazon.com/Honestech-8121646-VHS-DVD-Deluxe/dp/B075S6W4H7
Veel werk en tijd en de nodige vrije schijfruimte plus het risico dat het resultaat niet naar behoren is, terwijl een bedrijf daar 15 tot 30 euro voor rekent per tape.

Ik zou het eens overwegen om dit aan te schaffen of uit te besteden als het om een kleine hoeveelheid tapes gaat.
 
Laatst bewerkt:
Als je een capturekaart hebt, dan heb je geen converter meer nodig. Zelfde voor fireware indien je een kaart in de pc hebt, kan je de beelden en geluid importeren.
Je pc moet uiteraard snel genoeg zijn om de beelden te kunnen capturen. Probleem is in veel gevallen dat je goede hardware hebt in Uw systeem en dat er een nieuwe Windows komt die dit niet meer ondersteund. Heb mijn eerste Miro capturekaart in Nederland gaan halen. Kostprijs toen omgerekend meer als 1000€. Had toen een 80386 processer. Na 2 jaar totaal onbruikbaar wegens niet meer ondersteund binnen Windows. De inplugsleuven passen niet meer enz....
Heb hier nog een EasyCAP liggen. Drivers niet meer te vinden voor Windows 10. Zo doe je voort hé.
Heb hier ook nog een standalone Video staan die rechtstreeks VHS via zijn speler kan overzetten op zijn DVD writer.
 
Wat bedoeld de topic starter met vhs-tapes? Aangekochte 'movie' tapes of tapes van eigen maak ...
Movie-tapes: macrovision beveiliging!
Familie tapes bevatten dit uiteraard niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Quit
Wat bedoeld de topic starter met vhs-tapes? Aangekochte 'movie' tapes of tapes van eigen maak ...
Movie-tapes: macrovision beveiliging!
Familie tapes bevatten dit uiteraard niet.

Da's inderdaad een goeie waarmee rekening gehouden dient te worden. tnx

Ik ging er gemakshalve vanuit dat het om eigengemaakte video's ging, maar dit wordt niet vermeld.
 
besten, allemaal veel dank voor de uitleg. maar ik denk dat ik hier niet mee ga beginnen: het sop is de kool niet waard.
maar nog een laatste vraagje: zou het niet lukken met een dvd-recorder?
al vrees ik dat die niet meer in de handel zijn.
jv
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan