Windows 10 van windows 10 ltsc naar retail

Status
Niet open voor verdere reacties.
op mijn nieuwe pc zou ik graag windows 10 enterprise LTSC willen gebruiken, namelijk pas ik de windows aan naar een lite versie.
een gewone windows 10 pro, wordt om de 6 maanden via windows update naar de volgende versie ge updated. dit wil ik niet, daar dan alle instellingen terug hersteld worden naar de originele toestand.
een LTSC versie is altijd een volume licentie versie, kan alleen geactiveerd worden via een achterpoortje, dit wil ik niet. ik wil alles legaal bekomen.
bestaat er een script of programma dat windows kan omvormen van volume license naar retail (dit bestaat voor ms office, heb er nog geen gevonden voor windows.
of kan ik deze versie omvormen door een legale enterprise retail sleutel in te geven?
indien ik een sleutel koop, en dit niet werkt is dit een verloren kost. en moet ik een gewone windows 10 enterpise installeren.
dan ben ik beter af dat ik mijn bestaande windows 10 versie verder gebruik.
mijn windows 10 sleutel inbrengen in de enterprise ltsc versie lukt niet, ik had de hoop dat de enterprise zou gedowngraded worden naar pro.

wie weet raad?
 
daar kan ik al helemaal geen antwoord op geven aangezien ik dit nooit heb overwogen of zelf zal toepassen ..
*kweet wel dat men een Retail licentie kan aankopen ( heb er zelf één in gebruik op de Windows 10 pro ) deze heb ik ooit aangekocht bij g2play
denk niet dat indien jij nu een Retail sleutel zou vast krijgen dat het dan gewoon mogelijk is om deze in te geven in de hoop dat je huidige Windows 10 over gaat naar de LTSC Enterprise ..
denk eerder dat je wel degelijk een verse installatie dient te doen om de LTSC Enterprise te verkrijgen en deze dan te activeren met de aangekochte Retail licentie ..
neem je voorzorg en haal de huidige schijf waarop nu de Windows 10 staat er uit en plaats er een andere er voor in de plaats .. mocht je ooit terug willen gaan !

*betreffende het script lees je best het volgende eens na … let op dit script is en was voor XP geschreven en dient dus aangepast te worden !

Moderator Notice: **er word géén hulp geboden met het aanpassen van dit script
 
Wat een eisen, doet Microsoft echt niet aan mee, je mag Windows gebruiken zoals zij het willen.
Tip, ga naar een Linux distributie, maak je alles zelf uit.

Waarom je niet wil updaten omdat er instellingen zouden kunnen veranderen, zijn er niet zo veel overigens, ontgaat mij, op een gegeven moment is de gebruikte versie niet meer actueel en wordt niet meer onderhouden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan