Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkie

Steunend lid
Vip Lid
Beste Pctutsers,

Ik heb een micro sd kaart waarvan de foto's verdwenen zijn na het wisselen van camera naar tablet.
Met Recuva heb ik slechts 17 van de iets minder dan 500 foto's kunnen recupereren.
Weet er iemand een ander (mogelijk gratis) tooltje voor het recupereren van deze foto's?
Je vind er veel maar ik ken deze moeilijk allemaal gaan installeren.

Reeds bedankt voor de hulp!
 
Je moet het ongeveer zo zien.

De foto's zijn digitale data. Zodra een foto softwarematig verwijderd wordt, zal je deze via een besturing niet meer vinden. Maar de data blijft wel intact op de datadrager totdat deze overschreven wordt.
Recovery software benaderd dus rechtstreeks een data drager ( Harddisk , SD card o.i.d. ) en kan dus alleen de data redden die nog niet is overschreven.

Ik vrees dat dit laatste bij gebeurd is.
 
Je moet het ongeveer zo zien.

De foto's zijn digitale data. Zodra een foto softwarematig verwijderd wordt, zal je deze via een besturing niet meer vinden. Maar de data blijft wel intact op de datadrager totdat deze overschreven wordt.
Recovery software benaderd dus rechtstreeks een data drager ( Harddisk , SD card o.i.d. ) en kan dus alleen de data redden die nog niet is overschreven.

Ik vrees dat dit laatste bij gebeurd is.
Bedankt voor de reactie!

De data is niet overschreven; het kaartje is sindsdien niet meer gebruikt.
Wondershare data Recovery slaagde er wel in (vermoedelijke) alle foto's terug te vinden.
Helaas is dit betalend en bij eerste gebruik kan er slechts 100 Mb gerecupereerd worden.

PC Inspector gebruikte ik vroeger voor foto's terug op te vissen (op XP) maar deze werkt niet meer onder W8

En met de verkenner kunnen er verschillende mappen benaderd worden en staan er 487 iems in een map (met ongeveer 2,5 Mb), waarschijnlijk de vermiste foto's, maar deze zijn niet te openen.
 
opgelost hoe?mogen we als lid van dit forum niet alles lezen hoe oplossing tot stand komt? ooit zo iets voor gehad kaartje weg gegooid lees nu dat er toch oplossing is! staats geheim soms?

Iedereen mag alles weten, maar incidenteel gaat de hulp wel eens iets verder dan via het forum. In dit geval bij een lid die we al heel erg lang kennen.
Zie het zo dat je voor een goede vriend wel eens een stapje meer doet dan voor iemand die je niet kent.

Ik geef toe, iedereen zou gelijk moeten zijn, maar dan moet ik mijn baan opzeggen en mij 24 uur per dag voor het forum in kunnen zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan