Verkenner in Windows 10 reageert niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koekoek

Steunend lid
Vip Lid
Als ik verkenner open, dan krijg ik een half duidelijk scherm, en het pijltje van de muis is een cirkeltje en reageert op geen enkele klik.
Heb gisteren systeemherstel van 28/04 uitgevoerd ( het laatste dat ik had) Resultaat: mededeling : het herstel is niet volledig gelukt , misschien het gevolg van een antivirus programma. Fout :0x80070005.
Heb Bitdefender total security 2018 en Malwarebytes premium 2018 tijdelijk uitgeschakeld, maar het probleem blijft.
Dank voor jullie raad.
 
Lange Pier .Dank voor uw advies. Ik heb de laatste update 1803 en nadien ( duurde lang ) daarna werkte mijn Verkenner weer normaal.
Nu is het weer fouttu ? Ik heb deze avond een brief geschreven op ms word 2007 en per mail ( als pdf formaat) verzonden?
Wat is er aan de hand? Ik heb na de update niets gewijzigd.
 
lange pier: is die foutcode 0x80070005 niet te vind, bijgevolg nog geen oplossing. Ook Windows 10 home heb ik geen oplossing, ook al vermeld ik die foutcode.
Is er een helderziende in de club?-m-
 
Ik heb toevallig een tijdelijke " soort oplossing " gevonden: op de taakbalk onderaan op de pictogram van verkenner met R. MUISKNOP klikken , en boven het pictogram verschijnt een verticale lijst met verschillende bestanden : bureaublad, documenten, downloads afbeeldingen, enz.. Als je op ervan klikt met L.muisknop opent dit en het pijltje is terug. Maar als je het bestand sluit is het probleem terug , dus de fout is niet weg!!!!
 
Ik denk dat hier een bepaald programma de verkenner in de weg zit.
Gebruik dit kleine progje eens om te kijken welke extenties er allemaal draaien.
Klik op de tabbalk op Company zodat alles gesorteerd staat.
Zet alles eens wat niet van Microsoft is onder Disabled op Yes.

Dus eerst sorteren op Company en dan onder Disabled op de No van een extentie die niet van Microsoft is met rechtermuisklik gaan staan en kies dan voor Disable selected item. Je kunt hier ook de Shift toets gebruiken om meerdere shell's te selecteren en allemaal op disable te zetten.
Doe dit bij alles wat niet van Microsoft is en kijk daarna of de verkenner wel goed werkt.
Daarna kun je ze 1 voor 1 weer inschakelen zodat de boosdoener boven water komt. Meestal moet je bij elke verandering even opnieuw opstarten dus het kan een tijdrovend klusje zijn.
 

Bijlagen

  • shexview.zip
    65.3 KB · Weergaven: 142
Skippy! Dank voor je advies. De boosdoener was malwarebytes premium. Ik heb dit verwijderd met revo uninstaller pro, en ik kan de verkenner weer normaal openen en pijltjes muis.
 
ik geloof ook niet dat Malwarebytes hier de oorzaak van is …
denk eerder dat het probleem zelf in de verkenner moet gezocht worden …
het ontgaat mij dat jezelf niet op het idee kwam tijdens het optreden van het probleem om de verkenner eens via taakbeheer af te sluiten > om dit proces ( lees verkenner) daarna weer te starten door deze in de taakbalk te openen .
 
Het blijkt dat het klopt dat Malwarebytes.. niet de oorzaak is. Ik heb Malwarebytes terug geïnstalleerd, en Verkenner werkt normaal. Ik dacht hier klopt iets niet, vroeger had ik ook Malwarebytes en Verkenner opende zonder probleem.
Ik ken te weinig over de finesses van een pc, en dus niet gedacht dat het probleem in de Verkenner zou zitten.
Ik heb :yahoo:dus de raad van Qtec toegepast: verkenner afsluiten met taakbeheer: kreeg plots een zwart scherm: enkel het muispijltje was nog beweegbaar, verder alles " dood "
Heb pc afgesloten met aan- uit knop , en daarna weer opstarten, wat normaal gebeurde ,en pictogram in de taakbalk was terug en werkte normaal.
Vraag: kan ik Malwarebytes premium 2018 en Bitdefender total security 2018 samen houden op mijn pc zonder gevaar voor conflicten.?
Dank en goeie nacht.
 
scan je volledig systeem eens met een bijgewerkte Malwarebytes ...
wat je vraag betreft …""
Vraag: kan ik Malwarebytes premium 2018 en Bitdefender total security 2018 samen houden op mijn pc zonder gevaar voor conflicten.? ""
is mijn antwoord hier duidelijk dat er conflicten zullen zijn …indien ook de Defender bij u nog actief zou zijn ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan