Windows 10 verkenner - mappen - zoeken - enz : niets opent nog

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Ik heb het steeds VELE malen gemeld op dit forum : "ik ben iemand die NIETS kent van PC en daarom UITERST tevreden is van het bestaan van zulk een forum en een hartelijk proficiet wens aan allen die mensen als ik kunnen helpen"

Dit gezegd zijnde heb ik terug een ALGEMEEN probleem : NIET en ALLES opent zich nog :
  • VERKENNER : Wanneer ik mijn PC open, dan staat de verkenner VOLLEDIG open : ALLE ,mappen ???
  • MAP zoeken : wanneer ik niet meer weet waar een bepaalde map zich bevindt, dan ga ik rechts boven en typ dank de naam in : gevolg : NIETS;
  • Om alle bladzijden te openen gebruik ik steeds op mijn scherm de toets met het symbool van Windows : WERKT NIET !!! Ik gebruik dan maar bovenaan "Bladwijzers".
  • Toets "CTRL" : voor alles waarvoor men dit moet gebruiken : deze werkt niet meer !!!
  • Toets "CTRL" : gebruik ik in combinatie met het "wieltje" van mijn muis om teksten te vergroten : nu gebeurt er niets meer.

Besten,

Er zal weeral IETS gebeurt zijn met mijn PC die dit alles teweeg brengt.
MAAR WAT ?????

Gaarne terug even de hulp van iemand.

Wat mij RAZEND maakt is het feit dat ik NOOIT aan de instellingen iets wijzig en dat PLOTS iets of alles wijzigt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ?????????????????????????


Flamingo šŸ¤“ :mad:
 
Je begrijpt dat zoiets niet op afstand door ons te diagnosticeren is. Kan van alles zijn : zowel wat er kapot is gegaan, als wat de oorzaak is.
Eerste reactie zou zijn : doe een REPAIR van je Windows.

EĆ©n ding zou ik alvast eens proberen : ander, eventueel los klavier gebruiken - alles met die CTRL-toets kan gewoon een kapotte toets zijn.

Maar gezien het lage kennisniveau, zoals je zelf aangeeft : heb je niemand uit je omgeving die fysiek kan komen kijken en helpen ?
Zoniet, dan vrees ik dat de PC-boer / hersteldienst je beste optie is.
 
Beste PhilipV,
  1. Wat bedoelt U met "REPAIR" van Windows ?
  2. Wat bedoelt U met "PC-boer / hersteldienst " ?
  3. Er zijn nog andere onderwerpen die haperen : zou een "herinstallatie" van W10 helpen om alles terug op goeie banen te laten gaan ?
FLAMINGO šŸ¤“
 
Doe eerst de test met een extern/ander klavier - dan kan al worden uitgesloten wat er met die CTRL allemaal fout loopt.
REPAIR is een vorm van herinstallatie van Windows over de bestaande heen, waarbij alles behouden blijft van programma's en settings.
Dat lost vaak iets op, maar je snapt meteen ook de zwakte : als het in je settings zit of iets dat verkeerd hebt ingesteld maar noodzakelijkerwijze een corruptie is van Windows blijft het probleem uiteraard zitten.

zie : https://support.microsoft.com/nl-nl...c-d626-e3b5a3024da5#WindowsVersion=Windows_10

Een herinstallatie van scratch is natuurlijk wel erg drastisch, maar zou met zekerheid alle software-matige problemen oplossen. Daarom dat ik je aanraad eerst die test met dat klavier te doen.

PS : hihi .... PC-boer is een inside term voor gewoon een PC-winkel of hersteller ...
 

Flamingo​


Je bent wat vaag in dat zich "iets of plots wijzigd''.
Vermeld er eerst bij welk besturingssysteem je gebruikt?
Heb je al geprobeerd door iemand ernaar laten kijken die er verstand van heeft?
 
wat je kan proberen is na te gaan wanneer je pc nog goed werkte.
met een systeemherstek kan je een datum aanwijzigen waneer hij nog ok was.

Volg instrukties
 
Download Speccy en installeer het door op de knop Install te klikken.

screenshot_27.jpg


Speccy is er ook in Nederlandstalige versie. Bij de installatie (of een latere update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands door rechts bovenaan op het Vā€™tje te klikken
screenshot_28.jpg
, krijg je een menu waarin je Nederlands (Dutch) kan selecteren.

Opgelet:
Wanneer, tijdens het installeren van Speccy de optie aangeboden wordt om Google Chrome, Avast of AVG gratis mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij je er bewust voor kiest deze extra software ook te laten installeren..

Open het programma. Er wordt nu een overzicht samengesteld van je hardware en een aantal essentiƫle Windows gebeurtenissen en instellingen.
Als dit gereed is klik je bovenaan op "Bestand >> Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je met "Ja".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien. Kopieer die link en plak deze in je volgende bericht.
 
Beste display19,

Vooreerst dank voor dit programma : wat er daar allemaal in staat !!! Zal dit eens allemaal bekijken.

Maar goed nieuws voor mijn geval : ALLES WERKT NORMAAL.
Gisteren namiddag heb ik ALLE kabels aan mijn PC - toestellen - scherm volledig losgemaakt en her in gestoken.
En alles kon terug normaal werken,
Nochtans staat mijn PC en aanverwanten in een hoek van mijn bureel en gebeurd er niets mee.
Dus schokken en trekken aan de kabels gebeurt hier niet.
???????????

FLAMINGO šŸ¤“
 
Dat is heel goed nieuws flamgen. Bij het stof afdoen kan een kabel altijd ongewild een zetje krijgen dat net dat tikje teveel is.

Hoewel alles voor u normaal werkt raad ik je toch aan om die log (link) van Speccy te posten. Het staat ons toe te kijken of er nog iets moet ondernomen worden om je computer voor verder onheil te behoeden.
 
Belangrijkste vaststellingen:
  • De koeling van je pc doet goed zijn werk.
  • De conditie van je harde schijven en de SSD is goed.
  • Je pc draait nog onder de inmiddels verouderde versie 21H2. Sinds oktober 2022 is versie 22H2 beschikbaar. Haal deze zeker binnen via Start > Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Windows update.
  • Je gebruikt Avast Antivirus (Free denk ik). Daar is niets mis mee maar is eigenlijk overbodig omdat Windows beveiliging (standaard inbegrepen in Windows) zijn taak zeer goed opneemt. Zonder Avast zal de belasting van je systeem iets afnemen. Het staat je natuurlijk vrij Avast te behouden.
  • Je hebt slechts 4 GB RAM (2x2 GB) staan en dat is tegenwoordig toch wel weinig. Het toevoegen van 2 latjes PC3-10600U (9-9-9-24) van elk 2 GB ga je zeker merken en het kost niet veel. Een latje van 2 GB gebruikt geheugen koop je al vanaf amper 10 euro. Dit doe je uiteraard vrijblijvend.
 
Beste display19,

Dank voor de info dat mijn PC in goeie conditie is.
Maar.........
U meld : "Sinds oktober 2022 is versie 22H2 beschikbaar."
IK heb uitgevoerd hetgeen U meldde, maar mijn versie blijft "21H2" ??? - zie bijlage

FLAMINGO :geek:
 

Bijlagen

  • Windows specificatie.jpg
    Windows specificatie.jpg
    17.2 KB · Weergaven: 46
De afbeelding die je toont is deze van Systeem specificaties.
Het is de bedoeling dat je naar Windows update gaat.
Klik daarvoor achtereenvolgens op START > Instellingen (tandwielicoon) > Bijwerken en beveiliging > Windows Update.
Kijk daar eens of je er ziet staan wat in onderstaande afbeelding rood omkaderd is. De afbeelding is er een van een Engelstalige Windows. Bij u zal alles in het Nederlands zijn weergegeven.
windows-10-22h2-not-showing-up-installing-fixed-1.jpg


Als je dat ziet staan, klik dan op Downloaden en installeren (In de afbeelding is dat "Download and install") en laat alles zijn gang maar even gaan.
 
Flamgen heeft geen normale versie (Home of Pro) van Windows 10. Hij heeft Windows 10 Enterprise LTSC. LTSC is de afkorting van Long Term Service Channel. Dat betekent dat deze versie erg lang ondersteund wordt met (beveiligings-)updates, namelijk 5 jaar. Normaal worden (eigenlijk werden) versies van Windows 10 slechts 18 maanden ondersteund. Daarna moet je upgraden naar een nieuwere versie.

Hier wat info over Windows 10 Enterprise LTSC: https://softtrader.nl/wat-is-er-nieuw-in-windows-10-enterprise-ltsc-2021/

Flamgen heeft nu al de nieuwste versie van Windows 10 Enterprise LTSC. Dat is Windows 10 Enterprise LTSC 2021. Deze versie kwam uit op 16 november 2021 en de ondersteuning van deze versie eindigt pas op 12 januari 2027. Zie hier: https://learn.microsoft.com/en-us/lifecycle/products/windows-10-enterprise-ltsc-2021
Allemaal dik in orde dus.
 
Beste display19
  • De inhoud van uw rode kader vindt ik nergens terug.
  • Heb nog maar eens de update laten rollen en installeren.
  • PC afgesloten en heropgestart zoals gevraagd.
  • Bij nazicht van "Update" geen melding wel - zie bijlage -
  • Bij ,nazicht in "Systeem specificaties" nog altijd "21H2".

FLAMINGO :geek:
 

Bijlagen

  • BijgewerkteU pdate.jpg
    BijgewerkteU pdate.jpg
    16 KB · Weergaven: 45
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan