Verlengd wegens succes

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
1604310798452.png


Ik vind dat altijd zo grappig doorzichtig. Elke zakenman of winkelier weet dat het precies omgekeerd is ! Als een reclame-aktie véél succes heeft is je prijs waarschijnlijk wel aan de lage kant en kan je best proberen de resterende stock aan iets hogere prijs te verkopen. Het is net als een artikel - zelfs met je reclameactie - maar niet uit de stock geraakt dat je redenen hebt om de aktie te verlengen.

Die stock moet gewoon de deur uit en als dat met reclameprijzen moet, dan moet dat maar... Kan het aan de volle pot dan toch liever de volle pot. Dat bespelen is net het succes van de goede zakenman.
 
Tsja, marketing. Het is een vak.

Je moet eens opletten, zoiets gebeurd bij ons regelmatig.
Een voorbeeldje:

Stel een koelkast kost bijvoorbeeld 495 euro adviesprijs bij de fabrikant.
Dan kan het gebeuren dat een winkel deze voor 399 euro in de winkel heeft staan.
Dan rolt er een keer een aanbiedingenkrantje van deze winkel in de brievenbus en wat staat daar bij toeval.
Dezelfde koelkast, maar dan in de aanbieding met een hoop toeters en bellen van 495 voor 399 euro.

Dan vraag ik me af wat z'n aanbieding dan precies mag zijn ?? Onoplettende mensen kunnen dan denken Zozo, bijna 100 euro korting. Is ook wel zo maar dat was al zo.
 
Ja, dat is ook een bekende ... staat in de wet dat zoiets verboden is. Je mag maar afprijzen wat voordien meer kostte...
Maar met onze 6 controleurs voor gans het land heb je natuurlijk niet veel kans gevat te worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan