Systeemherstel in Windows 10 mislukt wegens foutcode 0x80070005

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koekoek

Steunend lid
Vip Lid
Mijn all-in -one printer was vorige week defect, en heb mij een nieuwe aangeschaft van hetzelfde merk en reeks. De installatie met Wifi was in orde (gebruikmakend van de bijgeleverde cd, maar eenmaal de verbinding met windows 10 aan de gang was, kreeg ik plots de mededeling dat de driver ontbrak en dus geen mogelijkheid tot verbinding maken en printen. Heb hetzelfde geprobeerd met USB aansluiting( ook mis ). Ik was verbaasd, daar vorige printer 2 jaar oud was van dezelfde reeks en hiermee geen probleem met verbinding, ook niet bij installatie op de nieuwe pc in maart van dit jaar.
Ik dacht: mogelijke oplossing : een systeemherstel, maar op het einde kreeg boodschap: geblokkeerd door foutcode 0x80070005 , en door mogelijks een te sterk:bravo: antivirus programma (Bitdefender 2018) Daarna nogmaals systeem herstel geprobeerd, maar met dezelfde mislukking. Gezocht via Google naar oplossing in Win10, geen resultaat. Ook werd in een paar forums het programma Spyhunter 5 aangeraden, maar niet toegepast, omdat ik twijfel aan de betrouwbaarheid en efficiëntie ervan .
Kent iemand de oplossing voor mijn probleem?
Dank bij voorbaat,
Koekoek
 
Ik heb naar de driver gezocht op de website van het merk, maar vond enkel die van 2016 ( te oud voor Win 10). Bij hogere reeksen van dit type kreeg ik hetzelfde " resultaat ", wat wijst in de richting van een probleem met mijn Win 10
 
Ik kan dus mijn printer niet volledig installeren (installatie + verbinding ) zolang ik die foutcode 0x80070005 niet uit windows 10 kan verwijderen?
Zonder die fout zou de driver van het toestel van 2016 automatisch door win 10 geüpdatet worden!!
Dank bij voorbaat voor een oplossing.
 
Kan je je printer bv met revo uninstaller helemaal verwijderen en daarna nogmaals proberen te herinstalleren? Waarom vraag ik met revo uninstaller of een gelijkwaardige uninstaller? Omdat deze dan ook naar leftovers zoekt in je pc en die dan ook veilig kan verwijderen. Je moet er dan op dat moment je hoofd wel ff bij houden, want jij moet dit manueel doen bij revo uninstaller.
https://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html vind je hier
 
Beste CVE: ik heb gedaan wat u me voorstelde:en daarna terug met CD installatie op de display: netwerk invoeren( SSID)=telenet-5156D: ok, dan het wachtwoord ingevuld = aan 12 tekens; klaar en ok : verbinding is gelukt, maar op het scherm krijg ik onder ' verbinding maken ' : foutmelding : kan de printdriver niet vinden. Installeer de printdriver. Waar? onder Windows vind ik printdriver van 2016 van het toestel Epson XP-442, maar wordt niet geupdated door Windows 10. Ik begrijp het niet meer: de vorige printer was van dezelfde serie XP-432, Daar bij de installatie een paar jaar geleden geen enkel probleem met win 10. Bijgevolg zal die foutcode 0x80070005 nog in win 10 zitten. Ik heb alle antivirus en malware software uitgeschakeld ( volgens raad op Google) , maar die foutmelding bij Systeemherstel blijft aanwezig???
 
de foutcode 0x80070005 is te algemeen en omvat meerdere oorzaken ...maar mogelijk dat jij dus systeemherstel opstartte van uit een draaiende Windows 10 en dit geeft sinds versie 1803 problemen …
jij dient op te starten van af een herstel cd of usb stick en vervolgens buiten Windows om de herstel optie " Systeemherstel " te gebruiken …

Ashampoo_Snap_woensdag 14 november 2018_14h37m20s_001_.png




** men verwees u naar spyhunter 5 weet dat je er goed aangedaan heb daar niet op in te gaan … want men vergat u namelijk mee te delen dat deze dus niet gratis te gebruiken is ...deze dient men eerst aan te kopen voordat je er gebruik van kunt maken .. mocht je ooit deze willen aankopen dan geef ik je de raad mee om eerder de Malwarebytes premium aan te kopen ..welke veel betrouwbaarder is dan de voor op gestelde .
 
Dag Qtec : dank voor de tip, sorry, ik kan deze herstelschijf win 10 niet openen, noch met l of r. muisklik om dezelfde afbeeldingen van u te krijgen.
Klikkend op het betreffende schijfstation : boot, efi, sources, bootmgr , en bootmgr efi. ik heb daarna op boot met R. klik, maar geen resultaat.
Wat zie ik over het hoofd?
 
Mijn verwachtingen waren te groot. Bij poging tot installatie van de Epson XP-442 printer, krijg ik weer foutmelding:" een fout is opgetreden tijdens het installeren", herstart Windows en opnieuw installeren uitvoeren. Ik doe dat, maar ik krijg opnieuw dit " resultaat " Ik Verwijder dan deze mededeling en de installatie gaat gewoon verder , en dan stopt na een paar minuten het voortschrijden van de horizontale blauwe installatieband : Status : stuurprogramma is niet beschikbaar. Ik heb op de Epson website het printer type ingegeven en driver downloaden: niet beschikbaar???

Ik heb nadien, ter controle , opnieuw systeemherstel uitgevoerd zonder herstelstation, met het zelfde resultaat : HERSTEL IS VOLTOOID;( dus geen problemen met Windows 10)
Voor de poging tot installatie, heb ik de vooraf geïnstalleerde bestanden( zoals Epson scan , Epson handleiding, enz..) niet verwijderd met Revo unintaller , zoals CVE mij een paar dagen geleden aanraadde, en ook gedaan heb, maar zonder resultaat, maar voor Systeem herstel met herstel statioin.USB stick. Zou dat een verschil kunnen maken??
Ik ga na 16:00 uur bellen (gratis ':) naar Epson Nederland ,waar volgens de winkel de nodige technische personen zouden zijn.? Ik ben benieuwd naar het resultaat!!!!

U hoort het dan wel.
 
heb je de installatie dan ook gestart met een rechts klik op het installatiebestand en "uitvoeren als administrator " geselecteerd …
*heb je de drivers opgehaald van af de site zelf ..dan dien je meerdere downloads te doen ..haal ze eerst allemaal op en plaats deze in een daar voor aangemaakte map ..je begint met de epson software updater ..en ga zo het rijtje af ..
 
Epson Reference: BE-181012200


Even herhalen.
Allereerst moet de printer op uw Wi-Fi-netwerk worden aangesloten.
Vervolgens verwijdert u de printer(s) uit uw lijst met 'Apparaten en printers', installeert u dit softwarepakket en herstart u uw computer: [url]http://download.ebz.epson.net/dsc/du/02/DriverDownloadInfo.do?LG2=EN&CN2=US&CTI=59&PRN=XP-442%20445%20Series&OSC=WS&DL[/URL]
Ten slotte voegt u de printer opnieuw toe volgens volgende procedure:
1. Ga naar het ¨configuratiescherm¨
2. Kies het kopje ¨hardware en geluiden¨
3. Klik hier op ¨apparaten en printers¨
4. Klik klinks boven in dit scherm op ¨een printer toevoegen¨
6. Klik op uw printer en vervolgens op toevoegen

Als het goed is kunt nu printen.
Veel succes.
David

Thank you for contacting Epson technical support.
You can also use our Knowledge Base to search for other articles relating to Epson products and services. Go to http://www.epson.eu/Support where you can browse through the articles or refine your search criteria by including your product model and any keywords relating to your enquiry, such as 'ink cartridge', 'driver settings', 'Epson Scan' or any error message.

We are open Monday to Friday 9am to 6pm. We are closed for local public holidays.

Yours sincerely

Customer Service Team
Epson Customer Inter@ction Centre

Dag Qtec. Ik heb gisteren Epson technical support aan de lijn gehad, en bovenvermelde procedure per mail ontvangen en toegepast ,en de printer werkt. Eindelijk, Echt niet normaal. Heb mijn ongenoegen geuit tegen die technicus; Het had een reden ,dat deze printer niet meer beschikbaar was bij een paar grote ketens.
Dergelijke problematiek nog nooit meegemaakt voor installatie van een printer.
Aan allen dank voor jullie hulp en geduld.
Nog een fijne dag.
 
fijn dat het dan alsnog in orde gekomen is dank zij de Epson Support …
*ik vind het allezins een merkwaardige manier om deze werkende te krijgen via een draadloze verbinding …
 
Koekoek;n235950 zei:
Mijn all-in -one printer was vorige week defect, en heb mij een nieuwe aangeschaft van hetzelfde merk en reeks. De installatie met Wifi was in orde (gebruikmakend van de bijgeleverde cd, maar eenmaal de verbinding met windows 10 aan de gang was, kreeg ik plots de mededeling dat de driver ontbrak en dus geen mogelijkheid tot verbinding maken en printen. Heb hetzelfde geprobeerd met USB aansluiting( ook mis ). Ik was verbaasd, daar vorige printer 2 jaar oud was van dezelfde reeks en hiermee geen probleem met verbinding, ook niet bij installatie op de nieuwe pc in maart van dit jaar.
Ik dacht: mogelijke oplossing : een systeemherstel, maar op het einde kreeg boodschap: geblokkeerd door foutcode 0x80070005 , en door mogelijks een te sterk:bravo: antivirus programma (Bitdefender 2018) Daarna nogmaals systeem herstel geprobeerd, maar met dezelfde mislukking. Gezocht via Google naar oplossing in Win10, geen resultaat. Ook werd in een paar forums het programma Spyhunter 5 aangeraden, maar niet toegepast, omdat ik twijfel aan de betrouwbaarheid en efficiëntie ervan .
Kent iemand de oplossing voor mijn probleem?
Dank bij voorbaat,
Koekoek

Aan de hand van de problemen die er waren, laat zeker weten welk type van Epson printer je hebt aangeschaft. Zo weten anderen ook wat ze best NIET KIEZEN.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan