Systeemherstel in Windows 10 mislukt wegens foutcode 0x80070005

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koekoek

Steunend lid
Vip Lid
Mijn all-in -one printer was vorige week defect, en heb mij een nieuwe aangeschaft van hetzelfde merk en reeks. De installatie met Wifi was in orde (gebruikmakend van de bijgeleverde cd, maar eenmaal de verbinding met windows 10 aan de gang was, kreeg ik plots de mededeling dat de driver ontbrak en dus geen mogelijkheid tot verbinding maken en printen. Heb hetzelfde geprobeerd met USB aansluiting( ook mis ). Ik was verbaasd, daar vorige printer 2 jaar oud was van dezelfde reeks en hiermee geen probleem met verbinding, ook niet bij installatie op de nieuwe pc in maart van dit jaar.
Ik dacht: mogelijke oplossing : een systeemherstel, maar op het einde kreeg boodschap: geblokkeerd door foutcode 0x80070005 , en door mogelijks een te sterk:bravo: antivirus programma (Bitdefender 2018) Daarna nogmaals systeem herstel geprobeerd, maar met dezelfde mislukking. Gezocht via Google naar oplossing in Win10, geen resultaat. Ook werd in een paar forums het programma Spyhunter 5 aangeraden, maar niet toegepast, omdat ik twijfel aan de betrouwbaarheid en efficiëntie ervan .
Kent iemand de oplossing voor mijn probleem?
Dank bij voorbaat,
Koekoek
 
Maar het is wel mooi van Epson dat ze hun klanten niet zomaar in de kou laten staan ook. Hij is goed geholpen geweest.
Als ik nu over mijn eigen Smartphone spreek, daar is de after sales nougat nul de botten. Ik ben er heel blij mee, maar ook heel blij dat er niets mis mee is. Want dit loopt zo mank als iets, wat blijkbaar van Epson niet kan gezegd worden. Ik vind dat dit ook mag vermeld worden dat hun after sales service toch ok is.
 
Mik;n236174 zei:
Aan de hand van de problemen die er waren, laat zeker weten welk type van Epson printer je hebt aangeschaft. Zo weten anderen ook wat ze best NIET KIEZEN.

de TS heeft de Epson Expression Home XP-442 aangekocht dat blijkt ik althans uit zijn bericht nr 11 te kunnen uitmaken ..
in bericht 12 gaf ik zelfsal een link naar deze printer om de drivers op te halen ..maar dank zijde Epson Support is dat niet nodig geweest .
 
Dag Qtex en Cve,

Enkele dagen geleden heb ik jullie geschreven dat de updating van de driver van De Epson printer XP-442 ok was.
Ik heb een paar dagen verschillende bladzijden geprint, dat leek mij ok.
Daarna een week afwezig (ziekenhuis).
Gisteren wou ik kijken naar toestand van inktpatronen (installatiepatr. !!) bij het begin van een printing ( dan verschijnt er een klein scherm, waar men de inktpatronen kan zien : enkel 4 grauwe rechthoeken Ging kijken naar mijn " Printers en apparaten " , en zag de printer XP-432 (die vroeger normaliter verwijderd had), met R muisklik: driver ok, daar naast de afbeelding XP-442, met R.muisklik : stuur programma niet beschikbaar!!.
Ik heb dus via de vroegere XP-432 met de XP-442 geprint.
Bij de installatie van de procedure van de technicus van Epson, moet er in het systeem nog een restant geweest zijn van XP-432 ?? Heb een herstelpunt gemaakt om eventueel naar deze situatie te kunnen terugkeren via systeem herstel. .
Daarna Epson teruggebeld: de technicus heeft mij gedurende een uur aanwijzingen gegeven om de XP-442 te installeren: eerst via Wifi en dan geprobeerd via USB kabel: driver is niet beschikbaar.
Die persoon was verbaasd over het negatief resultaat ( nog nooit meegemaakt!! )
Er moet iets zijn met uw Windows installatie, misschien een te streng beveiliging systeem: Bitdefender internet security 2018 en Malware bytes free.
Ik heb dan deze verwijderd en dan opnieuw( na alles gewist te hebben van de vroegere installatie ) de installatie en verbinding procedure met de CD uitgevoerd: de driver is niet beschikbaar.
Om mijn laatste haren uit te trekken!! ( ik had veel goesting om de printer buiten te gooien !!) Nog nooit dergelijke problemen met een printer meegemaakt .
Ik heb nog een laptop met win 10 en morgen de installatie daar proberen.
Wat denken jullie?
Dank voor het lezen van dit epistel.
 
ik denk dat de bitdefender een soort van zandbak heeft weet dit niet met zekerheid te zeggen aangezien ik nooit de bitdefender gebruikt heb maar een andere mogelijkheid kan ik anders niet bedenken …
jij dient dus de bitdefender volledig te verwijderen en niet zo maar effe uit te zetten ...
 
toen eerder de installatie gelukt was met de hulp van epson support , had jij toen ook nadien dan een herstelpunt aangemaakt ..
indien zo gebruik je deze dan .. maar verwijder je de bitdefender voor een paar dagen en als het probleem zich dan weer voordoe dan ligt het zeker niet aan de bitdefender
 
Goeienavond?

Hopelijk hier het laatste hoofstuk van mijn printerverhaal.
De Epson XP-442 heb ik geïnstalleerd op mijn laptop zonder probleem met de CD installatie procedure: dus ingevoerd op het display : Netwerknaam (SSID) en daarna het wachtwoord: installatie gelukt, naar configuratiescherm: de afbeelding van de printer en opgelicht, met R.muisklik : en geen probleem met stuur programma. Heb een paar blz. geprint als proef, en alles ok.
Heb daar na hetzelfde gedaan met PC: op het display van de printer: installatie gelukt, op het scherm op PC ging verbinding maken verder : (u gelooft het niet) : het stuurprogramma is niet beschikbaar!!
Via Google : Apparaatbeheer: Stuur programma's bijwerken in Windows 10: " kan de printer driver niet vinden. Neem v contact op met Epson.eu en zoekt daar de update van de driver." Het zelfde negatief resultaat.
Waarom wel op Laptop en niet op PC ? Zou dat te maken hebben met laatste updates van win10 op de PC en minder op Laptop, welke ik weinig gebruik, en dat de Epson 400 reeksen daar gevoeliger voor zijn? ga volgende week terug bellen naar Epson be of .eu . Kan niets te maken hebben met antivirus programma :heb Avast free en WIN defender uitgeschakeld.
Ik heb weinig zin om een systeem herstel te doen, waar de twee printers XP-432 en 442 zullen staan in het conf. scherm, met het gevaar dat dit de oplossing op de laptop zou te niet doen??
Ik Moet een oplossing vinden om te kunnen printen vanaf PC, desnoods een andere printer van een andere reeks?? Zal volgende week ook eens mijn probleem bespreken met andere winkel of keten.

Dank voor uw hoofdbreken!!
 
een andere winkel gaat je wellicht een andere printer aanbevelen …
waarom avast free en dan ook de Windows defender je dient de avast free niet te gebruiken de Windows defender is een volwaardige beveiligings suite
 
Ik heb een paar dagen geleden de printer installatie op de Laptop volledig verwijderd (met alle bestanden), in de veronderstelling dat dit de installatie op de PC zou mogelijk maken, niets is minder waar, steeds dezelfde mededeling: het stuurprogramma is niet beschikbaar.
Heb vandaag dan terug de printer met CD geïnstalleerd op de Laptop in een Wifi netwerk, alles weer vlot, zelfs op het einde een volledige update van de printer . Ik dacht met de PC via het wifi internet van de laptop te kunnen printen: njet. Vroeger met de Epson XP-432 was het evident te kunnen printen met de laptop via het wifi netwerk Van de PC; Maar het omgekeerde lukt dus niet? heb nochtans de printer op de laptop als standaard printer geïnstalleerd. Van de Pc korte documenten kopiëren via email geadresseerde op de Laptop gaat, maar verschillende blz. weigert het door te sturen. DIt is dus geen oplossing op termijn.

Dus ik zou weten , wat op de PC aanwezig is , dat mij belet de printer ook daar te installeren ? Heb nu Avast free verwijderd, nog enkel dus Windows Defender ingeschakeld.
Zou iemand kunnen weten wat op de PC die installatie tegenhoudt. Heb ook terug met Epson technieker gesproken: weet het ook niet.
Dank bij voorbaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan