Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkie

Steunend lid
Vip Lid
Na de herinstallatie van de laptop van mijn dochter (zie post: http://www.pctuts.be/f396/laptop-dochter-geraakt-niet-meer-op-t-internet-43958/) start deze soms niet meer op, meestal doet hij het wel goed, ik heb al twee maal de back-up terug moeten plaatsen, drie maal een herstelling van Vista uitgevoerd en verschillende keren meerdere malen herhaaldelijk terug moeten opstarten voor hij correct werkte.
Daar is verschillende keren de foutmelding gekomen dat hij geen besturingssysteem kom vinden (reparatie met Vista-cd), één maal fout in de Kernel (dan kon ik alleen backup-cd gebruiken).

Dus weer miserie...

Mijn vraag is nu, hoe kan ik weten waaraan het ligt?
Wordt hij vernieuwd of is een herstelling aangewezen?

Foute installatie, batterij moederbord (batterij werkt niet meer en de laptop zit rechtstreeks in de stekker), harde schijf aan 't crashen, of is het iets anders? Hoe kan ik dat het beste te weten komen?

Ik heb al een paar maal schijfcontrole uitgevoerd, de eerste keer vond hij een beschadigde sector en heeft deze gefikst (dus deze zou niet meer gelezen worden) de twee andere keren heeft de scan geen fouten gevonden, dacht ik.

Is er nog een ander tooltje dat ik kan proberen of controle die ik kan uitvoeren?

De laptop is vijf jaar, ik vind dit nog een beetje te jong voor weg te doen, anderzijds is daar geld in pompen of verder blijven sukkelen ook geen optie.

Iemand nog een ideetje?
 
Rikkie, wat er gevonden en verwijdert werd hoef je geen zorgen om te maken. Geen rootkits gevonden, wat ook al zeer positief is.
Wat heb ik nog meer gezien in het log?
Uw Windows is niet Up to date. Je ontbreekt SP2 , en daardoor ontbreken er ook heel wat andere (beveiligings) updates. Dit kan zeker een verklaring zijn van de huidige problemen.
 
Uw Windows is niet Up to date. Je ontbreekt SP2 , en daardoor ontbreken er ook heel wat andere (beveiligings) updates. Dit kan zeker een verklaring zijn van de huidige problemen.

Ik ben het ermee eens dat SP2 een must is, maar oorzaak van zulke problemen? Vista is nu geen top product, maar dat is toch een beetje overdreven, niet?
 
Rikkie, wat er gevonden en verwijdert werd hoef je geen zorgen om te maken. Geen rootkits gevonden, wat ook al zeer positief is.
Wat heb ik nog meer gezien in het log?
Uw Windows is niet Up to date. Je ontbreekt SP2 , en daardoor ontbreken er ook heel wat andere (beveiligings) updates. Dit kan zeker een verklaring zijn van de huidige problemen.
Ik ben het ermee eens dat SP2 een must is, maar oorzaak van zulke problemen? Vista is nu geen top product, maar dat is toch een beetje overdreven, niet?


Ja inderdaad, tot SP1 staat er op voor de rest zijn alle noodzakelijke updates geïnstalleerd.
Maar zelfs zonder updates zou Vista "normaal" moeten werken.
SP1 was noodzakelijk om Office 2010 te kunnen installeren.
Aan verder updates ben ik nog niet toegekomen, lees voorgaande problemen.
Indien noodzakelijk worden de recentere updates verder geïnstalleerd (zeker SP2), maar in het geval van Vista steken ze deze wel goed weg, je moet weten dat ze bestaan en gaan zoeken, deze worden niet weergegeven bij de updates van Microsoft.

Vooraleer het opstartprobleem niet verholpen is heeft, mijns inziens, verder updaten geen zin.
 
WD Support / Downloads / Mobile & AV-25 / WD Blue (EIDE)
Data Lifeguard Diagnostic for Windows

Laat die tool eens een full scan doen van je schijf. Als die je meld dat alles ok is, dan is alles ok.
Scan afgelopen:

Test Option:QUICK TEST
Model Number:WDC WD3200BEVT-22ZCT0
Unit Serial Number:WD-WXH108951459
Firmware Number:11.01A11
Capacity:320.07 GB
SMART Status:PASS
Test Result:PASS
Test Time:18:11:18, May 22, 2013
Test Option:EXTENDED TEST
Model Number:WDC WD3200BEVT-22ZCT0
Unit Serial Number:WD-WXH108951459
Firmware Number:11.01A11
Capacity:320.07 GB
SMART Status:PASS
Test Result:PASS
Test Time:19:55:12, May 22, 2013

Allebei de testen goed.

Misschien toch een slechte installatie?
Maar de laatste drie dagen ook geen problemen niet meer gehad...
 
Dan is je HDD wel in orde. Geheugen kan je eventueel ook eens testen, gaat sneller... (memtest86+)

Rikkie, Hoeveel RAM geheugen heeft die laptop? Vista is bekend als enorme geheugenvreter + daarbij misschien ook een zware opstart en het kan een paar minuten duren voor Windows helemaal opgestart is.
 
Rikkie, Hoeveel RAM geheugen heeft die laptop? Vista is bekend als enorme geheugenvreter + daarbij misschien ook een zware opstart en het kan een paar minuten duren voor Windows helemaal opgestart is.

Groot 3 GB werkgeheugen
Met het werkgeheugen is, in het verleden, geen probleem mee geweest, 3 gig lijkt mij meer dan voldoende voor de toepassingen die mijn dochter draaid op haar laptop.
De opstart zou nu niet zwaar mogen zijn... Hij is juist helemaal opnieuw geïnstallerd en in het verleden was dat ook nooit een probleem.

Het probleem doet zich voor in het begin of net voor den opstart, voor dat Vista begind te laten.
Kan geen besturingssyteem vinden, onherstelbare fout, Kernel-fout, ed.
Allemaal fouten die gebeuren voor Vista opstart of in het begin.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Al meer dan een week geen problemen meer gehad met de laptop.
Hij start steeds normaal op en er zijn geen onregelmatigheden meer voorgevallen.
Ik denk dat de computer in orde is.

Dus hier mag een slotje op!

Iedereen hartelijk bedankt voor de hulp en bijstand!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan