Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Beste allemaal,

Ik wil een Systeemkopie terugzetten, omdat er wat probleempjes zijn en via Instellingen > Bijwerken en Beveiliging > Geavanceerd > Systeemherstel > Problemen oplossen > Nu opnieuw opstarten > Krijg ik maar één mogelijkheid i.p.v. zes!: Opstartinstellingen. Herstellen vanaf o.a. een Systeemkopie is er niet meer bij.

Hertel-zonder-opties.JPG

Vroeger heb ik dat nog gehad en kon dat toen alleen oplossen met een Paragon Image van er vóór mijn C:-drive te herstellen. Dit bestand heb ik niet meer en zou wel een oude Image terug kunnen zetten die dat probleem vermoedelijk niet heeft, maar deze Image is één jaar oud (de Anniversery Edition). Dat is vervelend, want één jaar teruggaan brengt nogal wat updates mee van véél programma's. Een Systeemkopie terug zetten zou de vlotste oplossing zijn, maar dat kan nu niet.

Hoe krijg ik de andere vijf optie's naast deze van de Opstartinstelling?

Bedankt op voorhand om dat eens te bekijken.
 
Ok, jouw keuze. Hier is vrijwel geen risico aan verbonden. Je gaat geen partities ed manipuleren. Gewoon een bestandje plaatsen in een windows folder en WinRE hieraan toewijzen/enablen.
 
Die Youtube video zal ook een wel een oplossing bieden op het eerste zicht, maar betreffende complexiteit en risico ligt dat veel hoger. Dus ik begrijp dan je terughoudendheid niet tegenover de voorgestelde oplossing, welke veel eenvoudiger is. Bestandje extracten/kopieren en 2 opdrachten uitvoeren...
Terwijl in de video; partities aanpassen, bootloader aanpassen, ...

Installatieherstel gaat dat "probleem" ook niet oplossen, omdat er eigenlijk geen probleem is. Er is een beperking in "functionaliteit", dat is iets anders.
 
Laatst bewerkt:
dat filmpje klopt volgens mij niet omdat hij de installatie bestanden over zet naar de genoemde recovery partitie ... ook nam hij de boot.wim wat niet hetzelfde is als de instal.wim ...de eerdere oplossing om enkel de instal.wim te gebruiken is veiliger
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan