Windows 11 VPN

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
ik weet niet of het relevant is hier die vraag te stellen , maar anders : is het verstand die VPN op de smartphone te activeren
 
VPN beschermt gebruikers door hun gegevens te versleutelen en hun IP-adressen te maskeren.
als je op vertrouwde netwerken zit zou ik zelf zeggen ,niet nodig
op openbaar netwerken zou ik het zelf wel overwegen .
wand het beperkt soms wel uw toestel. ik heb het maar ik zet het enkel aan als ik buiten huis ga

dat is mijn gedacht er van. zit ik compleet fout , dat kan .ik ben geen Expert 🙄
 
Als je goed kan lezen begrijp je het meteen : TOR verbergt je identiteit terwijl je naar twijfelachtige sites surft en that's it.
Niet meer of niet minder : je beschermen tegen anderen met slechte bedoelingen doet het dus GEENSZINS ! Het gebruik daarvan is dus enkel 'nuttig' als je iets te verbergen hebt. Voor je eigen verdediging voegt het niets toe.

Daar ging je vraag overigens niet over : maar wel over het gebruik van een VPN op een smartphone. Het antwoord is zowat hetzelfde ... heb je iets te verbergen ? Indien niet, laat dat VPN maar achterwege, je smartphone wordt er enkel een pak trager door.
 
Ik las zo deze morgen nog dat Google er op betrapt is dat ze gedurende jaren precies van de mensen die hun browser in incognito mode gebruikten de gegevens traceerden en hebben opgeslagen.
Dat doen ze niet zonder reden uiteraard en die gegevens zullen dus even zogoed gebruikt zijn voor gerichte advertenties en doorverkocht zijn aan wie er wil voor betalen via syndication ....

 
Bij mij staat de VPN op de smartphone permanent aan.

Dat zit zo: ik kan absoluut niet tegen reclame.

Ik heb nog nooit zoveel reclame gezien als nadat ik in december 2023 voor het eerst in mijn leven een smartphone had aangeschaft. Ik zocht dus naar mogelijkheden om deze reclameterreur te verminderen.

Zo kwam ik bij Blokada, een Zweedse „app“. En die werkt!

Later ontdekte ik dat het een soort VPN is en dat je hem kunt laten opstarten met Android. Gedaan dus.

Ik merk geen enkele vertraging of wat voor probleem dan ook op de smartphone. Nu al twee maanden of zo.
 
Dank @Leono voor de info ... zal veel gebruikers interesseren.
Maar een VPN is wel iets anders dan wat je hier beschrijft. VPN blokkeert nl. niets van je inkomende berichten of info, maar verbergt je identiteit voor de buitenwereld.
 
Over VPN spreek ik omdat het zo in de telefoon staat.

Instellingen>Netwerk en internet>VPN>Blokada 5>Verbonden / Altijd Aan.

Ik sprak zelf overigens over "een soort VPN".

Misschien is het verbergen van het IP-adres een extra geschenkje van Blokada.
 
Blokada is een add-blocker ...
en bij een aangekochte Blokada Plus wordt er een VPN bij aangeboden.

Ieder moet dus maar uitmaken wat hij nodig heeft en nuttig vindt en kiezen tussen beide 'smaken'...

Blijkbaar wordt enkel de versie 6 als Blokada Plus nog aangeboden.
Als je die ophaalt op Google Play zoals de website suggereert staat er 'free', maar blijkbaar is dat niet helemaal eerlijk.

1713016723573.png

en voor de free moet je de oude, versie 5 downloaden.
Dat is een local VPN, zonder abonnement (maar dus ook een beetje valse VPN)

Mmmm.. beetje bedenkelijk toch maar ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan