Windows 11 VPN

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
ik weet niet of het relevant is hier die vraag te stellen , maar anders : is het verstand die VPN op de smartphone te activeren
 
Hallo PhilipV,

Inderdaad koos ik Blokada 5, omdat die gratis is. Ik heb ooit iets gelezen dat het werkt op een VPN-achtige manier.

Ik heb vermeld wat er in mijn telefoon staat: "VPN, altijd aan". Verder niets over te zeggen.

Als ik een VPN nodig heb om bijvoorbeeld naar de VRT te kijken, gebruik ik Urban VPN in de browser.

Er is totaal niets bedenkelijks aan Blokada. Ik zocht een allround adblocker en Blokada doet dat.

Een verademing en verder niets. Hulde aan de makers van deze "app"!
 
"Zegt niemand hé ... het bedenkelijke zit hem in het bedriegelijk aanbieden als gratis en dan toch betaling verplicht maken ..."

Hallo PhilipV,

Persoonlijk heb ik niets betaald en zal dit zeker ook niet gaan doen. Blokada 5 is gewoon gratis ("free").

Dus ik begrijp nog steeds niet wat er bedenkelijk zou kunnen zijn. Ik voel mij niet bedrogen. Integendeel!

Wel iets om over na te denken dus: (.....Wat zou er bedenkelijk kunnen zijn in de ogen van PhilipV?.....) :)
 
Wel iets om over na te denken dus: (.....Wat zou er bedenkelijk kunnen zijn in de ogen van PhilipV?.....) :)

Moet je niet over nadenken, enkel lezen : het staat er gewoon :

Als je die ophaalt op Google Play zoals de website suggereert staat er 'free', maar blijkbaar is dat niet helemaal eerlijk.

Bekijk bijlage 254870
en voor de free moet je de oude, versie 5 downloaden.
Dat is een local VPN, zonder abonnement (maar dus ook een beetje valse VPN)
 
Hallo glda19,

Met name in "apps".

In het begin vond ik veel leuke "apps" en die moest ik dan onmiddellijk weer verwijderen vanwege de compleet idiote stortvloed aan reclame.

Ik herinner mij een radio-"app" waar mij een schermvullende reclame voor een keukenmes werd voorgeschoteld toen ik van de ene naar de andere zender wilde overschakelen.
 
Ik heb geen goede ervaring met mijn vpn Privado bij SunnyUsenet jaar abonnement inbegrepen hij blokkeert of maakt invullen van paswoorden pin code's onmogelijk bij hoog beveiligde sites zoals banken lotto enz !! ook bij disconnect .Ik moest de app verwijderen en pc heropstarten om alles terug werkbaar te krijgen .Ik heb ter controle alles tot 2 x toegepast om zeker te zijn dat het wel degelijk die vpn was die de oorzaak was, ter info browsers waren niet de oorzaak ik heb Chrome,Edge & Firefox staan en alle drie hadden het zelfde probleem. Dus hier geen vpn meer
 
Zo'n VPN kan je toch zo configureren dat het niet standaard opstart maar enkel als je het manueel start vb. als je Usenet gebruikt ? Dan heb je er toch daarbuiten geen last van ? Kan dit bij Privado niet ?
 
Philip die privado vpn kan ik inderdaad configureren dat hij niet opstart met windows en had ik er geen last mee maar als je hem connecteerde daarna en begon te surfen veranderde het ip nr natuurlijk tot daar geen probleem .Maar in de loop van de dag even naar de banksite gaan lukte niet meer zoals ik in mijn vorige post melde deconecteren knop op uit ip zie je terug veranderen naar eigen ip en toch lukte het niet meer op de hoog beveiligde sites je komt wel op de website hoor maar iets invullen lukt niet alleen een herstart met niet mee startende vpn helpt en is pas het probleem opgelost.
En dat zag ik niet zo direct zitten dus vpn in de vuilbak hier.
 
dat is dan inderdaad een bug in het programma ... ik gebruikte ooit 'VPN Nederland' en daar had ik dat probleem niet mee.
Maar was enkel om te testen want ik zie het nut van een VPN niet in, tenzij je iets te verbergen hebt en heb het dus vrij snel weer gedumpt.

Als je enkel nu en dan via Usenet iets ophaalt en géén uploads doet is niemand eigenlijk in je IP adres geinteresseerd hoor !
 
Terug
Bovenaan Onderaan