Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Hallo,

Hoewel dit een probleem is die ik al altijd omzeil, begint het nu wel vervelend te worden omdat ik meer uit Live mail moet printen.
(Niet erg dringend - just in case...)

Op de afdruk vind ik altijd vreemde tekens i.p.v. wat het op mijn scherm is.

Ik heb al vanalles geprobeerd die ik op Google kan vinden en het komt altijd op het zelfde neer: bij opties instellen op UTF-8. Het blijft onveranderd, omdat het eigenlijk ook al altijd op UTF-8 staat, wat overeenkomt met de instelling van de verzender(s).

Mocht iemand een lumineus idee hebben, graag je input.
Je ziet de vreemde tekens hier onder in dit knipsel:

Tekens.JPG

Merci op voorhand,

Walter
 
Ranger,
Bedankt voor je moeite, maar dat heb ik gedaan en beide berichten hadden UTF-8...
Dat had ik in Google ergens gevonden. Niet identiek, maar gelijkaardig.
Ww
 
@Alle moedige helpers:
► De zelfde mail vanuit Outlook geprint is foutloos..!

Ik vermoedde al dat het geen eenvoudig probleem is. Daarom leef ik er al zo lang mee. Om een foutloze afdruk te hebben kopieer ik deze Live mails altijd naar Word en dan printen... Toch zot om zo een omweg te moeten maken..!?

@Ranger: ik zal eens ISO proberen.

WW
 
...dat wordt moeilijk. De afzenders kan ik toch niet controleren. Trouwens, de meeste zijn gewone stervelingen die Outlook of een ander voor de hand liggend mailprogramma gebruiken.
Of ik moet overschakelen naar Outlook-Webmail. Dan heb ik dat probleem niet, want getest.
Toch is dit niet wenselijk, omdat ik met Live Mail zeer vertrouwd ben, maar pas de laatste tijd moet printen.
WW
 
Ik weet bvb niet of het mogelijk is - en hoe - mijn andere mails bij outlook te voegen. Skynet en Gmail dus. Ik zou dat eens een tijdje kunnen proberen.
Hoewel... dit is de echte oplossing niet en daarom doe ik het als volgt:

[1] Live Mail verder gebruiken voor alles, behalve als er moet geprint worden, want op scherm is alles goed - geen Wisiwig bij printen.
[2] Moet er geprint worden dan ga ik via de Webmails van Outlook, Gmail of Skynet.


Welterusten, WW
 
Laatst bewerkt:
Ja dat zou ook nuttig zijn de Pdf ook als backup te houden.
Ik was benieuwd of de vreemde tekens in de Pdf niet zullen staan... en : ze staan er ook.

Voorlopig geef ik het op en werk met mijn omweg...

WW
 
Laatst bewerkt:
Probleem vreemde tekens onoplosbaar

Probleem vreemde tekens onoplosbaar

24 uren gezocht om dit op te lossen en 27 berichten verder... *** Ik geef het op.*** ► Zie hoe mijn pc-plaatsje er nu uitziet:
all_night-work-Yfcp9I5.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan